Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-16, 23:52   #49
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Nu får Ni fan ta & kamma er skulle man behöva vara socialt handikappad för att ha nytta av en sådan här tjänst? & så vitt jag vet följer det inte med någon kock som slänger ihop maten åt dig heller. Handen på hjärtat hur många av Er har inte tänkt tanken...Vad ska jag äta i dag? Undrar vad som finns hemma i kylskåpet? Håller dock med om att man inte kan ge detta till vem som helst då det kan uppfattas som en pik.

Jag skulle då bli glad om jag fick en trots att jag är långt ifrån någon novis i varken köket eller i det sociala livet.
Nej det är klart alla har mer eller mindre nytta av tjänsten. Personligen skulle jag förmodligen äta både nyttigare och mer regelbundet, men det på avkall av mitt fria val jag gör varje dag att inhandla och tillaga precis det jag har lust med för stunden.

Har man inte tid att handla mat inbillar jag mig att man inte heller har tid att laga mat, då det tar mycket längre tid än att inhandla den, och jag förstår faktiskt inte vad de kan ha för primär kundgrupp (det är väl barnfamiljer men det jag villl åt är att efterfrågan saknas/inte är så stor). Förmodar att de säljer bra iallafall, alternativet är väl att de lägger en jäkla bunt pengar på marknadsföring och hoppas skapa ett behov som täcker den utgiften inom kort. Nu lär de få in en del medel då årets julklapp alltid säljer som smör, men min gissning är att försäljningen sedan kommer stagnera och krympa till rimlig storlek.

Nu är jag fullständigt ointresserad av miljöfrågor egentligen men för de som är lagda åt det hållet kan ju roa sig med att fundera över hur mycket mer mat som kommer slängas i och med det här (som om det inte var nog innan).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat