Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-25, 10:14   #6
Dodo

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

VECKANS SPIK:
O´Grady är en Elithäst som hade varit ett givet streck i veckans Gulddivision. Startar i Silver nu och möter inte en enda häst med riktigt bra form. Det här vinner O´Grady hur enkelt som helst.

GIVEN A-HÄST MEN LIKA GIVEN ATT GARDERA:
Torgil vinner detta om han enkelt får ledning. Dock ser jag att Admiral Sea kan svara upp en bit och då måste Torgil tryckas till ordentligt in mot första kurvan. Då kan det bli galopp ! Torgil har galopperat i 40% av sina starter och någon travsäker kille är det inte. Garderingsbuden är Admiral Sea från spets, Danne Fame på styrka och form, Ourselves som har form och kan få loppet.

VECKANS FAVORIT I FARA:
Maharajah är stor favorit och i grunden en av världens bästa hästar. Dock har han inte sett riktigt bra ut i travet. Det har sett ut som att han "körs på nålar" och då vinner man inga lopp i denna höga klass. Spår ett är dessutom inget plus för hästen som riskerar att fastna invändigt. Här kan det skrälla till ordentligt. Tänk er Marre instängd eller inte 100% körbar samtidigt som Local Conch har en sämre dag. Ja då står dörren öppen för två formtoppade skrällar. Totti T. Dream på från rygg ledaren och vindsnabbe Nick Nock.

VECKANS CHANSSPIK:
2-årings loppet ser ut att stå mellan fyra, möjligen fem, hästar. Samtliga ser ut att bli streckade runt 40%. Då tycker jag det är läge att ta ställning för en häst och just i detta loppet tycker jag inte att det är svårt att välja vem man skall göre det för.
Quid Pro Quo har imponerat mest på mig. Sättet han avgör loppen på gillar jag och skvallrar att det finns mycket styrka i hästen. Jag tror han hamnar i 2-3 utvändigt och visar sig starkast sista 700. Chansspik eller en mycket bra A-häst.

VECKANS MEST ÖVERSTRECKADE:
Ritano Freight (45%) har gjort 50 starter och galopperat i 27 av dessa. Nu vankas spår 5 och voltstart vilket ökar risken för galopp. Han har dessutom gått upp från klass 1 till Bronsdivisionen till denna start. Jag tänker inte ödsla några pengar eller streck på Ritano Freight.

Lycka till med streckandet !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat