Själv tryckte jag in ett sent spel på den aktuella raden på 1 200 kr så du får delvis skylla på mig (spelade även ett antal felaktiga rader). Problemet med travnetlive är ju dels dels att oddsen uppdateras så sent och dels den dåliga omsättningen. Då de spel som först kommer in ersätter de fiktiva pengar som bolaget ursprungligen har lagt sker först ingen förändring av oddsen. Så även om oddsen är uppdaterade går det inte att räkna ut om ens eget spel kommer att förändra oddsen eller ej då man inte vet om det finns andra som redan har spelat på just det spelet. Spelar man däremot mer än den summan som unibet själva har lagt som grund så är det däremot garanti på att oddset rör sig, och då givetvis olika mycket beroende på hur mycket som satsats av andra spelare.
Själv tycker jag det är mycket roligare att få spela i en pool med rörliga odds än att vara limiterad och man får fundera ut hur man ska lägga upp det hela. Med den dåliga omsättningen och dåliga oddsuppdateringen blir det dock minst sagt absurt på travnetlive då den taktik som numera verkar fungera bäst är att spela på odds som är för låga men som stiger när andra spelare överspelar de felprissatta oddsen. Detta de gånger man märker att det faktiskt är tillräckligt många aktiva spelare igång för att oddsen ska röra sig. Har jag någon bra idé är det riktigt tidiga spel som gäller så att oddset verkligen hinner uppdateras och de andra spelarna kan märka att det har sjunkt.
Att det skulle vara någon/några som kan spela efter spelstopp tror jag inte. De odds som förändras brukar vara de som det stimmas om på liven.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|