Nurmos info från ATG´s nyhetsbrev....
"Timo Nurmos har bara en häst med i V75. Men Solvallatränaren är mycket uppåt angående vinstchansen. - Hon är i sitt livs form och kan vinna när som helst, säger han. Det fyraåriga stoet Global Mix har hittat toppformen på slutet. I de två senaste starterna har hon hamnat illa till men spurtat vasst ifrån svåra lägen. Nu är hästen lite bortglömd i stoloppet, tillika V75-5. - Global Mix är jättefint i ordning och har haft krafter kvar i de två senaste loppen. Hon hade lika gärna kunnat ha två raka segrar om det hade löst sig lite bättre, säger Timo Nurmos. ”Står bra inne i loppet” - Hon kändes fortsatt mycket fin i veckans jobb och är i sitt livs form. Hon kan vinna när som helst bara det klaffar lite i loppen. Jag hoppas att det blir nu och det är ingen omöjlighet. Jag har inte studerat motståndet så noga men normalt sett duger hon bra i den här typen av stolopp. Hästen är travsäker och femtespåret är normalt inga problem. - Det blir barfota runt om igen och norskt huvudlag. Jag tycker att hon står bra inne i loppet och har feeling för en bra insats."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|