Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-29, 09:26   #13
Dodo

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

1) Sanity är min första häst MEN han kan få svar om ledningen och få harva i dödens hela loppet. Från spets räknas på nytt födde Select Yankee. En som kan få loppet är Monster Drive. Övriga är nöjda med en fjärde plats och 50000 kronor.

2) Covington Ås är hästen i loppet MEN jag är osäker på att formen är tillräckligt bra för att vinna här. För mig är det givet att gardera så långt man har råd.

3) Maharajah skall bara vinna detta OM han är kurant. Senast galopperade han dubbelt och det är INTE bra. Några bortförklaringar har man fått höra. Bl.a att han laddades för hårt och blev spännd efter första gungan......Vad säger att han är mer avslappnad denna gång ? För mig är han en av dagens sämsta favoriter. Jag vågar dock inte plocka bort honom från systemet men har med honom som en gardering. Min första häst är Yarrah Boko som efter några hundra meter sitter i ledning då Åke gärna släpper över denna distans. Dock såg Yarrah Boko lite seg ut senast vilket gör att jag gärna tar med Torvald från rygg ledaren. Det var länge sedan han var med på mina kuponger men idag är han det. Sista strecket får Yellow Eden som kan vinna då de tre nämda inte är på topp.

4) Svårt lopp men här har jag en klar första häst som jag troligtvis chansspikar. Glenn Palema har ett perfekt startspår och jag tror att han är bästa hästen. Ett litet minustecken på ekipaget är kusken. Någonstans måste man chansa och jag tror att jag gör det här genom att spika. Rätt / fel ?

5) Vem kan stå emot Velten Ovambo eller vem kan hinna ikapp Velten Ovambo ? Mitt svar är ingen på bada frågorna. Han har sett helt kuslig ut vid sina segrar som han tagit med lätthet och med krafter sparade. Spik !

6) Lång distans gör att Saston skall ha bra chans MEN det finns en del speediga hästar med i loppet och det får mig på garderings humör. Se upp för New Line !

7) Här i Stayerloppet har jag svårt att välja en första häst men med pipan mot tinningen säger jag Ester Zonett. Många med chans och jag garderar friskt. Finns det någon chanslös här över huvud taget ?

Lycka till alla med dagens V75:a !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat