Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-21, 17:28   #31
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
De satt just och haussade Flex på TV4, får hoppas att streckprocenten inte stiger för mycket tills spelstopp.

Är förbannad - har inget ljud då jag nyligen installerade en ny hårddisk på datorn och sedan dess är den tyst som döden...! Surt - bilden är viktigast men fan vad tråkigt det blir utan ljud... :(


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 18:38   #32
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 278
Sharp$: 1886
Standard

skönt att man är kvar på v65 efter 2 lopp
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 22:09   #33
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Korrekt, men i det statistiska underlaget har faktiskt favoriten oftast framspår. Mitt intryck är att vinnare gärna kommer bakifrån vid omstart, men det är ett högst personligt intryck.
Jag håller med...bra insikt ..mer av detta.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 22:25   #34
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Är förbannad - har inget ljud då jag nyligen installerade en ny hårddisk på datorn och sedan dess är den tyst som döden...! Surt - bilden är viktigast men fan vad tråkigt det blir utan ljud... :(


/Badass
Förlåt, jag förstår inte riktigt vad detta har att göra med det du citerade? Tagit en fredagsgrogg? :P Jag antar att du inte menar V75-Klubben på TV4, för då måste man ha ljud för att förstå något alls.

För att förtydliga: Jag menar alltså att de på TV4 var överens om att Flex är en bra spik. Vi får hoppas att detta inte påverkar spelarna för mycket.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 22:37   #35
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Hallå Bokis. Vad du ån gör e jag
med dig MEN,,,hade nog spikat i slutet av 75an och garderat hårt i början
även om det inte blir fav spik chansa friskt hälften vunnit,,
Gatte har redan tippat eget,,, så stå på dig(gatte har spikat fav i början 3 första)
Lycka till...ringer när jag kommer hem.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 00:26   #36
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 565
Standard

Kulkul. Skulle nu äntligen sätta mig ner och gå igenom lopparkivet i några timmar när jag upptäcker att live-abonnemanget gått ut. Går uppenbarligen endast att förnya det mellan kl 8-22 vardagar samt 8 -17 helger. Tack ATG, ni är för underbara, Gaaahhhh!!!! Undrar verkligen på vilket sätt det är till skada om man vill se på några gamla travlopp?! Nåja, färdiggnällt.

Med det sagt så känns det som att Erik Adielsson kan ta några segrar imorgon och han rattar både mina spikideer (Kimono Pearl, Update Hoss) samt ett av de mer intressanta feelingdragen i omgången i auktionsdyringen och Varenne-sonen 11 Sith Lord i avd 2. Hade dock velat rulla några gamla lopp på denna innan beslut om hur hårt man ska vikta mot hästen men det får som sagt vänta till imorgon pga ATG:s sjuka regel. Alltid intressant med kuskförstärkningar i kombination med utrustningsförändringar. Låter hyfsat ljust i intervjuer iaf med lättning från järn till aluminiumskor vilket är rätt ballt då det inte syns i barfotalistan. I tillägg till det så ligger alla spotlights på 1,6 och ffa 12 i detta lopp vilket ökar spelvärdet i denna skräll. Den långa distansen och Rommes rättvisa långa upplopp känns bra. Skulle det dessutom bli någon /några omstarter i lägsta klassen så inte mig emot. Som lite kuriosa http://www.courant.se/?s=sith+lord&x=21&y=8 kan nämnas att hästen tidigare delägdes av Anders Malmrot från Travtjänsten där man kan läsa följande intervju:

"11 Sith Lord (V75-2) är allting bra bra med. Han satt fast med massor av krafter kvar senast och har gjort det jättefint innan dess också. Att Daniel kör Arby's Amalia var ju givet, men han har varit mycket nöjd med min häst också och det skall bli kul se vad Erik kan hitta på nu... Läget blev förstås inget vidare men det är i alla fall 2640 meter vilket gör att det inte är lika iskallt. Distansen tror jag snarare skall vara en fördel för honom. Något offensivare upplägg tror jag väl dock kanske inte är aktuellt trots allt, men det där får Erik sköta. Jag vet att jag har en tillräckligt bra häst för att vinna på lördag men det krävs en del tur ifrån detta läge givetvis. Han kommer tävla med aluminiumskor istället för järnskor den här gången vilket är en lättning i balansen som jag tror kommer falla väl ut. Vi skall dock prova i värmningen först bara för att se så att allting funkar, säger Patrik O Sundberg."


Vill tipsa om trevliga webb-intervjuer av Ulf Nilsson denna vecka där bla Daniel Olsson nämner Sith Lord: http://travnet.se/Web-TV/Senaste/

Får bli kudden istället nu då.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 07:58   #37
 
RiverApans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 1271
Standard

Efter att ha tittat ett tag nu på startlistorna så har jag fått lite små tankar men eftersom jag ska till banan idag så blir det att bestämma sig mer då man ser lite värmningar och sånt.

v75-1
Här blir det till att gardera med några hästar, för mig är M.T Felicia och Maffia första hästar. Men sedan måste man ju ha med Aristocat Boko och Princess Wine också. Beroende på system storleken så kan några till hamna med det är isf troligen Ed you, Tight Aggressive och möjligen Ajlexes Daylight. Men finner helt klart mest värde i 2 och 4 här.

v75-2
Här kan det bli en chans spik på 1 Across The Bridge, men annars går jag nog på 4-5 hästar. Min ranking är 1, 12, 6, 11, 10 i så fall. Efter cribas inlägg om 11 Sith Lord så vågar man kanske inte ta bort den och i så fall garderar man 1an med några st.

v75-3
Återigen ett garderingslopp för mig. Global Investment är ingen favorithäst för mig men i det här loppet kan jag köpa att han är favorit med sitt läge. Men frågan är vart Goop kör han. Är lite osäker på om han vinner från ledningen. Nä här tar jag så många jag har råd med. Roligaste skrällarna här är väl 1,2 och 9 som alla har bra lägen och kan vinna med rätt resa och tur.

v75-4
Bästa spiken i omgången hittar jag här i nummer 10 Flex. Tycker den visar både form och klass nog för att vinna detta.

v75-5
Här vinner antingen Erik med favoriten eller så kommer han bort från spår 1. Dom bästa motbuden finner jag annars på tillägg då i första hand Global Mix, Dry Martini och S.H.T.´s Playmate. Men i sådana här lopp så brukar jag oftast vilja ha så många hästar som jag har råd med. Så jag fyller nog på det här loppet sist på lappen och tar många.

v75-6
Här gillar jag 5 Lollo Zet mycket, hoppas han får ta överledningen och att Reden sedan kör hårdare än han gjorde sist. Kan bli en chans spik här om jag inte hittar några andra bra spikar. Reden är ingen favoritkusk men han har några hästar jag verkligen gillar (Fick in v75 och DD för två veckor sedan, Q.Forty Five). Redens hästar brukar bita ifrån sig bra i ledningen. Annars känns det som många av dem betrodda har chansen. Så det lutar åt en spik på förhoppningsvis ledaren i loppet.

v75-7
Här har jag så gott som bestämt mig för 5 hästar det blir i så fall 4, 5, 6, 7, 9. Hoppas det räcker med dom fem. Ulf Ohlson får gärna fixa en miljonskräll här med 6 Greta Töll.

Lycka till allihopa idag!
__________________
Sharps =
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
=
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
RiverApan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 09:25   #38
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Såg att TT tippar 8 Iceland som ensam A-häst. Var tvungen att kolla upp baninfo och Romme har vinklad startbilsvinge, vilket innebär att Iceland har nästan en längd på 3 Global Investment från start... Kan det va så enkelt..?
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 09:51   #39
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

som sagt Global är nog bättre i ryggar och rygg på Iceland borde inte vara helt fel heller, inte eftersom att Iceland säkert får några tunga tryckare på vägen dessutom många hästar med storform. Ända oros molnet över Iceland att man inte hade någon förklaring varav galoppen, sådana hästar tar jag alltid bort...

Jag har redan spikat globalen på bolaget och jag är nöjd med mitt val av spik.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 10:22   #40
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Såg att TT tippar 8 Iceland som ensam A-häst. Var tvungen att kolla upp baninfo och Romme har vinklad startbilsvinge, vilket innebär att Iceland har nästan en längd på 3 Global Investment från start... Kan det va så enkelt..?
http://www.travsidan.nu/trav/sparstatistik.html rekommenderar den läsningen om du inte läst det innan.

Mina 2 spikar föll till sist på Arbys Amalia och Jasper lane.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 10:41   #41
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Såhär blev min rad!

1: 1 2 3 4 6 7 9 10 (2)
2: 1 2 5 6 8 10 12 (11)
3: 3 Global Investment (10)
4: 10 Flex (9)
5: 1 4 6 12 15 (11)
6: 2 4 5 6 7 9 10 (3)
7: 5 Up Date Hoss (7)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 10:47   #42
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Oooops! Argwintina struken.... Såg jag inte när jag lämnade in!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 11:23   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
http://www.travsidan.nu/trav/sparstatistik.html rekommenderar den läsningen om du inte läst det innan.

Mina 2 spikar föll till sist på Arbys Amalia och Jasper lane.
Aldrig riktigt reflekterat över saken tidigare men inte ens 496 lopp (som är underlaget för den vanliga vingen i första tabellen) räcker för ett "statistiskt säkerställt" underlag, i grupperna för spår finns det bara 25 (spår 7,8) resp 20 (spår 9) lopp. Det krävs väl 30 resultat i varje grupp för detta, eller är jag ute och cyklar? Någon som har på fötterna får gärna bekräfta eller förkasta det här, det är liksom ingen tolkningsfråga.

Min poäng är egentligen att de jämförande tabellerna för vinklad vinge, med tanke på det lilla underlaget (t ex 85*0,07 = endast 6 lopp för spår 9,10,11 på aK), är nästan helt irrelevanta i sammanhanget.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 11:50   #44
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Aldrig riktigt reflekterat över saken tidigare men inte ens 496 lopp (som är underlaget för den vanliga vingen i första tabellen) räcker för ett "statistiskt säkerställt" underlag, i grupperna för spår finns det bara 25 (spår 7,8) resp 20 (spår 9) lopp. Det krävs väl 30 resultat i varje grupp för detta, eller är jag ute och cyklar? Någon som har på fötterna får gärna bekräfta eller förkasta det här, det är liksom ingen tolkningsfråga.

Min poäng är egentligen att de jämförande tabellerna för vinklad vinge, med tanke på det lilla underlaget (t ex 85*0,07 = endast 6 lopp för spår 9,10,11 på aK), är nästan helt irrelevanta i sammanhanget.
Tittar man på statistik från alla autolopp som körts på Romme under 09 och 10 så ser spårfördelningen ut såhär.

Totalt 461
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
42 41 50 45 66 47 36 25 33 30 29 12
9% 9% 11% 10% 14% 10% 8% 5% 7% 7% 6% 3%

Edit: Ser skit ut när man postar det, men ni förstår nog

Senast redigerad av pjaer den 2011-10-22 klockan 11:51.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 12:51   #45
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Fasiken att Argwentina blev struken, då är det bara att hitta annat... Så här blev det:


Registrerat spel

Datum: 2011-10-22
Bana: Romme
Spelform: V75, omg. 49

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 4, 7, 8, 9
2 1, 6, 10, 12
3 3, 4, 7, 8, 10
4 10
5 14
6 4, 6, 8
7 4, 5, 7

1 080 rader x 1 x 0,50 kr =
540,00 kr

Kvittonummer: AB46 XXXX XXXX 5800


Lycka till...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td