Citat:
Ursprungligen postat av dgothe
om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?
med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..
och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..
jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"
|
Jag diversifierade inte eftersom jag slog fast att det stormar för mycket nu och då jag gjorde min deposit kändes Repro som det enda rätta för tillfället och det är så än så länge. Men jag låter det inte vara sagt att det finns en stor risk att dom kommer scamma innan jag hinner casha ut. Jag kommer diversifiera om jag får ut pengarna från Repro (och lämna dom för gott) för att stoppa in pengar i framförallt Visotrade samt några andra bolag som gett bra bevis på att dom sysslar med trading.
Dessutom räknar jag inte det som att gå "all in" eftersom det trots allt är en mindre summa det handlar om. 300 USD är inte så mycket att bråka om för mig. Kom ihåg att det här är mest ett testprojekt för att se om det går att tjäna pengar på detta och det är trots allt jag som sitter med risken, ingen annan!
Självklart är det inte "samma sak" som betting, men jag vidhåller fortfarande att man går tillväga på samma sätt som i betting när man skickar in pengar i HYIPs. Jag har följt marknaden ett tag innan jag stoppade in pengar och jag har beräknat risken i förhållande till vinsten. Jag tror att det är ungefär 50% chans att jag kommer casha ut men om jag gör det får jag över fyra gånger pengarna.
Apropå oseriösa bolag, jag tycker inte att någon borde investera i det här egentligen, är man intresserad av att se hur det går kan man följa min dagbok och väljer någon att investera själv är det till 100% deras egen risk, precis som i betting. När du skriver rekar ryggar folk dig av rent förtroende, du kan ändå inte lova att dom kommer få se sina pengar igen. Jag har inte skrivit en rek direkt utan en dagbok som är gjord för mig själv för att jag ska kunna skriva och filosofera om HYIP-marknaden. Jag försöker inte uppmuntra någon annan att göra det jag gör.