Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-24, 09:38   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75 Jägersro 29/10


Ny vecka - nya möjligheter... Mina första tankar!

Avd.1 Gr II Int. 2140a:
1 Select Yankee har haft tur i spårlottningen men får ändå kanske svårt att behålla spets? Hur som helst så är loppet högklassigt och en resa på innerspår blir perfekt! Åke har siktat på det här loppet och var väldigt tydlig inför förra starten (2:a på 13,5) att det var hit man siktade och på lördag ska formen vara optimal! Min klara favorit i loppet och tänkbart singelstreck är 5 Sanity som har absolut toppform! Här tror jag att hästen kör sig tidigt till spets och möjligheterna är mycket goda att leda från start till mål! 3 Oracle vann en supersprint sist och kan vara den som får rygg på Sanity. Kanske kan utmana om den hinner före Åke och får rygg på Sanity... 7 Monster Drive och 8 You Bet Hornline kan utmana om det blir ett tufft förstavarv! Men som sagt, eventuell spik redan i första avdelningen!

Avd.2 Silverdivisionen 2140a:
1 Maxwell Mayday har två raka efter en tids mycket fin form! Kan absolut vara med på fotot igen från fint läge! 2 Wiss Penn fortsätter jag att tjata om. Spårplus nu! Lite seg ut men ligger direkt i andraspår. Om överpace kan det vara dags! 3 Finish Flyer har smygform men 2140 är inte önskedistans. Startsnabb och om smygare i täten kan spurten bita bra och kanske ända fram som skräll? 4 Covington Ås blir intressant att läsa om när Spelarservice släpper intervjuerna senare i veckan. Om positiva rapporter klar förstahäst! 5 Nick Nock vågar jag inte släppa även om formen kanske börjar vika tillbaka? Speedig med rätt resa och absolut hård nog att vinna det här! 6 Ridgehead Cahore blev brutalt diskad som etta sist. Hemmaplan nu och den här tillhör favoriterna om konserverad form! 7 Mr Shimmer är loppets stora outsiderdrag! Slår ständigt ur underläge men hästen har verkligen TOPPFORM! Ska med på alla seriösa lappar och blir troligtvis relativt lite streckad! Lutar åt helgardering även om jag inte tror något nämnvärt på 8 och 9 men dumt lämna två....

Avd.3 Gulddivisionen 2640a:
Revanschmöte och loppet står högst troligt mellan 4 Yarrah Boko och 7 Maharajah. Hultmans krigare såg fullständigt lysande ut innan loppet sist men som så många gånger förut flöt inte travet i en comeback. Tror det var tredje comebacken i rad den felade... Är det åtgärdat på lördag? Den som "vet" spikar annars täckt på två! Spekulerar man i dubbelt favoritfall så kan man även strecka 1 Classic Grand Cru som har läget, 9 Nahar som kommer att vinna en gulddivision inom kort och nu får önskedistans samt 10 Spring Erom som var smällfin i comebacken men tyvärr galopperade senast. Kraftigt plus med auto på lördag! 6 Eliott Hall ska ju vinna om man ser till programraden (vinst i varannan start varvat med galopp) men den tillhör avdelningen miljondrag! Åke....? Tveksamt....

Avd.4 klass 2 1640a:
2 Mr Pellegrino föregås av gott rykte och har läget men är det här verkligen en V75-vinnare? Skulle vara på läget då? Jag får funderar vidare under veckan. 3 J.L.´s Buv undrar jag om inte formen är på retur på? Om många... Åke Svanstedt väljer att köra 10 Global Miracle trots läget före en så pass bra häst som 4 Glenn Palema. Tror att båda är klart tidiga och streckvärda! 6 Nettles är kraftigt i kommande och här ska den räknas tidigt! 11 och 12 har bra form men läget är nästan omöjligt på Jägersro!

Avd.5 klass 1 2140a:
4 Velten Ovambo är ett mycket tänkbart singelstreck! Tror den får överta spets och där är chansen mycket god! Har ingen koll på 1 Obelix Damhus startsnabbhet men hästen har kapacitet! Får undersöka under veckan hur det står till på den kanten... Kanske kan häxa för Velten? 7 Ritano Freight har Kari väldigt höga tankar om och kapacitet finns i överflöd men den är ju hopplöst osäker... Vann med galopp sist men det har den inte råd med från det här läget... 11 Joker Stursk hade varit högaktuell från bättre läge...

Avd.6 brons 2640a:
Härligt lopp!! 4 New Line gillar jag skarpt och hästen tillhör ett av mina absoluta måstestreck i omgången. Spik? Njaaa, alldeles för hårt emot. Vi får se... 1 Bruce Tooma har kanske inte hårdheten men här kan man ta spets och sen bestämma själv vilken rygg det ska bli... Lyxstreck för den som har råd men absolut en miljonkantboll på läget! 2 M.T.Big Business är etablerad, har form och läge MEN den vinner ju "aldrig" på V75 numera... 3 Beretta Avanti är desto mer intressant från fint läge. Toppform här och Svanen var väldigt nöjd inför comebacken vilket inte var fel. Hästen vann överlägset i lite mindre varmt gäng! 5 Saston blir förmodligen favorit och visst kan den vinna men den börjar komma upp i klass nu... 9 Nanok Djuhm är en klassig travare och härifrån kan den få ett fint lopp. Jag tycker dock att Steen Juul har mer att önska som kusk men det är ju en personlig reflektion. Kan tänka mig att ta bort hästen helt pga kusken... 10 Main Kronos kan vara en smällkaramell med Ingves i sulkyn. Formen är smygfin men hästen har inte fått till det från bakspår sista två. Kan få problem igen men om överpace kan skrällen vara ett faktum! Vad kan 11 Made In Hoff från det här läget?

Avd.7 3140 m volt:
2 Jake Face bäst på start men för osäker och orutinerad här? 6 Solan är mitt stora drag! Den här är kraftigt uppåt och det fanns bara superlativ kring hästen inför förra starten. Är nog ännu bättre på lördag. Stark så att det räcker och har alltid en polett kvar till slut! Har mycket goda möjligheter att skrällvinna! Den blir förmodligen inte så hårt betrodd. Tänkbart chanssingelstreck! Möter förvisso 9 Twigs Tarzan igen och den kan kanske köra sig till spets från sitt springspår på tillägg men det skiljde bara en halv längd dom här två emellan i mål sist och nu kan det vara omvänd ordning. 7 Daro Later och 8 Zeuxis Hornline är kapabla men måste nog smygas för att räcka och spåren gör att sista tillägg genast är ikapp och jag bedömer dom som chanslösa. Från sista volten räknas främst 13 Nevada F.H. (trots Juul men över 3140 behöver han inte vara lika taktiskt begåvad med stark häst) och 15 Ester Zonett som går starkt hela vägen in i mål. 14 Kick Party är ett styrkefenomen och sist fungerade äntligen travet hela vägen men här är det väl för hårt emot? 12 Fisher King kan vara med dom i mål om felfri men galopprisken är alltid väldigt stor!


Nu börjar vi uppnsnacket mot väldigt intressant omgång!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pma (+1), AbbeAce (+3), Stekel (+5)

Senast redigerad av doob den 2011-10-24 klockan 09:45.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 07:20   #2
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Vad dött det var här den här veckan....?

En reflektion gällande Åke Svanstedts stall. Det är inte riktigt samma sprudlande form om stallet längre. Hästarna fortsätter tjäna fina pengar men det är inte riktigt samma tryck i dom som vi är vana att se. Undrar just hur det är ställt med bland annat Select Yankee på lördag. I nuläget lutar det åt Sanity som dunderspik i omgången!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:08   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Inte hunnit studera alltför mycket än. Men Sanity känns klockren. Hyggligt snabb ut så han troligen snabbt framme och tar över ledning av Åke. I spets ser jag inte vem av de andra hästarna som skulle slå honom. Monster Drive på upploppet möjligen men den chansen får han inte av Takter.
Min andra spik lutar helt klart åt Saston! Inte alltför startsnabb men ack så stark. Parkerar sig om nödvändigt utanpå ledaren. Men vem fan vill sitta med Örjan utanpå sig med en häst som är så stark som Saston?! Nej han får överta och ökar tempot duktigt sista varvet för att pina motståndarna. Örjan vinner med minst 3 längder här.

Maharadja får håret att gråna på en.. Det blir inte spik denna gången heller. Däremot tyckte jag inte Yarrah imponerade alls förra loppet så honom väljer jag bort. Lutar åt lås på TP och Maharadja. Torvald spurtade väldigt bra senast.

Med tanke på hur Yarra såg ut senast tror jag inte han har en chans ifall Maharadja lägger sig i dödens på honom.. Endast TP som hotar om han får ett schysst lopp
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:26   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Dubbelpost

Senast redigerad av forbannat den 2011-10-26 klockan 17:29.
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:41   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är länge kvar doob! Ingen jackpot heller och då går ju intresset ner en del såklart.

1. Stängt på de betrodda, You Bet H har för lite hårdhet för att växla ner det här gänget. 500k i förstapris och inte ens fullanmält förresten, hur i helsike gick det till!?

2. Inte fullanmält här heller!? Alla har på pappret chans vill jag påstå. Finish Flyer blir väldigt bortglömd om han stannar under 10%, lär blåsa till spets inledningsvis.

3. Marre såg ju absolut inget vidare ut senast och när vi inte fått någon vettig förklaring till den. Yarrah blir nog favorit nu och Torvald går inte att räkna bort ännu, han är ju grymt mycket bättre än raden!

4. Svårt och ganska dåligt lopp, ser inga klassklättrare i listan.

5. Dåligt motstånd och bra läge gör Velten till en bra favorit och förmodligen största favoriten i omgången.

6. Minus på distans och startmetod för Saston, men just det gör att han kommer rankas ner. Långt nog med 2600 säger jag och spikläge! Möter inga värre hårdingar. Streckar man vidare så tar man med Yoggi Hornline som är riktigt bra om han är på det humöret.

7. Mer svårlöst långlopp än vanligt. Chansspik på Fisher King som fungerade senast om man vill gå kort.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 09:34   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Mina snabbtankar om omgången:

1: 5 Sanity sett underbar ut två senaste. Skulle kunna spikas på det men möter bra motstånd och jag tror inte man rullar ut röda mattan åt Sanity och bjuder på spets. Blir det spets lär det bli efter en tuff öppning eller så blir det svar och då är den riktigt illa ute. Möter ändå ett bra gäng. 1 Selet Yankee på väg upp i form om man ska gå på senaste insatsen. Kan leda runt om. 3 Oracle har jag trott på allt för många gånger i år mot bättre motstånd. Kan också öppna hyfsat och den ska med på allt. 7 Monster Drive alltid giftig med rätt resa. Knappast gynnad av distansen dock. 8 You Bet Hornline är en topphäst men undrar om formen finns där än för att matcha dessa? Veijo låter lite positiv kring 4 Orlando Croft och tror på lite chans. Jag är mer tveksam.

2: Ett jämnt och bra lopp där alla kan slå alla om nu inte 4 Covington Ås är i toppslag. Då har den fin vinstchans. Men länge sen den visade riktiga toppformen. 1 Maxwell Mayday gick en imponerande rökare senast. Strax under 11,0 sista rundan i spåren. 5 Nick Nock och 2 Wiss Pen har sylvassa spurter med rätt resor. 6 Ridgehead Cahore laddas framåt och kan allt vissa dagar (som med alla Luddes hästar...). 7 Mr Shimmer toppform och har en vass och tung spurt. 8 och 3 kapacitet för att vinna. Så var det bara 4 kvar som inte heller känns chanslös. Sa vi öppet lopp?

3: Jag kommer gå på 7 Maharajah rakt ut. Skulle bollat med dessa hästar förra gången men då blev det bara fel. Örjan trodde att hästen blev lite stressad av att han laddade med den från start senast. Och sen sprang Marre och spände sig hela loppet. Nu har han fått springa av sig lite och en sån här topphäst kommer igen fort. Möter inget märkvärdigt och har väldigt stor vinstchans i mina ögon. Då får man köpa att den inte visat färsk form. Bra för spelvärdet. Ibland får man gå på ren känsla. Vinner från alla positioner säger hela min kropp. Veckans bästa spik! Han vinner ändå ett sånt här lopp säkert 9 ggr av 10.

4: Inte fått någon känsla här än. Men rätt öppet säger magen. Vet iaf att 4 Glenn Palema är under kraftig utveckling enligt Svanstedt och satt ju fast med rubbet bakom Across the Bridge senast. Men bortvald av Svanstedt som väljer att köra 10 Global Miracle som spurtade fränt senast. Men öppet lopp och det kan bli en del streck här.

5: 4 Velten Ovambo ångar på och vinner ofta. Jag är dock inte helsåld på hästen även om den gjort det väldigt bra. Dock har också Örjan kört väldigt smart så jag tycker att det sett lite bättre ut än vad den uträttat. Men visst är det en bra häst. Men som storfavorit är den given att gardera. Min favorit är 11 Joker Stursk. En mycket bra häst med formkurvan pekandes spikrakt uppåt. Behöver ju tyvärr lite tur härifrån men då lär den bli svårtoppad också. Det här är i mina ögon bästa hästen i loppet. Mitt bästa drag denna vecka. Men risk att Örjan antingen blir släppt till spets tidigt alternativt ligger still i dödens och "förhäxar" övriga fältet så han får fisåka där och på så sätt låser loppet. Men sånt blundar jag för. 2 och 7 har båda hög kapacitet och räknas absolut felfria. 6 bombas till spets och körs där alternativt släpper till Örjan. 1 bra men kan bli över från start.

6: 5 Saston är verkligen en häst man måste gilla. Vilken pålle! Står hårdare inne nu såklart men har skyhög kapacitet. Gynnas av auto där den kan öppna hyfsat. Kanske bara vinner. Men jag är helt säker på det då den kan bli nerspeedad i det här gänget. Tänker främst då på 3 Beretta Avanti som visserligen vann ett intetsägande lopp senast. Men såg fin ut och är en riktig raketspurtare. Enligt Svanstedt inte gynnad av distansen men har ändå vunnit fem av åtta starter på långt så det är nog ingen katastrof. 2 M.T. Big Business blir säkert lite bortglömd på senaste insatsen. Men dåliga blodvärden då och är stark och rejäl och kan öppna hyfsat bakom bilen. 4 New Line gillar långt och blir farlig. Galopperade bort en V75-seger strax innan mål senast över tre varv. 9 Nanok Djuhm är också bra. Finns säkert ngn till.

7: Känns vidöppet. Spelvänligt lopp där jag hittar många jag vill ha med. Men vill nämna 13 Ester Zonett som står bra inne i loppet. Inga problem med distansen och har en riktigt tung långspurt att leverera. Blir förhoppningsvis lite bortglömd.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 10:52   #7
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Min förstahäst i V75-6 måste ändå vara 4 New Line. Dåligt med statistiskt underlag för just långa bronslopp och vinklad vinge, men man generellt se att vinklad vinge minskar skrällrisken och ökar chanserna för rank 2-4. New Line är visserligen 5:a just nu men det är bara torsdag förmiddag...
New Line har på senaste tiden mött väldigt bra motstånd och slutat högt upp i resultatlistorna. Jägerso näst senast kan man nog bortse från då han gick ut på fel distans, hade ett uselt spår och mötte bla. Mellby Sambuca. Senast så galopperade han bort en, enligt mig, säker vinst 100m från linjen. Lär vara åtgärdad och förbättrad tills den här starten.

Det jag inte gillar att höra är att Örjan igår under V64 säger att Saston är bästa chansen i omgången. 5 är dessutom först i turordningen, har ett bra spår och bra kusk. Trots det så anser jag att 4 har mött tuffare motstånd och fått en hårdhet inom V7 som Saston fortfarande inte besitter. Nästan 50% av Sastons intjänade pengar har kommit från de två senaste starterna.

Sist spikade jag och lär göra det samma på lördag.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 22:57   #8
 
mackyyys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö, Sthlm,
Inlägg: 551
Sharp$: 6327

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Glöm nu för fan inte bort de danska djuren!

Någon annan häst må vara snabbare ut och Velten i all ära, men Obelix Damhus måste med på kupongen

Senast redigerad av mackyyy den 2011-10-27 klockan 23:01.
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 23:07   #9
 
Lukes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Lund
Inlägg: 84
Sharp$: 2073

Luke Travar
Stats: 90 - 126 - 1
ROI: 125.81%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

Äntligen lyckats övertala några polare att hänga med på trav nu så på lördag är jag på plats för första gången, lite konstigt att man har spelat så många år utan att beträda en travbana kan tyckas..

Har ett litet problem bara.. för att lyckas övertala de om att hänga på kan jag ha råkat säga att det är gratis inträde eftersom ATG skickat ut ett sånt erbjudande den här veckan. Nu ger ju det mailet jag fått bara inträde för 2 pers så därför tänkte jag passa på och kolla om nån vänlig själ här som inte tänkt utnyttja sitt erbjudande och kan tänka sig att dela med sig av sitt erbjudande-mail?

Tenta pluggat hela veckan så inte hunnit granska loppen ordentligt än men känns som det finns risk för en riktig favoritparad på V75:an, gillar nästan alla favoriterna så lite klurigt att välja vilka man ska försöka fälla.

Joker Stursk och Marshal Hackstable är mina spontana skrällbud, men har inte hunnit analysera var de kommer att hamna från de här lägena. Takter och Örjan upp känns lite spännande också.
Luke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 23:26   #10
 
tribalfunks avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 82
Sharp$: 1003
Standard

Mina ideer utan att vara helt påläst än:

Avd 1: Tipsetta Monster Drive tror också att Orlando Croft är bland dom 3

Avd 2: Marshall Hackstable har bra tider, dåligt läge som Kihlström kommer lösa. Skräll!

Avd 3: Förstår inte tidningar som rankar Spring Erom före Torvald?!!? Förmodligen så vinner Yarrah eller Maharajah men tar man 3 så ska Torvald med!

Avd 4: Mr Pellegrino

Avd 5: Velten förmodligen, Mister X.Barb på plats...

Avd 6: Saston, New Line Outsiders: M.T Big Business, Made In Hoff, Nanok Djuhm...

Avd 7: Solan, Nevada F.H
tribalfunk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 17:19   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Här kommer ett tidigt spelförslag. Tycker det ser svårt ut och gissar på rätt stora pengar till den som hittar alla sju vinnare.

1: 1-3-5-7-8
Tror på mothugg för Sanity och tror mest på 1 och 3. Vågar inte plocka bort Bergh som alltid har en räv (eller två) bakom örat när det vankas V75. Kapacitet har 8 så det räcker iaf.

2: ALLA
Är lite rädd att 4 är riktigt bra på lördag men det vet vi väl först efter loppet . Är för stor favorit här då den möter många bra motståndare som kan överraska. 1 solklar andrahandare men risk för att den blir över från start. Jag spelar för skräll här. 9 är sämst men tar aldrig bort en ynka häst om den inte är totalt chanslös. Mitt hjärta orkar inte med sånt. Ha ha.

3: 7 Maharajah
Tror den bara vinner. Om den inte funkar är det vidöppet. Garderar hellre dom andra storfavoriterna än "hoppas" på att Marre inte funkar. Dessutom är känslan (ej att underskatta) stark att den gör ett bra lopp.

4: 4 Glenn Palema
En chansspik i vidöppet lopp. Gillat intrycket i senaste starterna. Toppform helt enkelt. Lite väl mycket streckad kanske men Svanstedt tycker att den är under utveckling och jag tror på god chans oavsett position från fördelaktigt utgångsläge. Inte otänkbart med spets runt om.

5: 1-2-4-6-7-11-12
Tycker absolut att Velten blivit alldeles för stor här. Joker min favorit i loppet. 2-7 hög kapacitet. 6 startsnabb. 1 räknas även om det är risk för positionsbekymmer. 12 är en rätt bra häst. Visst är läget uruselt men till 1% åker den med på mitt system. Chansar på fjärde invändigt och lämplig lucka 500 kvar...? Skulle gärna gardera vidare men plånboken sa stopp här.

6: 2-3-4-5-7-9
Saston är den favorit som jag har minst förhoppningar om att jobba bort men kanske att distansen är i kortaste laget samt att den kan få göra jobbet här. Då blir det lätt ngn som speedar förbi över upploppet när man kommit upp i klasserna. 2-3-4 mina första motbud. Gillar alla tre.

7: 15 Ester Zonett
Här var pengarna slut. Då fick det bli en "nödspik". Men jag tror självklart på den. Men många att runda och inga skithästar precis. Men har alltid gillat Ester som har ett tungt slutvarv att komma med. Har dom kivats tillräckligt där framme och världens bästa (?) "lärling" Peter Ingves hittar rätt ryggar under vägen tror jag på vettig chans. Men en del som förmodligen som måste klaffa för att den ska hinna fram till vinst...

God tur "racinglovers" (Hans G är skön)!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 19:33   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

V75-1) Sanity är klar första häst och en tänkbar spik imorgon. Värst emot är Select Yankee och sedan Oracle. Vid gardering bör dock Monster Drive och You Bet Hornline med.
V75-2) Känns som fyra hästar gör upp. Man lovar ju nästan vinst med Maxwell Mayday, men Covington Ås är inte tokig alls. Ridgehead Cahore var fin sist, men bröt ut och Mr. Shimmer är klart duglig. Litet fält så de lär nog hamna bra till allihop.
V75-3) Maharajahs galopper oroar, annars är det väl klart. Yarrah Boko är bra nu och värst emot. Viss galopprisk där också. Kör väl annars till spets. Krånglar det för bägge bör Torvald Palema vinna.
V75-4) Jag tror mest på Nettles, men en handfull hästar bör räcka. De andra är Paula Vang, J.L.'s Buv (ledningen?), Glenn Palema och Fille Jubb.
V75-5) Här räknar jag med toppchans för Velten Ovambo. Rejäl häst!
V75-6) Det här loppet görs upp mellan New Line och Saston i första hand. Tror egentligen det räcker så.
V75-7) Omgångens öppnaste lopp och det är bara att ladda på. Ludde är nöjd med Fisher King, men den är ju svår att räkna på. Glöm en Ester Zonett.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 08:26   #13
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

1) Sanity är min första häst MEN han kan få svar om ledningen och få harva i dödens hela loppet. Från spets räknas på nytt födde Select Yankee. En som kan få loppet är Monster Drive. Övriga är nöjda med en fjärde plats och 50000 kronor.

2) Covington Ås är hästen i loppet MEN jag är osäker på att formen är tillräckligt bra för att vinna här. För mig är det givet att gardera så långt man har råd.

3) Maharajah skall bara vinna detta OM han är kurant. Senast galopperade han dubbelt och det är INTE bra. Några bortförklaringar har man fått höra. Bl.a att han laddades för hårt och blev spännd efter första gungan......Vad säger att han är mer avslappnad denna gång ? För mig är han en av dagens sämsta favoriter. Jag vågar dock inte plocka bort honom från systemet men har med honom som en gardering. Min första häst är Yarrah Boko som efter några hundra meter sitter i ledning då Åke gärna släpper över denna distans. Dock såg Yarrah Boko lite seg ut senast vilket gör att jag gärna tar med Torvald från rygg ledaren. Det var länge sedan han var med på mina kuponger men idag är han det. Sista strecket får Yellow Eden som kan vinna då de tre nämda inte är på topp.

4) Svårt lopp men här har jag en klar första häst som jag troligtvis chansspikar. Glenn Palema har ett perfekt startspår och jag tror att han är bästa hästen. Ett litet minustecken på ekipaget är kusken. Någonstans måste man chansa och jag tror att jag gör det här genom att spika. Rätt / fel ?

5) Vem kan stå emot Velten Ovambo eller vem kan hinna ikapp Velten Ovambo ? Mitt svar är ingen på bada frågorna. Han har sett helt kuslig ut vid sina segrar som han tagit med lätthet och med krafter sparade. Spik !

6) Lång distans gör att Saston skall ha bra chans MEN det finns en del speediga hästar med i loppet och det får mig på garderings humör. Se upp för New Line !

7) Här i Stayerloppet har jag svårt att välja en första häst men med pipan mot tinningen säger jag Ester Zonett. Många med chans och jag garderar friskt. Finns det någon chanslös här över huvud taget ?

Lycka till alla med dagens V75:a !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 09:35   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Värst vad alla verkar tro på Velten. En normal häst för klassen som blivit snyggt körd varje gång. Kan vinna igen pga Kihlström men Jokern tjatar jag vidare om att den är bäst i fältet... Och som jag nämnt tidigare finns det flera vassa motbud.

Maharajah är med största sannolikhet i ordning och vinner även om den löper på 80% av sin kapacitet då motståndet inte håller högsta klass. Yarrah vann utan att imponera det minsta senast, Torvald brukar vara mör över upploppet om det gått hyfsat fort där framme över 2640 (skulle det pullas upp och bli speedkörning sista 500 då blir den giftig), Yellow Eden är bra men ingen världsstjärna och Spring Erom är en fin häst men mycket tveksam senast. Nej, om Örjan inte underskattar Torvald från trolig rygg ledare på Yarrah och kör i ett jämnt hårt tempo utanpå Yarrah (dödens lär vara ledigt) blir det finåkning över upploppet och klassblandningen kommer visa sig. Dagens i särklass bästa SPIK!

Lycka till!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 09:41   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Men vinner Velten imponerande idag ska jag ge mig... Ha ha. Har sågat den ett tag nu fast den vunnit. Men egna intryck först och främst när man tippar. Kul med trav och alla spekulationer. Hi hi.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td