Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-24, 15:54   #91
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Officiellt handlar det inte om det. Det handlar om att de förvaltar dina pengar och garanterar dig en orimligt hög avkastning, enda sättet att upprätthålla denna är att det hela tiden skjuts in nya pengar det är vad jag gissar på iaf.

I min bok är detta inget annat än ett förtäckt pyramidspel, men de har säkert någon forex trading som de kan hänvisa till för att inte åka dit för pyramidspel.

Men bakom kulisserna är det nog ett å annat smaskigt som försigår.
Precis som du säger. High yield = hög avkastning = hög risk.

Som jag sagt tidigare har det funnits blandningar mellan ponzi och trading där ett bolag faktiskt sysslar med trading för att upprätthålla balansen och vara likvid en längre tid för att hinna få fler investerare innan dom stänger ner. Jag tror att så är fallet med Repro, frågan är bara hur länge det är kvar innan dom stänger ner.

Bara för att få det rätt:

Pyramidspel är när kakan fördelas från investerares saldo till deras "upline", dvs dom som varit med i spelet längre än dom nyare får mest pengar. I ett pyramidspel är man oftast inte beroende av nya investerare hela tiden då man oftast har månadsvisa utbetalningar från varje investerare som fördelas uppåt. Alltså kan ett pyramidspel hålla i evig tid så länge alla som är med i det betalar varje dag/vecka/månad/år.

Ponzi Scheme är, oftast, ett bolag som lovar alla investerare lika hög avkastning (som inte är fallet i pyramidspel) och man är konstant beroende av nya investerare med nytt kapital för att hålla det i liv. Det finns en fysisk gräns av hur stor en ponzi kan bli när antalet intressenter/investerare når en maxnivå och därefter faller den men man kan hålla liv i det hela med konstgjord andning (trading) så länge utbetalningarna inte är för stora. Detta för att få så många nya investerare som möjligt för att öka mängden kapital i bolaget innan man bestämmer sig för att lägga ner.

Däremot finns det faktiskt bolag som sysslar med riktig trading som inte är ponzi, men dessa bolag har oftast lägre avkastning som dessutom är flytande beroende på deras resultat.

Men det är alltid som du säger, man vet aldrig vad som försiggår bakom kulisserna.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 17:16   #92
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?

med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..

och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..

jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 18:07   #93
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?

med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..

och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..

jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"
Jag diversifierade inte eftersom jag slog fast att det stormar för mycket nu och då jag gjorde min deposit kändes Repro som det enda rätta för tillfället och det är så än så länge. Men jag låter det inte vara sagt att det finns en stor risk att dom kommer scamma innan jag hinner casha ut. Jag kommer diversifiera om jag får ut pengarna från Repro (och lämna dom för gott) för att stoppa in pengar i framförallt Visotrade samt några andra bolag som gett bra bevis på att dom sysslar med trading.

Dessutom räknar jag inte det som att gå "all in" eftersom det trots allt är en mindre summa det handlar om. 300 USD är inte så mycket att bråka om för mig. Kom ihåg att det här är mest ett testprojekt för att se om det går att tjäna pengar på detta och det är trots allt jag som sitter med risken, ingen annan!

Självklart är det inte "samma sak" som betting, men jag vidhåller fortfarande att man går tillväga på samma sätt som i betting när man skickar in pengar i HYIPs. Jag har följt marknaden ett tag innan jag stoppade in pengar och jag har beräknat risken i förhållande till vinsten. Jag tror att det är ungefär 50% chans att jag kommer casha ut men om jag gör det får jag över fyra gånger pengarna.

Apropå oseriösa bolag, jag tycker inte att någon borde investera i det här egentligen, är man intresserad av att se hur det går kan man följa min dagbok och väljer någon att investera själv är det till 100% deras egen risk, precis som i betting. När du skriver rekar ryggar folk dig av rent förtroende, du kan ändå inte lova att dom kommer få se sina pengar igen. Jag har inte skrivit en rek direkt utan en dagbok som är gjord för mig själv för att jag ska kunna skriva och filosofera om HYIP-marknaden. Jag försöker inte uppmuntra någon annan att göra det jag gör.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 21:49   #94
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har skummat igenom tråden och förstår inte hur det kan bli så mycket debatt om ingenting. Robin drog årets underdrift nånstans tidigare i tråden när han sa "luktar EV- lång väg", räcker väl med en ungefär en millisekunds eftertanke för att komma fram till den slutsatsen.

1,6% dagsränta, hur mycket svampar har man tryckt i sig innan man köper nåt sånt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 00:50   #95
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har skummat igenom tråden och förstår inte hur det kan bli så mycket debatt om ingenting. Robin drog årets underdrift nånstans tidigare i tråden när han sa "luktar EV- lång väg", räcker väl med en ungefär en millisekunds eftertanke för att komma fram till den slutsatsen.

1,6% dagsränta, hur mycket svampar har man tryckt i sig innan man köper nåt sånt
Det är ju ett faktum att man får den utbetalningen. Sedan hur länge det håller är en annan fråga!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 03:08   #96
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

+5.36 USD idag som återinvesteras omedelbums. Kom ihåg att det fortfarande är måndag i USA.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 23:55   #97
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Allt ser lugnt ut idag också så jag räknar in +5.45 USD som sätts in i 100% compound.

__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 05:21   #98
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Har du testat att göra ett uttag för att se hur lång tid det tar att få det?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 06:50   #99
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har du testat att göra ett uttag för att se hur lång tid det tar att få det?
Jag tror att han har automatisk återinvestering så att såfort han får pengarna (räntan) så investeras de igen, alltså har han inte testat
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 06:56   #100
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har du testat att göra ett uttag för att se hur lång tid det tar att få det?
Nej jag har inte gjort det. Håller dock kontakten med ett flertal investerare i bolaget som inte har automatisk återinvestering (man kan iofs ändra detta när man vill) som gör dagliga uttag eller veckovisa. Jag övervakar några bloggare också som har lite större pengar investerade i bolaget och det är här det kritiska ligger. Börjar dom med större investeringar få problem med utbetalningarna vet man per automatik att det är början på slutet för HYIPen. Än så länge ser det bra ut men problemen kommer som oftast utan förvarning.

Så länge uttaget är gjort i USD går det per automatik (oftast), gör man ett uttag i euro tar det några timmar enligt uppgift.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 06:59   #101
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Jag tror att han har automatisk återinvestering så att såfort han får pengarna (räntan) så investeras de igen, alltså har han inte testat
Korrekt! Detta kan man ändra när man vill vilket är positivt, börjar det komma orosmoln (som att större investerare får pending withdrawal etc.) kommer jag att ställa ner återinvesteringen till 0% för att hinna få ut så mycket pengar som möjligt innan en eventuell scam.

Det finns dom som tycker att man borde göra detta redan nu eftersom man inte vet hur det påstådda INGavtalet utvecklas och att det kan vara (förmodligen är) en ren bluff som gör att folk ska våga investera mer innan dom försvinner. Själv avvaktar jag så länge det inte dyker upp några problem med utbetalningarna.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 07:51   #102
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hur kan du vara säker på att dessa bloggare inte är involverade i bolaget själva? Mao en falsk front. Likt många som haussar upp aktier tex.
Om man nu får 8% på de värvades insättningar. Varför gör du inte det själva? Dvs sätta upp ett slafskonto på fru/bror/släkting/vän. Värva ditt riktiga, göra insättning. Låta de rulla. Ta ut. Då har du indirekt fått 5 dagars ränta från dag 1 istället och kan dra dig ut 5 dagar tidigare än räknat.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 09:56   #103
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hur kan du vara säker på att dessa bloggare inte är involverade i bolaget själva? Mao en falsk front. Likt många som haussar upp aktier tex.
Om man nu får 8% på de värvades insättningar. Varför gör du inte det själva? Dvs sätta upp ett slafskonto på fru/bror/släkting/vän. Värva ditt riktiga, göra insättning. Låta de rulla. Ta ut. Då har du indirekt fått 5 dagars ränta från dag 1 istället och kan dra dig ut 5 dagar tidigare än räknat.
Man kan ju aldrig vara säker helt enkelt. I vissa fall är bloggarna öppna med om dom fått pengar av ett företag för att agera "monitor", alltså pengar av företaget för att prova på just det företaget. Sådana bloggare brukar man mest ta med en matsked salt.

Däremot finns det bloggare som rankar HYIPs efter omvärlden, dvs kommer det in rapporter om problem med en HYIP sänker bloggaren rankningen för denna HYIP. Man får helt enkelt läsa bloggarna med en viss del skepticism och en hel del sunt förnuft. Dessutom ska man alltid läsa flera bloggar/monitorer för att se om dom följer samma mönster, dvs om en HYIP har uppenbara problem (som oftast uppdagas på forum till en början) så ska dessa rapportera om detta. Gör dom inte det (utan fortsätter skriva enahanda positivt) sållar man bort dom. Oftast märker man detta efter att en HYIP har totalscammat men att sidan inte tar bort reklamen för den.

Det kan faktiskt vara tvärtom också! Det händer vissa gånger att en monitor eller en bloggare får pengar av en HYIP för att publicera sig på dennes sida. Är denna monitor/bloggare allt för frispråkig kan dom säga upp avtalet med deras sida och vägra utbetalningar till bloggaren/monitorn eftersom dom fått en gratis investering och det underförstådda är väl att det ska vara gratis reklam. Oftast leder det till att sidan publicerar HYIPen som scam fast den för tillfället är gedigen och du kan få utbetalningar som vanlig investerare.

Apropå ditt sistnämnda, det är oerhört många som "missbrukar" systemet med referrals. Det är dock inte utan risk för om en HYIP på något sätt kommer på en blockerar dom ens konto på sidan och man har sett dom pengarna för sista gången. I vissa fall missbrukas systemen så hårt att vissa HYIPs väljer att inte ha någon värvarbonus. Sportarbs.com är ett bra exempel på detta. Denna HYIP har förövrigt tokscammat sedan maj i år men har fortfarande uppe hemsidan vilket säkert har lockat någon icke påläst stackare att dega in pengar utan någon som helst chans att se dom i framtiden.

Att en HYIP har hög referral bonus är oftast, men inte alltid, ett varningsflagg.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 13:30   #104
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Glömde skriva igår men kammade hem $5.54 som återinvesterades.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 15:29   #105
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Du förstår väl att det inte finns någon "vinst" att kamma hem ? Förutom den virtuella, vill säga. Ditt hopp är att det finns nytt folk som har investerat innan din "vinst" mognar så du kan få deras pengar och detta kan fortsätta ett varv till.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td