Här kommer ett tidigt spelförslag. Tycker det ser svårt ut och gissar på rätt stora pengar till den som hittar alla sju vinnare.
1: 1-3-5-7-8
Tror på mothugg för Sanity och tror mest på 1 och 3. Vågar inte plocka bort Bergh som alltid har en räv (eller två) bakom örat när det vankas V75. Kapacitet har 8 så det räcker iaf.
2: ALLA
Är lite rädd att 4 är riktigt bra på lördag men det vet vi väl först efter loppet

. Är för stor favorit här då den möter många bra motståndare som kan överraska. 1 solklar andrahandare men risk för att den blir över från start. Jag spelar för skräll här. 9 är sämst men tar aldrig bort en ynka häst om den inte är totalt chanslös. Mitt hjärta orkar inte med sånt. Ha ha.
3: 7 Maharajah
Tror den bara vinner. Om den inte funkar är det vidöppet. Garderar hellre dom andra storfavoriterna än "hoppas" på att Marre inte funkar. Dessutom är känslan (ej att underskatta) stark att den gör ett bra lopp.
4: 4 Glenn Palema
En chansspik i vidöppet lopp. Gillat intrycket i senaste starterna. Toppform helt enkelt. Lite väl mycket streckad kanske men Svanstedt tycker att den är under utveckling och jag tror på god chans oavsett position från fördelaktigt utgångsläge. Inte otänkbart med spets runt om.
5: 1-2-4-6-7-11-12
Tycker absolut att Velten blivit alldeles för stor här. Joker min favorit i loppet. 2-7 hög kapacitet. 6 startsnabb. 1 räknas även om det är risk för positionsbekymmer. 12 är en rätt bra häst. Visst är läget uruselt men till 1% åker den med på mitt system. Chansar på fjärde invändigt och lämplig lucka 500 kvar...? Skulle gärna gardera vidare men plånboken sa stopp här.
6: 2-3-4-5-7-9
Saston är den favorit som jag har minst förhoppningar om att jobba bort men kanske att distansen är i kortaste laget samt att den kan få göra jobbet här. Då blir det lätt ngn som speedar förbi över upploppet när man kommit upp i klasserna. 2-3-4 mina första motbud. Gillar alla tre.
7: 15 Ester Zonett
Här var pengarna slut. Då fick det bli en "nödspik". Men jag tror självklart på den. Men många att runda och inga skithästar precis. Men har alltid gillat Ester som har ett tungt slutvarv att komma med. Har dom kivats tillräckligt där framme och världens bästa (?) "lärling" Peter Ingves hittar rätt ryggar under vägen tror jag på vettig chans. Men en del som förmodligen som måste klaffa för att den ska hinna fram till vinst...
God tur "racinglovers" (Hans G är skön)!