om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?
med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..
och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..
jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"
|