Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-16, 16:22   #46
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Nu får Ni fan ta & kamma er skulle man behöva vara socialt handikappad för att ha nytta av en sådan här tjänst? & så vitt jag vet följer det inte med någon kock som slänger ihop maten åt dig heller. Handen på hjärtat hur många av Er har inte tänkt tanken...Vad ska jag äta i dag? Undrar vad som finns hemma i kylskåpet? Håller dock med om att man inte kan ge detta till vem som helst då det kan uppfattas som en pik.

Jag skulle då bli glad om jag fick en trots att jag är långt ifrån någon novis i varken köket eller i det sociala livet.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 21:41   #47
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte bara passa på att fråga. Hur ser ni på att inte själva bestämma vad ni ska äta? Jag själv tränar hårt och är väldigt noga med vad jag äter. Kollade två exempelkassar på Linas matkasse och såg att på två exempelveckor var det bara fisk en gång, rödspätta. Själv äter jag fet fisk 4 gånger i veckan och magrare alternativ utöver det. Dessutom var det sallad någon gång med på tok för lite protein. Givetvis lär det ju vara dåligt med rött kött också eftersom de förmodligen försöker hålla nere kostnaderna.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 22:22   #48
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Tänkte bara passa på att fråga. Hur ser ni på att inte själva bestämma vad ni ska äta? Jag själv tränar hårt och är väldigt noga med vad jag äter. Kollade två exempelkassar på Linas matkasse och såg att på två exempelveckor var det bara fisk en gång, rödspätta. Själv äter jag fet fisk 4 gånger i veckan och magrare alternativ utöver det. Dessutom var det sallad någon gång med på tok för lite protein. Givetvis lär det ju vara dåligt med rött kött också eftersom de förmodligen försöker hålla nere kostnaderna.
Du kanske inte tillhör deras primära målgrupp
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 22:52   #49
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Nu får Ni fan ta & kamma er skulle man behöva vara socialt handikappad för att ha nytta av en sådan här tjänst? & så vitt jag vet följer det inte med någon kock som slänger ihop maten åt dig heller. Handen på hjärtat hur många av Er har inte tänkt tanken...Vad ska jag äta i dag? Undrar vad som finns hemma i kylskåpet? Håller dock med om att man inte kan ge detta till vem som helst då det kan uppfattas som en pik.

Jag skulle då bli glad om jag fick en trots att jag är långt ifrån någon novis i varken köket eller i det sociala livet.
Nej det är klart alla har mer eller mindre nytta av tjänsten. Personligen skulle jag förmodligen äta både nyttigare och mer regelbundet, men det på avkall av mitt fria val jag gör varje dag att inhandla och tillaga precis det jag har lust med för stunden.

Har man inte tid att handla mat inbillar jag mig att man inte heller har tid att laga mat, då det tar mycket längre tid än att inhandla den, och jag förstår faktiskt inte vad de kan ha för primär kundgrupp (det är väl barnfamiljer men det jag villl åt är att efterfrågan saknas/inte är så stor). Förmodar att de säljer bra iallafall, alternativet är väl att de lägger en jäkla bunt pengar på marknadsföring och hoppas skapa ett behov som täcker den utgiften inom kort. Nu lär de få in en del medel då årets julklapp alltid säljer som smör, men min gissning är att försäljningen sedan kommer stagnera och krympa till rimlig storlek.

Nu är jag fullständigt ointresserad av miljöfrågor egentligen men för de som är lagda åt det hållet kan ju roa sig med att fundera över hur mycket mer mat som kommer slängas i och med det här (som om det inte var nog innan).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 22:55   #50
 
AdamSmiths avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 64
Sharp$: 236

Streak NHL
Stats: 54 - 53 - 0
ROI: 114.52%
Vinstprocent: 50.47%

Standard

Smått sjuk affärsidé....ännu sjukare att massor av människor kommer ge bort den i julklapp. Måste vända mig mot detta då jag anser att mänskligheten är på väg mot en annan planet då man inte ens orkar komma på vad man ska äta och gå till affären. Nästa tjänst ser ni mig driva: Adam Skåpöppnaren AB - När du inte har tid, eller lust att ta fram saltet ur skåpet till din matkasse från Lina.
AdamSmith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 22:57   #51
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Åh jag ser att de har "kenyakassen" också http://www.linasmatkasse.se/kenyakasse, ett knep är annars att handla mat själv istället och skicka de pengar du sparar till de som behöver det mer...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 23:26   #52
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

En sak om du beställer det du behöver och får allt hemkört, det kan jag förstå. Men här köper du en kasse (svindyrt) och måste lik förbannat åka och handla som förut. Så vad är poängen?

Så djävla svårt kan det inte vara att komponera en meny och köpa det du behöver när du ändå är i affären. Har du svårt att få ihop mat som passar på tallriken lär det inte bli lättare för att någon annan plockar ihop innehållet åt dig.

Har man ändå beslutsångest är det väl bara att sätta på sig en ögonbindel när man är på Ica och krafsa ihop det man springer in i.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 05:21   #53
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vem faan gillar att laga mat med varor som ngn annan har kommit på att du ska käka? Därför krogen är uppfunnen, en meny med olika val och en kock som lagar det. För att vara on topic, matkasse som årets julklapp måste -som ngn innan har sagt- vara en jävla konspiration.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 05:37   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
En sak om du beställer det du behöver och får allt hemkört, det kan jag förstå. Men här köper du en kasse (svindyrt) och måste lik förbannat åka och handla som förut. Så vad är poängen?

Så djävla svårt kan det inte vara att komponera en meny och köpa det du behöver när du ändå är i affären. Har du svårt att få ihop mat som passar på tallriken lär det inte bli lättare för att någon annan plockar ihop innehållet åt dig.

Har man ändå beslutsångest är det väl bara att sätta på sig en ögonbindel när man är på Ica och krafsa ihop det man springer in i.
Svindyrt håller jag inte med om. Jag körde ut Linas matkasse för två år sedan och vart sugen att testa en veckomeny.
Jag tog en kopia på menyn och åkte till Coop Forum och gjorde inköpen.
Jag blev ganska förvånad när jag fick betala 50kr mer för kassen än vad Linas tog ink. hemkörning.
Förmodligen så dealar dom till sig grymma rabatter tack vare enorma volymer.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 08:08   #55
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Det lär bli dyrt på grund av svinnet. Eller gör du av med exakt detta på 14 dagar?
Spoiler:
(vecka 20)Citron 1 st E
Dill 1 kruka E
Fänkål 1 st E
Grön paprika 1 st A
Gul lök 2 st A, B
Gurka 2 st B, C, D
Körsbärstomater 250 g E
Morötter 500 g A, B
Romansallad 1 st C, D
Rucola 70 g D
Röd chili 1 st E
Röd paprika 2 st A, B
Rödlök 2 st C, D
Sugar snaps 150 g E
Tomater 5 st C, D
Vitlök 1 st C, E
Zucchini 1 st C
äpple 1 st B
Oliver 290 g D
Pasta 500 g D
Ris 1 kg A, B
Skivad ananas 1 burk A
Svarta bönor 400 g D
Tunnbröd 1 pkt C
Kycklingfilé ca 1 kg A, C
Räkor 1 kg E
Apetinaost 300 g D
Kalvfärs ca 500 g B
Lammkorv 250 g C
Matyoghurt 2 dl C
Tagliatelle 500 g E


Med tanke på att kassen levereras med 14 dagars mellanrum (Linas) lär det bli några vändor till affären. Stort kylskåp rekommenderas också..
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 11:29   #56
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det lär bli dyrt på grund av svinnet. Eller gör du av med exakt detta på 14 dagar?
Spoiler:
(vecka 20)Citron 1 st E
Dill 1 kruka E
Fänkål 1 st E
Grön paprika 1 st A
Gul lök 2 st A, B
Gurka 2 st B, C, D
Körsbärstomater 250 g E
Morötter 500 g A, B
Romansallad 1 st C, D
Rucola 70 g D
Röd chili 1 st E
Röd paprika 2 st A, B
Rödlök 2 st C, D
Sugar snaps 150 g E
Tomater 5 st C, D
Vitlök 1 st C, E
Zucchini 1 st C
äpple 1 st B
Oliver 290 g D
Pasta 500 g D
Ris 1 kg A, B
Skivad ananas 1 burk A
Svarta bönor 400 g D
Tunnbröd 1 pkt C
Kycklingfilé ca 1 kg A, C
Räkor 1 kg E
Apetinaost 300 g D
Kalvfärs ca 500 g B
Lammkorv 250 g C
Matyoghurt 2 dl C
Tagliatelle 500 g E


Med tanke på att kassen levereras med 14 dagars mellanrum (Linas) lär det bli några vändor till affären. Stort kylskåp rekommenderas också..
Svinnet är ju precis en del som INTE ska vara ett problem när du inhandlar dessa kassar då alla recept är beräknade att använda exakt det du finner i påsen.Sen om du är själv och beställer mat för 4 personer ja då blir det väl ett svinn om du inte fryser. Men det är ju heller inte kundgruppen.

Jag vet inte om jag håller med all kritik här inne, jag själv gillar att laga mat och bestämma själv och komponera det jag ska äta. Men visst finns det stunder där jag önskar att jag slapp tänka då jag är stressad och oinspirerad.

Jag antar att det dessutom finns otroligt många människor som är helt och hållet ointresserade eller för okunniga för att sätta ihop en bra måltid åt sig själva och sina barn.

Om detta då fyller ett hål och det enda man behöver köpa utöver detta är kringprodukter likt mjölk, ketchup, olivolja, mjöl etc som i stort sett alltid finns hemma och där frukostmat kan inhandlas på kvartersbutiken så nog sparar folk tid.

Det ju framförallt tid och bekvämlighet de säljer, sen är bekvämlighet subjektivt och tjänsten passar inte alla.

Precis som lokaltrafiken säljer tillgänglighet och snabba kommunikationer som är miljöanpassade så åker jag bil för att jag inte tycker att det är ett dugg lättillgängligt att vänta på pendeln..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 11:47   #57
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Svinnet är ju precis en del som INTE ska vara ett problem när du inhandlar dessa kassar då alla recept är beräknade att använda exakt det du finner i påsen.Sen om du är själv och beställer mat för 4 personer ja då blir det väl ett svinn om du inte fryser. Men det är ju heller inte kundgruppen.

Jag vet inte om jag håller med all kritik här inne, jag själv gillar att laga mat och bestämma själv och komponera det jag ska äta. Men visst finns det stunder där jag önskar att jag slapp tänka då jag är stressad och oinspirerad.

Jag antar att det dessutom finns otroligt många människor som är helt och hållet ointresserade eller för okunniga för att sätta ihop en bra måltid åt sig själva och sina barn.

Om detta då fyller ett hål och det enda man behöver köpa utöver detta är kringprodukter likt mjölk, ketchup, olivolja, mjöl etc som i stort sett alltid finns hemma och där frukostmat kan inhandlas på kvartersbutiken så nog sparar folk tid.

Det ju framförallt tid och bekvämlighet de säljer, sen är bekvämlighet subjektivt och tjänsten passar inte alla.

Precis som lokaltrafiken säljer tillgänglighet och snabba kommunikationer som är miljöanpassade så åker jag bil för att jag inte tycker att det är ett dugg lättillgängligt att vänta på pendeln..
Precis, svinnet är en av de anledningar jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa en sådan matkasse. När jag handlar i vanliga fall så blir det alltid något man handlar för mycket av och då får kasta när det ligger kvar i kylen och blir gammalt.
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 11:47   #58
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Svindyrt håller jag inte med om. Jag körde ut Linas matkasse för två år sedan och vart sugen att testa en veckomeny.
Jag tog en kopia på menyn och åkte till Coop Forum och gjorde inköpen.
Jag blev ganska förvånad när jag fick betala 50kr mer för kassen än vad Linas tog ink. hemkörning.
Förmodligen så dealar dom till sig grymma rabatter tack vare enorma volymer.
Då missade du programmet Plus antar jag där de kollade upp hur mycket dyrare det var att handla det via linasskitkasse jämfört med i en affär själv!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 12:14   #59
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Min julklapp hade varit en ärlig politiker.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 14:24   #60
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Precis, svinnet är en av de anledningar jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa en sådan matkasse. När jag handlar i vanliga fall så blir det alltid något man handlar för mycket av och då får kasta när det ligger kvar i kylen och blir gammalt.
Tänkte inte på det. Klart att någon annan vet bättre vad som går åt för den enskilda familjen. Som tur är sitter ju alla i hushållet vid bords samtidigt och äter av samma mat. Sen äter ju alla familjer exakt lika mycket också.

Annat när jag var grabb då räckte med att tjura vid matbordet så ringde farsan efter hämtpizza och så ställdes det fram läskflaskor som var lika stora som en själv.

Eller hur var det nu?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td