Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-20, 04:22   #5
Maverick
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Inte för att vara taskig men tona ner förväntningarna, förhoppningarna och visionerna lite. Självklart ska man sätta höga mål men det måste finnas realism med i bilden också.

I fall du ska kunna plussa runt 15 000 SEK i snitt per månad så krävs det rätt många spel.

Ligger snittinsatsen på runt 500 kronor så behöver du ha ca 20 spel om dagen. Det betyder att du omsätter runt 300 000 kronor per månad. En del månader kommer gå bättre än andra men ska vi göra dig till en vinnande spelare och ha en ROI på hyfsade 105% så når du 15 000 kronor i månaden.

Men samtidigt måste du väga in följande. Du kommer ha 50% av kassan i spel per dag. Det är väldigt mycket. Jag har själv haft liknande, men det krävs ett enormt psyke att kunna hantera dåliga dagar eller veckor. Ja, kanske t o m en eller par månader. För egentligen har det ingen betydelse om du har 16 förlustspel i rad på en och samma dag eller under två veckor i streck. Men psyket påverkas mer under en dag, samt måste du in med stora summor dagen efter också för att hålla snittet uppe. Dock måste du sänka insatserna ifall din bankrulle minskar drastiskt.

Så satsa på att plussa runt 1 000 till 2 000 i månaden - vilket fortfarande kräver att du är en bra spelare. Satsa på en snittinsats på 500 kr och runt fyra spel om dagen. Det betyder en total omsättning på runt 60 000 kronor i månaden. Hamnar du på en blygsam ROI på runt 103% så når du nästan 2 000 kronor i månaden.

Det handlar om risk i förhållande till eventuell vinst. Dock kan du ha fler spel igång med lägre snittinsats också för att minimera riskerna.

Dock önskar jag dig lycka till och är det något mer du undrar över så fråga på. Men är du riktigt duktig på att rygga/hitta spel så kan du säkert ha en ROI på 110% också. Men det är bättre du ha en lägre förväntning än tvärtom. Det kommer resultera i positiva tongångar istället för att psyket även här ska få sig en törn. För det är lätt att tilta (iaf för mig) även inom betting och inte enbart i poker. Jag har haft perioder där jag ökat min bankrulle runt tio gånger på drygt två månader för att sen tappa hela på runt två veckor samt lika mycket i besparingar vid sidan om.

Men jag kommer själv att börja om på ca 20 000 en dag och sen jobba mig uppåt igen. Men ha det hela som ett långsiktigt projekt och se det som en hög som ska växa stadigt per halvår. På ett år får man vara nöjd ifall man dubblat rullen. Men det krävs mycket - tid, kunskap, psyke och MM.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)

Senast redigerad av Maverick den 2011-10-20 klockan 04:28.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat