Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-20, 19:24   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Är liksom badass inne på att fälla Arby's Amalia. Min vinnare här är Lineup du jape. Gick ett bra lopp senast men räckte inte riktigt hela vägen fram då Agbora peter pan spurtade ner honom. Nu är det lång distans vilket passar bättre och troligen barfota runtom igen. Håller den sig nere så lågt som det är nu kan det bli spik! (6%)
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 20:52   #17
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Torsdag kväll och strecklistan börjar mer och mer att "formera sig".... Mest intressant just nu!

1) 2 M.T.Felicia 17% är fortfarande intressant som chansspik!
2) 6 Walk To Remember 28% och 10 Lyckes Per 7%
3) 3 Global Investment 61% känns inte lika spelvärd som spik när det ligger runt 35% på 10 Beanie M.M. Totalt bortglömd... 9 Dig For Dollars 2%...
4) 10 Flex 50% fortsatt intressant...
5) 1 Kimono Pearl 71% KLART överstreckad! Den här ska jag försöka fälla!
6) 9 Benskins 42%??? Schas! 2 Madamacristina Cof 20%, 7 Argwintina 12% (!!?) och 10 Storm Brodde 8% mest intressant!
7) 1 Macho Gossip 7% förvånandsvärt lite streckad... Nästan spelvärd nu trots mitt avslag på kusken... 5 Up Date Hoss 35% klart värdigt spikförslag!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 21:20   #18
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 278
Sharp$: 1886
Standard

avd-6: 1 TWIST LIFE - Se upp, har gått några lopp på längre distanser. Går nu ut på 1640 m och sådana hästar ska man alltid passa. Han är grym på kort!

Så strecka honom tidigt!
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 10:41   #19
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
Lägger mig i lite. Men statistikbibeln ex. säger inget om spår på favoriten utan går bara på hur det gick för favoriten efter omstart.
Vinstchansen halveras för fav. och fördelas relativt jämt mellan rank 2-6.
Korrekt, men i det statistiska underlaget har faktiskt favoriten oftast framspår. Mitt intryck är att vinnare gärna kommer bakifrån vid omstart, men det är ett högst personligt intryck.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 11:05   #20
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Om någon mot förmodan inte får ATG´s nyhetsbrev.... Info från Stall Bergh.

"Så ska Across The Bridge slå Arby’s Amalia ”Kommer att leda länge” Obesegrade Arby’s Amalia är storfavorit i sin V75-debut. Men Across The Bridge kan bli en svår nöt att knäcka. Han har tagit två raka segrar för sin nye tränare Robert Bergh och har det bättre utgångsläget. - Vår häst är riktigt bra. Ska man åt Jackpotmiljonerna kan man lika gärna chansspika honom, säger Jimmy Jonsson, försteman i stall Bergh. Det är mycket fokus på snackhästen Arby’s Amalia i jackpotomgången på Romme. Det obesegrade stoet jagar sin tionde raka seger och är klar favorit. Men hon har sämsta läget med spår tolv och det finns ett intressant motbud. Framförallt efter att man har hört de positiva tongångarna ifrån stall Robert Bergh. - Vår häst är jäkligt rejäl, en riktig löphäst. Han har tidigare varit lat och trög i jobben men väldigt fin på banan. Det är en helt annan häst i loppen än i träningen, säger Jimmy Jonsson i stall Bergh. ”Krafter kvar och perfekt läge” Across The Bridge har gjort två starter för Bergsåkerstränaren och imponerat i båda. - Han har vunnit med krafter kvar båda gångerna och varit jättefin. Det känns som att det här är en klassklättrare. Han gick jobb i onsdags i backen och såg bra ut, säger Jimmy. Across The Bridge har innerspår i V75-2. Mycket talar för att hästen tar ledningen efter vad han har visat på slutet. - Han har ju spetsat ifrån 20 meters tilllägg efter några hundra meter i båda loppen för oss. Han är väldigt snabb iväg så det är klart att innerspåret är optimalt. ”Stallets bästa chans” - Det blir barfota runt om och helstängt huvudlag som tidigare. Han går med fast bomull i öronen och jag har inte hört att det är aktuellt med några rycktussar. - Jag tycker att han ska ha bra chans, även om Arby’s Amalia verkar vara en rejäl häst. Men vår har ett bättre läge och kommer att leda länge. Det är stallets bästa chans i omgången, säger Jimmy Jonsson. Ni har ytterligare tre V75-hästar till start. Chanserna där? - Conrads Epilog (V75-3) har gått jämnt och bra i snabbloppen i Norrland och har fin form. Sist var han bra från dödens och helst ska han ha ett rygglopp. Nu har han ett fint läge och får smyga med. Det är några för tuffa hästar emot för att han ska kunna vinna men en fin slant grejar han säkert. Barfota runt om igen. ”Inte samma knallform längre” - Dry Martini (V75-5) gick bra i Bollnäs senast då hon fick luckan mitt på upploppet och spurtade rappt. Fjärdespåret är normalt inga problem för henne, det tror jag att hon klarar. Det blir skor runt om och hon får ses med lite platschans. - Twist Life (V75-7) har inte samma knallform som i somras men ett bra läge. Kan han få rygg på ledaren eller tredje invändigt vore det perfekt. Jag tror inte att han vinner och kan hästen tjäna en fin slant är vi nöjda. Barfota runt om som vanligt."
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 11:07   #21
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Nurmos info från ATG´s nyhetsbrev....

"Timo Nurmos har bara en häst med i V75. Men Solvallatränaren är mycket uppåt angående vinstchansen. - Hon är i sitt livs form och kan vinna när som helst, säger han. Det fyraåriga stoet Global Mix har hittat toppformen på slutet. I de två senaste starterna har hon hamnat illa till men spurtat vasst ifrån svåra lägen. Nu är hästen lite bortglömd i stoloppet, tillika V75-5. - Global Mix är jättefint i ordning och har haft krafter kvar i de två senaste loppen. Hon hade lika gärna kunnat ha två raka segrar om det hade löst sig lite bättre, säger Timo Nurmos. ”Står bra inne i loppet” - Hon kändes fortsatt mycket fin i veckans jobb och är i sitt livs form. Hon kan vinna när som helst bara det klaffar lite i loppen. Jag hoppas att det blir nu och det är ingen omöjlighet. Jag har inte studerat motståndet så noga men normalt sett duger hon bra i den här typen av stolopp. Hästen är travsäker och femtespåret är normalt inga problem. - Det blir barfota runt om igen och norskt huvudlag. Jag tycker att hon står bra inne i loppet och har feeling för en bra insats."
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 11:55   #22
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Korrekt, men i det statistiska underlaget har faktiskt favoriten oftast framspår. Mitt intryck är att vinnare gärna kommer bakifrån vid omstart, men det är ett högst personligt intryck.
Jo det är sant. Men det är ju naturligt eftersom hästar som har framspår oftare blir favorit än hästar med bakspår.

EDIT: För att faktiskt tillföra lite till diskussionen så: Calvados Crane är mitt drag inför imorn. Har nu toppspår, ska laddas för ledningen och första gången halvstängt. Peter Eriksson låter väldigt uppåt. Han har mött och slagit betydligt bättre motstånd än såhär förut iår. Minuset ska väl vara strykningarna i förra och för fem starter sen. Hoppas att han kan prestera ändå.
Hos ATG: 12%(rank 5) just nu och 26x på vinnarspelet(som egentligen inte säger någonting när omsättningen är knappa 6k)
Hos spelbolagen: Står i 4-4,5x på vinnarspelet och är andrahandare efter Opal Hall på runt 2,5x.

Senast redigerad av pjaer den 2011-10-21 klockan 12:26.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 13:04   #23
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
Jo det är sant. Men det är ju naturligt eftersom hästar som har framspår oftare blir favorit än hästar med bakspår.
Exakt, och därför kan vi inte tillämpa omstartsstatistiken tillförlitligt i det här fallet.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 15:20   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Exakt, och därför kan vi inte tillämpa omstartsstatistiken tillförlitligt i det här fallet.
Precis min poäng.

För övrigt måste väl Järvsö Rune vara närapå chanslös på sitt extra tillägg? Tidsmässigt jämnt med många på 20 och bara en sekund bättre än Lome Odin på start.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 15:45   #25
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Precis min poäng.

För övrigt måste väl Järvsö Rune vara närapå chanslös på sitt extra tillägg? Tidsmässigt jämnt med många på 20 och bara en sekund bättre än Lome Odin på start.
Här spikar jag Flex på form och speed. Har ögnat igenom lopparkivet, och kommit fram till att det här nog är det enda loppet där jag hellre väljer endast favoriten istället för alla andra.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:25   #26
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

En fråga bara. Vad betyder sharp$??

sedan ska jag givetvis ge min syn på omgången.

Princess Wiew jag fick en känsla i morse att det kan gå undan i avd1 och jag förmodar eventuellt någon från framspår men vill ändå varna för Princess wiew som duger bra i sin nuvarande klass och dessutom smygform och smygläge. Pass upp!

Hibogubben har fått två snälla lopp på raken med sikte på lördagens uppgift. 5 av 7 ifrån spets. Ryktas att formen är kommande och då räcker man långt i detta sällskap. Spelvärd!


Jag spikar i sista Up date hoss som spurtade vasst senast, tränar vasst, startsnabb kusk, blir släppt till spets efter 500 körda? Jasper lane i all ära men vingelläge. Erik är en startsnabb kusk. Första gången på väldigt länge som Up date hoss får ett vettigt startspår.


Lycka till...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:42   #27
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 102
Sharp$: 45
Standard

Maffia, across och lollo leder alla tre från start till mål. Fittan maxwell ligger antagligen rygg ledare och smular på med en spurtvinst som vanligt. Sen helgarderar vi övriga tre lopp eller?
Goikoi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 16:58   #28
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Mina spikar blir Flex och Argwentina! Har bestämt mig efter koll i lopparkivet - två hästar med toppform och som kommer från övertygande segrar! Arbys Amalia skall garderas!

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-10-21 klockan 16:59.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 17:08   #29
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Någon som vet varför man inte kan spela enbart för 6 rätt när man gör en Harryboy?!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 17:19   #30
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Mina spikar blir Flex och Argwentina! Har bestämt mig efter koll i lopparkivet - två hästar med toppform och som kommer från övertygande segrar! Arbys Amalia skall garderas!

/Badass
De satt just och haussade Flex på TV4, får hoppas att streckprocenten inte stiger för mycket tills spelstopp.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td