Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-20, 02:40   #1
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1089
Standard

Hur mycket bets ska jag lägga?


Jag har tänkt att göra en insättning på totalt 20 000kr på olika spelbolag.. Det jag undrar är hur mycket jag ska lägga på varje units, 1-5 ? 1%=1u? ..Mitt mål är att jag ska kunna leva på betting om ca 6 månader ungefär...När jag menar leva på betting så menas de inkomst på ca 15-20k i månaden.
Jag har inte råd att förlora dessa pengar så måste va någorlunda safe...
Jag kommer rygga folk, som t ex lazlo, hultas, och från lite annat håll.

Ska man höja varje vecka om det går hyffsat bra? eller varje månad?
Hur många spel behöver jag snitta ungefär?

Är det för mycket begärt ?
Kom gärna med förslag.

Senast redigerad av trance_error den 2011-10-20 klockan 02:58.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 03:03   #2
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Upp till var och en att välja vilken skala man vill köra med vissa kör 1-10 andra 1-5. Max insatsen bör max vara 5 % av kassan. När du känner att kassan har ökat tillräckligt kan man välja att höja insatsen, dock är det också en smaksak egentligen. Vissa ställer om kassan efter varje omgång, och utgår dagen efter från den s.k nya kassan.

Tror det ska finnas en guide här på sharps där du kan läsa på ...
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 03:06   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Jag har inte råd att förlora dessa pengar så måste va någorlunda safe...
Spelandets första regel: Spela inte om du inte har råd att förlora pengarna.

Börja med en mindre rulle istället! du måste alltid ha råd att förlora pengarna du spelar för.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cocacolaman75 (+1), zeke (+2)
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 03:08   #4
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Jag har tänkt att göra en insättning på totalt 20 000kr på olika spelbolag.. Det jag undrar är hur mycket jag ska lägga på varje units, 1-5 ? 1%=1u? ..Mitt mål är att jag ska kunna leva på betting om ca 6 månader ungefär...När jag menar leva på betting så menas de inkomst på ca 15-20k i månaden.
Jag har inte råd att förlora dessa pengar så måste va någorlunda safe...
Jag kommer rygga folk, som t ex lazlo, hultas, och från lite annat håll.

Ska man höja varje vecka om det går hyffsat bra? eller varje månad?
Hur många spel behöver jag snitta ungefär?

Är det för mycket begärt ?
Kom gärna med förslag.
Till att börja med vill jag påpeka att om du inte har råd att förlora pengarna bör du inte använda dom till spel iheller. Spel innebär ALLTID en risk och merparten här inne har nog gulat en bankrulle flertalet gånger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+1), Fake (+1), zeke (+2)
cocacolaman75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 03:22   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Inte för att vara taskig men tona ner förväntningarna, förhoppningarna och visionerna lite. Självklart ska man sätta höga mål men det måste finnas realism med i bilden också.

I fall du ska kunna plussa runt 15 000 SEK i snitt per månad så krävs det rätt många spel.

Ligger snittinsatsen på runt 500 kronor så behöver du ha ca 20 spel om dagen. Det betyder att du omsätter runt 300 000 kronor per månad. En del månader kommer gå bättre än andra men ska vi göra dig till en vinnande spelare och ha en ROI på hyfsade 105% så når du 15 000 kronor i månaden.

Men samtidigt måste du väga in följande. Du kommer ha 50% av kassan i spel per dag. Det är väldigt mycket. Jag har själv haft liknande, men det krävs ett enormt psyke att kunna hantera dåliga dagar eller veckor. Ja, kanske t o m en eller par månader. För egentligen har det ingen betydelse om du har 16 förlustspel i rad på en och samma dag eller under två veckor i streck. Men psyket påverkas mer under en dag, samt måste du in med stora summor dagen efter också för att hålla snittet uppe. Dock måste du sänka insatserna ifall din bankrulle minskar drastiskt.

Så satsa på att plussa runt 1 000 till 2 000 i månaden - vilket fortfarande kräver att du är en bra spelare. Satsa på en snittinsats på 500 kr och runt fyra spel om dagen. Det betyder en total omsättning på runt 60 000 kronor i månaden. Hamnar du på en blygsam ROI på runt 103% så når du nästan 2 000 kronor i månaden.

Det handlar om risk i förhållande till eventuell vinst. Dock kan du ha fler spel igång med lägre snittinsats också för att minimera riskerna.

Dock önskar jag dig lycka till och är det något mer du undrar över så fråga på. Men är du riktigt duktig på att rygga/hitta spel så kan du säkert ha en ROI på 110% också. Men det är bättre du ha en lägre förväntning än tvärtom. Det kommer resultera i positiva tongångar istället för att psyket även här ska få sig en törn. För det är lätt att tilta (iaf för mig) även inom betting och inte enbart i poker. Jag har haft perioder där jag ökat min bankrulle runt tio gånger på drygt två månader för att sen tappa hela på runt två veckor samt lika mycket i besparingar vid sidan om.

Men jag kommer själv att börja om på ca 20 000 en dag och sen jobba mig uppåt igen. Men ha det hela som ett långsiktigt projekt och se det som en hög som ska växa stadigt per halvår. På ett år får man vara nöjd ifall man dubblat rullen. Men det krävs mycket - tid, kunskap, psyke och MM.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5), eddieh (+5)

Senast redigerad av Maverick den 2011-10-20 klockan 03:28.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 03:36   #6
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1089
Standard

Tacksam för svar...
Grejen är den att jag har jobb vid sidan om, men det blir jobbigt o jobba ihop pengarna igen. Så någorlunda jag kanske har råd att förlora pengarna .... Men mitt mål va att sluta o jobba (dörrvakt) o satsa heltid på det här..
Får ta till mig era tips o spela lite försiktigare, och succesivt bygga istället...
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 04:20   #7
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Se det som att du istället för att sätta upp ett högt och kanske också sannolikt rätt orealistiskt mål, så sätter du upp många små delmål.

När du väl nått ditt slutmål, låt oss säga att det skulle vara att du har en så pass stor BR, så att du kan leva på det varje månad men inte riskera för mycket på samma gång av din totala kassa varje dag.

Hoppas du get my point.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+2)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 07:26   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att leva på betting är få förunnat och att starta med 20k och nå dit på 6 månader är med korrekt brm smått omöjligt.

Råden i tråden är sunda, spela inte om du inte är beredd att torska allt och sätt upp små delmål.

Börja med att försöka dubbla kassan. Med en bra run går det på 200-400 spel om du har ett snittbett på 400.

Enklast är dock att bonushora dina 20k upp till 35-40k. Tar dig en månad kanske.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 07:54   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Några små råd, i linje med dem tidigare.

Med 20 000 i kassan, sätt 500 max 600 per spel flat, väldigt svårt att köra units som ny, lägg istället 1,5 flata om det är ett lir med kanoninfo, typ magsjuka i ena laget.

Brukar själv tänka så här om insatsen (5% av kassan, väldigt hör risk, 4% hög risk, 3% normal risk, 2,5% strax under normal, 2% safe.)

2,5% av kassan har du en kassa för 40 spel. Är en bra nivå, sen när kassan ökat med 20% ökar du insatsen med 20%.

Sprid ut dina 20 000 på 5 bolag, 4k på varje, alltså har du 8 spel per bolag.

Välj strategiskt riktiga bolag, har du idrotter du föredrar så kan det ju va något speciellt bolag. Men annars rekommenderar jag , pinnacle, sbobet, betfair samt två av dessa European books, expekt, unibet, nordicbet, centrebet, betandwin, bet365.

När det gäller folket du ryggar måste du vara stenhård med dig själv, vilken oddsgräns som du kan rygga. Många kan ha en väldigt fin roi på 115%, men det visar sig mest mets vara rekar hos obskyra bolag som satt fel odds. Sätt en gräns typ, max 2% lägre odds än reken eller nåt sånt, givetvis om det är en kille med 120% roi under långtid kan man kanske acceptera lite mer diff.

Mål är bra att ha och sträva emot, men samtidigt så kan tex omsättningsmål, stressa en lägga mindre övertänkta spel bara för man ska klara omsättningsmålet, så får det naturligtvis inte vara.

Ett avslutningsord: DISCIPLIN.

Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2)
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 08:05   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 389
Standard

Varför inte bara skaffa Moneybookers (Skrill), så du kan betta på alla bolag så att du alltid får bästa möjliga odds?
Steinstein är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 08:17   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Glömde det kanske viktigaste av allt: Bokför alla spelen samt vem du ryggar från.

Ibland kan verkligeheten visa sig vara en annan än man tror.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 09:30   #12
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med tanke på den tiden som man själv lägger ner på detta och insatserna gör att till det sämst betalda jobbet någonsin, men man får se de som en hobby och en liten extra spänning under vardagen.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 09:41   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Med tanke på den tiden som man själv lägger ner på detta och insatserna gör att till det sämst betalda jobbet någonsin, men man får se de som en hobby och en liten extra spänning under vardagen.
Dt svedor ju enbart på din BR! Med din roi och en stor rulle hade det inte behövt vara en hobby för dig
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 10:09   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Dt svedor ju enbart på din BR! Med din roi och en stor rulle hade det inte behövt vara en hobby för dig
Hög roi behöver inte betyda stor rulle. Vackra siffror är betydligt enklare att skaffa än en slant på banken. Så länge ROI inte går att äta får man mäta sina framgångar (eventuella) på annat sätt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 10:12   #15
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

måste säga att detta inte låter särsklit klokt. De frågor du ställer ska du nog redan ha svaret på innan du funderar på att leva på betting. Har tagit mig ett år att till att komma dit jag är nu, och lär mig fortfarande, även om jag vid detta laget har koll på vilka marknader jag behärskar/ska ge mig in på, vilka andra där ute i rymden som man kan lita på. Jag skulle kanske kunna klara av att leva på det jag får in, men skulle inte vara ngt glamourliv direkt, och skulle nog inte må så bra att veta att man måste dra in pengar för att överleva.

Nä, tycker du ska jobba med detta parallelt en längre tid och lära dig hur detta fungerar innan du ens tänker på att leva.

väldigt många liknande trådar som denna ang rulle, MB, leva på, bolag, unitstorlek nu??
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td