Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad
Varför känns det som att det är en massa besserweisser svar? "Om du tänkt säkra matchen om det kom till detta läge så borde du inte spelat den i första läget."
Att säga att jag inte borde spelat på den i första läget är ju inte precis det jag frågade om
"om du inte är beredd att torska på en match i en parlay så spela inte parlays."
Får en känsla helt enkelt att du är emot Parlays, vilket jag vet inte är populärt, och vill påpeka att inte spela parlay.
Återigen helt onödigt att säga nu när jag ändå lagt en parlay och min fråga var helt enkelt om det är värt att offra 150kr av en kanske vinnande biljett och få en säkrad vinst till 500kr istället för att kanske vinna 650.
aja...
|
Du får svar på frågan. Ur spelteoretisk synpunkt ska du inte säkra din parlay.
Inte så oväntat att du inte gillade svaret, men vad ville du ha för svar? Ska vi välja hur du ska göra med dina pengar?
Nej jag är ingen fan av parlays, alla helst inte när de består av spel som Roma-Lecce 1X då sannolikheten att du hittar värde är otroligt liten.
Vad som sker då är att du multiplicerar dåligt värde och ökar ditt ackumelerade EV-. Sen när du säkrar din parlay så ökar du på ditt negativa EV- ännu mer genom att betala ett dåligt pris för det sista tänkbara utfallet.
Det enda du gör är att förlorar långsiktigt genom den säkringen. Men som jag också skrev, det beror på syftet med ditt spelande.
Eftersom mina svar är baserade på antaganden så antar jag vidare att du är en hobbyspelare och då kan du väl säkra så har du lite mer pengar att lägga en kupong för imorn.