har också sysslat en del med under-trading. Men det är alldeles för riskfyllt i det långa loppet. Precis som Robin säger så gäller det att hitta lite överodds först och främst, minst 2 i odds ska du ha på underspelet tycker jag. Där sjunker oddset väldigt snabbt i jämnförelse med 1.70 eller mindre som startodds. Då får du oftast vänta en bra stund innan det börjar röra sig i din favör.
Det viktigaste med detta "systemet" är att röda direkt efter första målet. Har man otur, som jag själv har haft nån gång så har du ett mål i första minuten, marknaden hinner inte ens starta igen så står det 1-1 eller 2-0. Riktigt surt.
Sen så ska man självklart se matchen i fråga annars så är det rent självmord. Ja, så gott som allt man live-tradar ska man ju se så klart.
Om du precis ska börja med trading så skulle jag nog inte rekommendera att börja med tennis i alla fall. många lockelser och fällor man kan dra sig in i där om man inte är duktig på att hålla kolla på sin kassa och vara expert på att ta förluster snarare än vinster. Vinsterna kommer så klart men kan du inte lära dig att ta förlusterna i tid så försvinner de där vinsterna i mångfald på några sekunder.
Det roliga med trading är att man tänker i helt nya banor angående situationer som uppstår under en hel match som kan påverka oddsrörelser. Bara en liten tackling som kan dra ut på tiden kan man tjäna pengar på t.ex. En tennis spelare som grimaserar lite mellan slagen. Det är sjukt en sån skadeglädje man har när spelare skadar sig i tennis