Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-13, 10:45   #46
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
Hmm, jag vet inte. Hade väl vart roligare om man fick lite mer pengar på Finland, tror man måste spela mot Sverige i dessa dagar.
Man kan alltid ta Finland -1 (1.72) eller -2 (2.60).
Sverige kommer förlora, frågan är med hur mycket.

Finland vann med 4-0 mot Tjeckien som vann med 5-2 mot Sverige..
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 10:51   #47
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jakob10 Visa inlägg
Man kan alltid ta Finland -1 (1.72) eller -2 (2.60).
Sverige kommer förlora, frågan är med hur mycket.

Finland vann med 4-0 mot Tjeckien som vann med 5-2 mot Sverige..
Om betting vore så enkelt vore vi alla miljonärer, glöm inte det. Spanien skulle väl vinna mot England igår också?

Betting handlar inte om leta vinnare utan om att slå sannolikheter för ett utfall i långa loppet.

Sorry för OT, men jag har sett många inlägg i forumet sista tiden likt detta och det är inte riktigt rätt bild över hur svårt betting egentligen är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+2), bokis29 (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 10:52   #48
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, det är sant, det är defintivt värt att titta på. Betsson har -1.5 till 2.00, känns som ett alternativ.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 11:00   #49
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om betting vore så enkelt vore vi alla miljonärer, glöm inte det. Spanien skulle väl vinna mot England igår också?

Betting handlar inte om leta vinnare utan om att slå sannolikheter för ett utfall i långa loppet.

Sorry för OT, men jag har sett många inlägg i forumet sista tiden likt detta och det är inte riktigt rätt bild över hur svårt betting egentligen är.
Det är jag helt på det klara med, jag vet vad ett value bet är och spelar för ett förhoppningsvis positivt väntevärde i det långa loppet, inte för att leta dagens vinnare till underodds.

Att jag bettade Spanien var inte för att jag trodde att de hade chansen just igår, utan för att jag ansåg att de baserat på historik och uppskattad form bör slå England med större sannolikhet än 54% (givet odds 1.85).

Vänskapsmatcher mellan landslag kan väl dock nästan placeras i ett vakuum då det är omöjligt att förutse vad man går in med för mentalitet och om spelarna finner varandra på planen. Antagligen inte värt att spela en match som den igår.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 11:17   #50
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
Det är jag helt på det klara med, jag vet vad ett value bet är och spelar för ett förhoppningsvis positivt väntevärde i det långa loppet, inte för att leta dagens vinnare till underodds.

Att jag bettade Spanien var inte för att jag trodde att de hade chansen just igår, utan för att jag ansåg att de baserat på historik och uppskattad form bör slå England med större sannolikhet än 54% (givet odds 1.85).

Vänskapsmatcher mellan landslag kan väl dock nästan placeras i ett vakuum då det är omöjligt att förutse vad man går in med för mentalitet och om spelarna finner varandra på planen. Antagligen inte värt att spela en match som den igår.
Inlägget var egentligen riktat till Jakob10 och Spanien bara ett exempel där jag såg många förlora sina bets, värderar själv inte matchen som sådan, utan bara tog den som ett exempel.

Nu kan jag inget om Hockey, men jag köper inte motiveringen att Sverige ska förlora för att Finland vann mot de laget Sverige förlorade mot senast. Vore det så enkelt som sagt så skulle ingen erbjuda spel på nätet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 11:27   #51
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jaha, det var det du tänkte på. Det kan jag nog hålla med om av egen erfarenhet, sport kan ofta liknas vid sten-sax-påse, sax kan få tokstryk av sten utan att påsen har en chans mot saxen, så att säga.

Jag tycker att värdet verkar ligga i att försöka leta efter vad jag tror spelbolaget har över- eller undervärderat när de satt oddsen. Ibland kan ett lag få väldigt lite förtroende efter en stor förlust när jag anser att resultatet stannar där, att det finns anledning till att det gick dåligt i just den matchen som jag inte tror bär över t.ex. Eller att man undervärderat förlusten av en skadad spelare osv.

Precis som i poker handlar det om begränsad information, och i dessa lösa matcher finns det mycket mindre relevant information att gå på. Och precis som i poker bör man väl även betta tightare, och hålla sig till spel där man anser sig ha bättre marginaler, jag är nog lite spewy när det kommer till kritan för att jag tycker det är kul att spela.

Jag behöver framförallt slipa på min spelförståelse, jag kan verkligen inte hockey bra och föreslår inte att någon ska rygga mig utan att göra en egen analys. Jag hoppas kunna lära mig mycket innan jag börjar med större units.

Senast redigerad av Deadbolt den 2011-11-13 klockan 11:44.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 14:24   #52
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
Tsonga - Federer 0:2
Insats: 2 units
Odds: 1,70

Federers insats mot Berdych var i mina ögon mer imponerande än Tsongas mot Isner. Tsonga bör vara lite sliten efter gårdagens tuffa 3-settare. Spelar Federer som igår har jag svårt att se denna gå längre än 2 set (till Federers favör).
Bröt Tsonga's game direkt och leder nu med 3-0 i första set.
Edit: Vann med 6-1, andra set börjar strax.

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
Reggina - Nocerina
Insats: 2 units
Odds: 1.70

Reggina har visserligen bara tagit 1 poäng de senaste 2 matcherna, men hade innan dess 4 raka vinster. Nocerina har vunnit två matcher de senaste 10 varav de har förlorat sina 2 senaste.

Reggina ska ta det här tillräckligt ofta.
Den gick in, grattis

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
Juve Stabia - AlbinoLeffe
Insats: 2 units
Odds: 1.80

Juve Stabia är 9-1-3 hemma och har 4 hemmamatcher utan förlust medans AlbinoLeffe har 4-2-9 borta. Starkt hemma mot svagt borta.
Leder just nu med 1-0.

Senast redigerad av Jakob10 den 2011-11-13 klockan 14:43.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 15:40   #53
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tackar för tipset "Federer vinst 2:0"
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 16:06   #54
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, det gick som planerat, kul! Såg som sagt bägge semi-finalerna igår och jag tror inte någon spelare i världen rår på den Federer han visade då, tydligen inte Tsonga iaf
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 07:55   #55
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

3 av 4 gick in i nattens NHL. Jag stod mellan att spela rak 2a eller -1.5 på Flyers, och valde den raka 2an eftersom att jag kände att även om Panthers släpper till många skott till ett Flyers som skjuter mycket så täcks buren ganska bra. När jag lagt det spelet ifrågasatte jag mitt egna överspel, men lagt är lagt och det var ju på gränsen. Jag såg inte matchen, kanske kunde det dragit ifrån.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 08:18   #56
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snyggt!
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 12:52   #57
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var lite spewy igår och kastade in en trixie efter singlarna, dvs 3 dubblar och 1 trippel på Flyers, Lightning och Canadiens. Gick ju inget vidare det där, Jets var i gasen och jag hade inte money line på Canadiens. Jag visste att det var en riskfull manöver, och det var väl ganska dumt också.

De goda nyheterna är att det verkar rulla in pengar snart så jag kan skapa en riktig rulle, får skärpa mig lite nu.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 07:39   #58
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

4 av 4 i nattens NHL
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 08:04   #59
 
mackyyys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö, Sthlm,
Inlägg: 551
Sharp$: 6326

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Coyotes vann dock efter straffar
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 10:16   #60
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
4 av 4 i nattens NHL
Snyggt! Du lirar aldrig ML i hockeyn? Själv ryggade man Mackyyy i hockeyn, alltid lika surt när ett spel - i detta fall Coyotes - sitter först i förlängning och inte under ordinarie tid (men man biter ihop för stunden med vetskapen att mackyyy är vinnande med råge i längden så det gör ju ändå inget).
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td