Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-02, 00:58   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Alltså ett bestämt +EV värde? På stryktipset?

Det här låter lite hokus pokus. Vet du ens om hur streckprocenten beräknas? Det behöver inte nödvändigtvis betyda att 83% streck på ettan betyder att svenska folket gett ettan 83% vinst chans... Samtidigt tror jag man kan spika en 83% utan problem och fortfarande gå +EV, lite annorlunda här än i odds.

Alltså. Streckspel och oddsspel. Två olika spel.
Nu svarar jag inte för TS då jag inte är insatt i detta projekt utan rent generellt.
Bestämd EV är den ju inte utan den är varierande beroende på utfall, sedan mellan vilka grupper de väljer att spela vet jag inte. Men man kan dela in raderna exempelvis ev 1.01-1.10 1.11-1.20 1.21-1.50 1.50-3.00 3.00-5.00 och välja att endast spela på utvalda grupper. Ju högre ev desto större är variansen.
Du har så mycket "döda pengar" i stryktipset som påverkar streckfördelningen. Bl.a. är alla dessa flerveckorsspel som står för 10%+ av omsättningen. Det märker man på måndag när det redan finns 1milj i omsättning innan stryktipslapparna ens nått ombuden.
83% streck på ettan betyder att 83% utav alla rader som är inlämnade har ettan enkel. Så är omsättningen 10miljoner och det står 83% betyder det att 8.300.000 rader har ettan singel. Märk väl att jag skrev rader. Ett system på 512 rader räknas också som 512rader.
På bomben kan man iaf se vad varje kombination kommer ge för utdelning i förväg genom en fil att ladda ned från svenskaspel som visar kombinationer/utdelning. Vet inte om detta finns för stryktipset men SVTTEXT lyckas iaf beräkna utdelningen på något sätt under matchernas gång så de bör nog finnas en fil någonstans (dold eller öppen) där det står i förväg vilken rad som ger vilken utdelning.

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
ÄVEN OM MAN LYCKAS, SÅ ÄR DET SÅ PASS VOLATILT ATT MAN SKULLE BEHÖVA FLERA ÅR AV TRACK-RECKORD FÖR ATT KUNNA FASTSTÄLLA ATT DET HANDLAR OM SKICKLIGHET OCH INTE TUR. OCH INGET LIKNANDE TRACK-RECKORD HAR PRESENTERATS.

De spelar endast jackpotomgångar på stryktipset och ej alla omgångar.
Nu vet jag inte hur ofta det blir jackpot men om man ska dra med en siffra så 12gånger per år? Dvs max 1x i månaden. Så en jump in and out är det inte som gäller. Utan man bör vara medveten om att detta sträcker sig i 4-5 år framåt (1milj omsatt) och man ska se det under ett långt perspektiv. Kanske även längre än så beroende på vilken utdelningsnivå de vill lägga sig på.

Dock skrev TS i början att mer information fås genom mail, antagligen för att man inte vill gå ut med all info på ett öppet forum så vem som helst kan läsa.

Hur som helst, lycka till ni som är med och spelar.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat