Snabb uppdatering innan det hela är över men ingen kan stoppa Domracheva som jag ser det. >Redan innan sista skyttet gavs det 9 i odds på henne. Ruskigt bra odds då hon gick super i spåret och vid en nolla i sista skyttet så var det nästan klart hon skulel vinna.
Sleptsova levde inte alls upp till förväntningarna i dag, hela 8 bom. Bedrövligt. Inte alls nöjd med det spelet då det borde vara topp 3 eller vinnare istället.
Bästa spelet (glömde dessvärre skriva) att Berger inte skulle nå topp 8 satt. Riktigt fint odds, för antingen är hon i toppen och kör som en galning eller missar hon lite och hon skiter oftast i mittplaceringar och kör bara i mål, sen ramlade det dock in ännu fler bommar.
Så två spel av de tre med bra sannolikhet satt. Bättre i dag än i går, dock fortfarande missnöjd med det missade spelet. Inte att det missade utan att det var bedrövligt.
Domracheva glömmer jag bort lite och skam på mig. Gick lika - om inte snabbare i spåret - än vad hon brukar.
Vi fortsätter resan de sista tre dagarna i Östersund också.
Ni som var i irc-chatten kunde se mina små uppdateringar. Där fick ni Domracheva som vinnare till 8-9 i odds innan sista skyttet. Helt sjukt högt odds enligt mig. Skjuter hon fullt är hon vinnare till 80-90% och missar hon en är hon likväl vinnare till åtminstone 20%.
Men skidskytte är en sport där det gäller ta snabba beslut. Livespelen funkar bra, vinnar/topp 3 funkar mindre bra. Inte så nöjd med mina spel i dag. De är inte superdåliga heller. Men svårt veta formen samt så var det blåsigt i dag som gör att dessa spel är svåra att vara rätt på. Vet lite hur de agerat i spåret nu åtminstone, borde bli bättre tips i slutet av veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Travkungen (+5)
Senast redigerad av Maverick den 2011-12-01 klockan 18:18.
|