Kulkul. Skulle nu äntligen sätta mig ner och gå igenom lopparkivet i några timmar när jag upptäcker att live-abonnemanget gått ut. Går uppenbarligen endast att förnya det mellan kl 8-22 vardagar samt 8 -17 helger. Tack ATG, ni är för underbara, Gaaahhhh!!!! Undrar verkligen på vilket sätt det är till skada om man vill se på några gamla travlopp?! Nåja, färdiggnällt.
Med det sagt så känns det som att Erik Adielsson kan ta några segrar imorgon och han rattar både mina spikideer (Kimono Pearl, Update Hoss) samt ett av de mer intressanta feelingdragen i omgången i auktionsdyringen och Varenne-sonen 11 Sith Lord i avd 2. Hade dock velat rulla några gamla lopp på denna innan beslut om hur hårt man ska vikta mot hästen men det får som sagt vänta till imorgon pga ATG:s sjuka regel. Alltid intressant med kuskförstärkningar i kombination med utrustningsförändringar. Låter hyfsat ljust i intervjuer iaf med lättning från järn till aluminiumskor vilket är rätt ballt då det inte syns i barfotalistan. I tillägg till det så ligger alla spotlights på 1,6 och ffa 12 i detta lopp vilket ökar spelvärdet i denna skräll. Den långa distansen och Rommes rättvisa långa upplopp känns bra. Skulle det dessutom bli någon /några omstarter i lägsta klassen så inte mig emot. Som lite kuriosa
http://www.courant.se/?s=sith+lord&x=21&y=8 kan nämnas att hästen tidigare delägdes av Anders Malmrot från Travtjänsten där man kan läsa följande intervju:
"11 Sith Lord (V75-2) är allting bra bra med. Han satt fast med massor av krafter kvar senast och har gjort det jättefint innan dess också. Att Daniel kör Arby's Amalia var ju givet, men han har varit mycket nöjd med min häst också och det skall bli kul se vad Erik kan hitta på nu... Läget blev förstås inget vidare men det är i alla fall 2640 meter vilket gör att det inte är lika iskallt. Distansen tror jag snarare skall vara en fördel för honom. Något offensivare upplägg tror jag väl dock kanske inte är aktuellt trots allt, men det där får Erik sköta. Jag vet att jag har en tillräckligt bra häst för att vinna på lördag men det krävs en del tur ifrån detta läge givetvis. Han kommer tävla med aluminiumskor istället för järnskor den här gången vilket är en lättning i balansen som jag tror kommer falla väl ut. Vi skall dock prova i värmningen först bara för att se så att allting funkar, säger Patrik O Sundberg."
Vill tipsa om trevliga webb-intervjuer av Ulf Nilsson denna vecka där bla Daniel Olsson nämner Sith Lord:
http://travnet.se/Web-TV/Senaste/
Får bli kudden istället nu då.