Ny vecka - nya möjligheter... Mina första tankar!
Avd.1 Gr II Int. 2140a:
1 Select Yankee har haft tur i spårlottningen men får ändå kanske svårt att behålla spets? Hur som helst så är loppet högklassigt och en resa på innerspår blir perfekt! Åke har siktat på det här loppet och var väldigt tydlig inför förra starten (2:a på 13,5) att det var hit man siktade och på lördag ska formen vara optimal! Min klara favorit i loppet och tänkbart singelstreck är
5 Sanity som har absolut toppform! Här tror jag att hästen kör sig tidigt till spets och möjligheterna är mycket goda att leda från start till mål!
3 Oracle vann en supersprint sist och kan vara den som får rygg på Sanity. Kanske kan utmana om den hinner före Åke och får rygg på Sanity...
7 Monster Drive och
8 You Bet Hornline kan utmana om det blir ett tufft förstavarv! Men som sagt, eventuell spik redan i första avdelningen!
Avd.2 Silverdivisionen 2140a:
1 Maxwell Mayday har två raka efter en tids mycket fin form! Kan absolut vara med på fotot igen från fint läge!
2 Wiss Penn fortsätter jag att tjata om. Spårplus nu! Lite seg ut men ligger direkt i andraspår. Om överpace kan det vara dags!
3 Finish Flyer har smygform men 2140 är inte önskedistans. Startsnabb och om smygare i täten kan spurten bita bra och kanske ända fram som skräll?
4 Covington Ås blir intressant att läsa om när Spelarservice släpper intervjuerna senare i veckan. Om positiva rapporter klar förstahäst!
5 Nick Nock vågar jag inte släppa även om formen kanske börjar vika tillbaka? Speedig med rätt resa och absolut hård nog att vinna det här!
6 Ridgehead Cahore blev brutalt diskad som etta sist. Hemmaplan nu och den här tillhör favoriterna om konserverad form!
7 Mr Shimmer är loppets stora outsiderdrag! Slår ständigt ur underläge men hästen har verkligen TOPPFORM! Ska med på alla seriösa lappar och blir troligtvis relativt lite streckad! Lutar åt helgardering även om jag inte tror något nämnvärt på 8 och 9 men dumt lämna två....
Avd.3 Gulddivisionen 2640a:
Revanschmöte och loppet står högst troligt mellan
4 Yarrah Boko och
7 Maharajah. Hultmans krigare såg fullständigt lysande ut innan loppet sist men som så många gånger förut flöt inte travet i en comeback. Tror det var tredje comebacken i rad den felade... Är det åtgärdat på lördag? Den som "vet" spikar annars täckt på två! Spekulerar man i dubbelt favoritfall så kan man även strecka
1 Classic Grand Cru som har läget,
9 Nahar som kommer att vinna en gulddivision inom kort och nu får önskedistans samt
10 Spring Erom som var smällfin i comebacken men tyvärr galopperade senast. Kraftigt plus med auto på lördag!
6 Eliott Hall ska ju vinna om man ser till programraden (vinst i varannan start varvat med galopp) men den tillhör avdelningen miljondrag! Åke....? Tveksamt....
Avd.4 klass 2 1640a:
2 Mr Pellegrino föregås av gott rykte och har läget men är det här verkligen en V75-vinnare? Skulle vara på läget då? Jag får funderar vidare under veckan.
3 J.L.´s Buv undrar jag om inte formen är på retur på? Om många... Åke Svanstedt väljer att köra
10 Global Miracle trots läget före en så pass bra häst som
4 Glenn Palema. Tror att båda är klart tidiga och streckvärda!
6 Nettles är kraftigt i kommande och här ska den räknas tidigt! 11 och 12 har bra form men läget är nästan omöjligt på Jägersro!
Avd.5 klass 1 2140a:
4 Velten Ovambo är ett mycket tänkbart singelstreck! Tror den får överta spets och där är chansen mycket god! Har ingen koll på
1 Obelix Damhus startsnabbhet men hästen har kapacitet! Får undersöka under veckan hur det står till på den kanten... Kanske kan häxa för Velten?
7 Ritano Freight har Kari väldigt höga tankar om och kapacitet finns i överflöd men den är ju hopplöst osäker... Vann med galopp sist men det har den inte råd med från det här läget...
11 Joker Stursk hade varit högaktuell från bättre läge...
Avd.6 brons 2640a:
Härligt lopp!!
4 New Line gillar jag skarpt och hästen tillhör ett av mina absoluta måstestreck i omgången. Spik? Njaaa, alldeles för hårt emot. Vi får se...
1 Bruce Tooma har kanske inte hårdheten men här kan man ta spets och sen bestämma själv vilken rygg det ska bli... Lyxstreck för den som har råd men absolut en miljonkantboll på läget!
2 M.T.Big Business är etablerad, har form och läge MEN den vinner ju "aldrig" på V75 numera...
3 Beretta Avanti är desto mer intressant från fint läge. Toppform här och Svanen var väldigt nöjd inför comebacken vilket inte var fel. Hästen vann överlägset i lite mindre varmt gäng!
5 Saston blir förmodligen favorit och visst kan den vinna men den börjar komma upp i klass nu...
9 Nanok Djuhm är en klassig travare och härifrån kan den få ett fint lopp. Jag tycker dock att Steen Juul har mer att önska som kusk men det är ju en personlig reflektion. Kan tänka mig att ta bort hästen helt pga kusken...
10 Main Kronos kan vara en smällkaramell med Ingves i sulkyn. Formen är smygfin men hästen har inte fått till det från bakspår sista två. Kan få problem igen men om överpace kan skrällen vara ett faktum! Vad kan
11 Made In Hoff från det här läget?
Avd.7 3140 m volt:
2 Jake Face bäst på start men för osäker och orutinerad här?
6 Solan är mitt stora drag! Den här är kraftigt uppåt och det fanns bara superlativ kring hästen inför förra starten. Är nog ännu bättre på lördag. Stark så att det räcker och har alltid en polett kvar till slut! Har mycket goda möjligheter att skrällvinna! Den blir förmodligen inte så hårt betrodd. Tänkbart chanssingelstreck! Möter förvisso
9 Twigs Tarzan igen och den kan kanske köra sig till spets från sitt springspår på tillägg men det skiljde bara en halv längd dom här två emellan i mål sist och nu kan det vara omvänd ordning.
7 Daro Later och
8 Zeuxis Hornline är kapabla men måste nog smygas för att räcka och spåren gör att sista tillägg genast är ikapp och jag bedömer dom som chanslösa. Från sista volten räknas främst
13 Nevada F.H. (trots Juul men över 3140 behöver han inte vara lika taktiskt begåvad med stark häst) och
15 Ester Zonett som går starkt hela vägen in i mål.
14 Kick Party är ett styrkefenomen och sist fungerade äntligen travet hela vägen men här är det väl för hårt emot?
12 Fisher King kan vara med dom i mål om felfri men galopprisken är alltid väldigt stor!
Nu börjar vi uppnsnacket mot väldigt intressant omgång!!