Alltså ett bestämt +EV värde? På stryktipset?
Det här låter lite hokus pokus. Vet du ens om hur streckprocenten beräknas? Det behöver inte nödvändigtvis betyda att 83% streck på ettan betyder att svenska folket gett ettan 83% vinst chans... Samtidigt tror jag man kan spika en 83% utan problem och fortfarande gå +EV, lite annorlunda här än i odds.
Alltså. Streckspel och oddsspel. Två olika spel.
Skulle rekommendera din vän KTH matematikern att köra fiktiva system och se hur det går innan ni kör igång erat "experiment" på riktigt. Han kan säkert ringa svenskaspel/betfair och be om att få historiska streck/odds. Han kan säga att han ska "skriva uppsats".
För övrigt anser jag svenskaspel vara ett så dåligt bolag gentemot spelare, fylld av bönder från gotland som inte vet ett dugg om spel och hycklar. Hitta +EV hos dem, jo minnsann, det är ingen lätt nöt att knäcka.
ÄVEN OM MAN LYCKAS, SÅ ÄR DET SÅ PASS VOLATILT ATT MAN SKULLE BEHÖVA FLERA ÅR AV TRACK-RECKORD FÖR ATT KUNNA FASTSTÄLLA ATT DET HANDLAR OM SKICKLIGHET OCH INTE TUR. OCH INGET LIKNANDE TRACK-RECKORD HAR PRESENTERATS. ÄNDÅ PÅSTÅR TS SJÄLV ATT HAN HAR GOTT RYKTE? GOTT RYKTE? SKÄMTAR DU MED MIG? ÄR DET DU SOM BESTÄMMER DITT EGNA RYKTE!?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|