Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-09, 10:30   #1
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

V64 Jackpot 9/11

Ikväll är det lavat och klart. Vi ska sjöa, hämta poletter och byta ut köttfärssåsen mot hummer . Skämt åsido. Nu kör vi!

Tänkte starta igång tråden med dagens bank, en totalt glömd samt två borttappade hästar.

Banken hittar vi i V64-3. 3 Recation såg underbar ut senast i ny regi "rödmule" och med barfotabalans. Blir det barfota igen bör det vara klart. Mycket startsnabb och stor chans till tidig spets. 1 Kapten C.D. öppnar bra men är inte tillräckligt snabb för att svara ut Recation från start. Däremot kanske 2 Barbro Palema kan svara ut Recation. Men då känns det som att det blir släpp. God spetschans som sagt och då jag dessutom tycker att hästen är bäst i fältet är det bara till att dunka in spiken! Blir storfavorit och säkert många tipsexperters spik. Men vad göra när den bara vinner!?
Enligt Travtjänsten ska det vara påställt på Barbro Palema här. Inte läst ngt från Peter själv. Men vill han svara spets ställer det ju till det för Recation. Att det alltid ska dyka upp ngt. Spikar bara storfavoriter som det inte finns ngt som talar emot. Med den här infon får jag fundera lite till. Ingen bank förrän infon angående Peters taktik bakom Barbro kommit in. Tillbaka på ruta ett igen...

V64-5 är ett öppet lopp med fina hästar. En häst som jag alltid gillat är 8 Ottens Vigo. Återkom efter vila senast och såg fin ut i bra avslutning. Har bra kapacitet och lopp i kroppen nu och intressant till 5%. Är stark och rejäl och borde inte ha några som helst problem med distansen. Snarare tvärtom. Men möter som sagt många fina hästar och är bara en rolig skräll. 6 Cayenne Käbb gick ett vansinnigt starkt slutvarv senast för att nämna någon av övriga topphästarna. Gardera och glöm ej Ottens Vigo.

V64-6 hittar jag två hästar som var ute i Breeders-semifinaler senast utan att göra bort sig. Streckade runt 10%. 6 Pine Alone verkar bli bättre och bättre. Satt fast senast i ett lopp som vanns av Global Money före Haraldinho och såg jättefin ut. Dock har den lite väl lätt för att ta till galopp. Men hyfsat startsnabb och fixar distansen och given. Även 8 Friction är tappad på strecken. En bra häst men där får man luska ut lite hur Melander tänker köra och vilket huvudlag det blir (inte det lättaste). Viktig info. Vid optimal balans och utrustning är den riktigt bra.

Lycka till!

Senast redigerad av copiad den 2011-11-09 klockan 12:41. Anledning: viktig info i V64-3
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat