Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-11, 10:15   #27
Maijadona
 
Maijadonas avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Strömstad
Inlägg: 2 166
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

2011-11-11 Estland - Irland (Play-Offs)



Datum: 2011-11-11
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Play-Offs
Match: Estland - Irland
Period: ft

Spel: Irland 2/2 och X/2
Insats: 400.00 och 300
Odds: 3.750 och 5.0
Bolag:

Motivering:
Estland tar ikväll emot Irland på hemmaplan i play off till Em nästa sommar , EStland som faktiskt förlorade mot Färöarna i sommras! Att Estland överhuvud taget slutade som två i sin grupp måste vara en av de största skrällarna i Europa sen Grekland vann EM guld 2004.

Estlands hemmamatcher i Em Kvalet:
Estonia 2-1 Faroe Islands
Estonia 1-2 Italy
Estonia 0-1 Slovenia
Estonia 1-1 Serbia
Estonia 4-1 Northern Ireland

Som ni ser vann Estland bara två kvalmatcher på hemmaplan och att de slutar på andra plats handlade mer om att Slovenien och framförallt Serbien underpresterade under hela kvalet!

Iralnds borta matcher i Em kvalet:
Armenia 0-1 Republic of Ireland
Slovakia 1-1 Republic of Ireland
FYROM (Makedonien) 0-2 Republic of Ireland
Andorra 0-2 Republic of Ireland
Russia 0-0 Republic of Ireland

Irland har alltså endast släppt in 1 mål på bortaplan under hela kvalet.

Tror att inte att Estland kommer köra någon tokofensiv som ska kunna hota det irländska försvaret ( Dessutom har Irland S. Given imål , en målvakt som jag iaf ser som kanske den bästa målvakten i hela PL)

Ser irland som ett starkt lag på fasta situationer och skulle tro att de kommer nicka in en höra eller liknande under 90 minuter. Dock stor risk för 0-0 ( ett resultat som båda lagen troligtvis är nöja med )
Så mina spel blir halvtid fulltid X/2 Och 2/2 med pengarna tillbaka vid 0-0 ( bet365 och unibet har den regeln)

Går något av dessa kombar in blir det samantaget 2.125 om man fördelar insattsen enlig de propotioner som jag har gjort .

Rak 2a ger 2.25 just nu , tycker då att det är helt okey att gå ner en 0.1 för att få pengarna tillbaka på 0-0 .

Lycka till om ni ryggar , kom gärna med synpunkter på mitt sätt att komba denna match, tycker ni jag tänker rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Ps kör två likadana bongar efter positiv feedback och extra betänketid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Norrman90 (+5)

Senast redigerad av Maijadona den 2011-11-11 klockan 12:07. Anledning: Ändrad insats
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat