Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt
Det är jag helt på det klara med, jag vet vad ett value bet är och spelar för ett förhoppningsvis positivt väntevärde i det långa loppet, inte för att leta dagens vinnare till underodds.
Att jag bettade Spanien var inte för att jag trodde att de hade chansen just igår, utan för att jag ansåg att de baserat på historik och uppskattad form bör slå England med större sannolikhet än 54% (givet odds 1.85).
Vänskapsmatcher mellan landslag kan väl dock nästan placeras i ett vakuum då det är omöjligt att förutse vad man går in med för mentalitet och om spelarna finner varandra på planen. Antagligen inte värt att spela en match som den igår.
|
Inlägget var egentligen riktat till Jakob10 och Spanien bara ett exempel där jag såg många förlora sina bets, värderar själv inte matchen som sådan, utan bara tog den som ett exempel.
Nu kan jag inget om Hockey, men jag köper inte motiveringen att Sverige ska förlora för att Finland vann mot de laget Sverige förlorade mot senast. Vore det så enkelt som sagt så skulle ingen erbjuda spel på nätet.