Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-30, 15:57   #31
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Jag har en riskfri femtiolapp att bränna på ett spel hos Nordicbet. Vilket skulle du välja, enbart Daniel Mesotitsch - Evgeny Ustyugov? De har inte lagt ut topp 3 spel än vad jag kan hitta, annars låter Daniel Mesotitsch även där som ett alternativ iom att det är riskfritt...
Ja, där var inte så mycket som kändes som spelvärde hos Nordicbet dessvärre. Ska gå igenom det lite snabbt en gång till nu innan det börjar.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 17:38   #32
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

En snabb genomgång, kanske kommer en längre senare.

Mesotitsch skjuter bra i dag men är så bedrövligt långsam så jag är besviken på hans insats alltså. Såg bra ut för en topp tre länge men måste vara snabbare om han ska ha chans i framtiden.

Slesinger är dagens överraskning, han presterar riktigt bra och ska ha plus i kanten och kanske en guldstjärna.

Ustyugov sabbar mycket av mina spel då han skjuter relativt säkert men är snabbare i spåret än jag förväntade mig. Eller var det övriga som var långsamma?

M Fourcade gjorde det ruskigt bra i dag, fart under skidorna och säkert skytte som brukligt. Hade vunnit även med en extra bom, nu tog han det lugnare in i mål då segern redan var säkrad.

Schempp är dagens WTF, ja här smällde det till tydligen. Kan han upprepa detta tro?

Birnbacher skjuter som en kråka i dag och hade behövt fullt för att blanda sig i toppen. Klart sämre än vad jag väntat mig. Men farten finns där.

Norrmännen skjuter bort sig helt i dag men det kan vända snabbt för dessa killar. Men som jag skrev ovan så krävs det en del av Boe för att lyckas en andra säsong. Vi vet mer om några dagar.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 15:53   #33
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Ibland känns det som det vore enklare att bara blunda och klicka men "in the long run"...

Återigen skidskytte, nu damernas distans. Ont om tid, men ska hitta några bra bud likväl. Fann inte så mycket jag gladdes åt i morse men följande anser jag vara de bästa spelen åtminstone.


Berger - Neuner --- NEUNER 2.15 Unibet
Domracheva - Sleptsova --- SLEPTSOVA 1.85 Nordicbet

Vinnare: Zaitseva 12.00 Unibet
Topp 3: Gregorin 11.00 Unibet

Tora Berger topp 8 --- NO 2.40 Betsafe
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 17:07   #34
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Snabb uppdatering innan det hela är över men ingen kan stoppa Domracheva som jag ser det. >Redan innan sista skyttet gavs det 9 i odds på henne. Ruskigt bra odds då hon gick super i spåret och vid en nolla i sista skyttet så var det nästan klart hon skulel vinna.

Sleptsova levde inte alls upp till förväntningarna i dag, hela 8 bom. Bedrövligt. Inte alls nöjd med det spelet då det borde vara topp 3 eller vinnare istället.

Bästa spelet (glömde dessvärre skriva) att Berger inte skulle nå topp 8 satt. Riktigt fint odds, för antingen är hon i toppen och kör som en galning eller missar hon lite och hon skiter oftast i mittplaceringar och kör bara i mål, sen ramlade det dock in ännu fler bommar.

Så två spel av de tre med bra sannolikhet satt. Bättre i dag än i går, dock fortfarande missnöjd med det missade spelet. Inte att det missade utan att det var bedrövligt.

Domracheva glömmer jag bort lite och skam på mig. Gick lika - om inte snabbare i spåret - än vad hon brukar.

Vi fortsätter resan de sista tre dagarna i Östersund också.



Ni som var i irc-chatten kunde se mina små uppdateringar. Där fick ni Domracheva som vinnare till 8-9 i odds innan sista skyttet. Helt sjukt högt odds enligt mig. Skjuter hon fullt är hon vinnare till 80-90% och missar hon en är hon likväl vinnare till åtminstone 20%.

Men skidskytte är en sport där det gäller ta snabba beslut. Livespelen funkar bra, vinnar/topp 3 funkar mindre bra. Inte så nöjd med mina spel i dag. De är inte superdåliga heller. Men svårt veta formen samt så var det blåsigt i dag som gör att dessa spel är svåra att vara rätt på. Vet lite hur de agerat i spåret nu åtminstone, borde bli bättre tips i slutet av veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Travkungen (+5)

Senast redigerad av Maverick den 2011-12-01 klockan 17:18.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 04:42   #35
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Efter en dålig dag senast när herrarna körde så är väl självförtroendet inte på topp. Det rasar snabbt märker jag. Suttit och letat odds som är spelvärda men varje gång jag tycker mig hittat något börjar jag tveka. Sen intalar jag mig att det inte är spelvärde. Inte alls bra, hur funkar jag mentalt egentligen?

Hur går mina tankar angående de enskilda skidskyttarna då?

Terje Boe - Var enligt hans mått mätt bedrövlig i spåret i onsdags. Nu får vi 10 ggr på honom som segrare. Känns väl högt. Samtidigt är han chanslös ifall han inte kör snabbare än i onsdags. Apsvårt att värdera.

Martin Fourcade - Kanske fanns det spelvärde på honom i onsdags, minns inte vilket odds han stod i. Nu finns det definitivt inget spelvärde till runt 3.50. Kan han vinna. Självklart men max 20 procent enligt mig. Det som talar för är hans enorma form på skidorna. Det som talar mot, han vann ingen sprint senaste året. Vinner för sällan.

Andreas Birnbacher - Jag fortsätter tjata om honom. Risken är väl att jag tjatar på honom i 20 tävlingar, och sen vinner han när jag inte orkar med honom längre. Gick skapligt i spåret i onsdags men sköt för dåligt. Kan helt klart slå till med en topposition.

Arnd Peiffer - Riktigt långsam i spåret senast. Känns inte alls het, och speciellt inte till de låga oddsen. Måste visa bättre form innan jag börjar tro på honom den här säsongen. Klart efter Boe i min ranking.

Christophe Sumann - Borde vara topp 6 även i dag. Men inga spelvärden.


Kunde nämna en del till med tråkiga kommentarer men hoppar det. Dessvärre tror jag mer och mer på M Fourcade ju mer jag studerar startlistan och går igenom åkarna för att hitta H2H, likväl anser jag inte att drygt tre i odds är värde. Men det är ju ingen annan i form känns det som. Skyttet kan säkert många lyckas med men ska Fourcade bomma tre skott så lär han ändå vara före de flesta då han tappar knappt 1½ minut.

Lars Berger är också en åkare jag bör nämna. Skulle han ha en turdag och sätta skotten så kan han vinna. Gör han det denna helgen? Tveksamt.

Eftersom jag helt blundat för Emil Hegle Svendsen vinner väl han bara för det.

Enda vettiga spelet är faktiskt Terje Boe men han verkar inte vara i åkform. Men det finns inget annat om man inte går all in på M Fourcade, men då kan vi lika gärna köpa trisslotter för pengarna. Kanske även Birnbacher men det är så jobbigt med spel som sitter så sällan. Känns som man är usel när man träffar en på åtta kanske.

Om jag är vaken under tävlingarna i morgon så kommer jag uppdatera i chatten vad som är spelvärt. Risken är att jag sover dock. Måste dygna nu nämligen :(


Får bli spel på lördag och söndag istället.


Däremot kan jag redan nu ge ett innebandylir, om nu något fortfarande tror jag fixar det.

Capeirotäby borta mot Dalen till två gånger precis. Jag kommer tjata ner Dalen ända till de åkt ur Superligan. Och ja, jag stör mig fortfarande på att de lyckades hämta upp mot Pixbo senast.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 12:41   #36
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Tänkte ge mig på någon H2H i skidskyttet likväl. Hittade lite odds på Expekt också. Fanns ju under skidor där... som att ha badminton under tennis :S

Michael Greis - Arnd Peiffer --- PEIFFER 2.10
Anser att det är 50/50 mellan dessa just nu. Peffier gjorde det inte så bra sist och kan vara nertränad, samtidigt är Greis lite lotto i hur det blir. Kan ha bra dagar eller dåliga både vad gäller skidor och skytte.

Tarjei Bø - Dominik Landertinger --- LANDERTINGER 2.20
Här vill jag helst inte värdera då jag har så svårt att värdera Terje. Men anser ni att han inte kommer göra det mycket bättre i dag n i onsdags är det Kanonodds på Landertinger. Men Terje kommer vara bättre, men hur mycket?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 19:29   #37
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Missade skidskyttet då jag somnade som en stock - som jag befarat.

Terje Boe var dock nära att vinna, men nu skräller Bergman. Jaha, hur kan han skrälla såhär. En annan dag kanske men i dag? Den var inte lätt att hitta. Men lite synd inte Boe tar det till 10 i odds. Så är det med spel.

Att jag sen ska in och hitta två H2H är ju mindre bra. Tanken var ju lite, antingen vinner Boe eller så kommer Landertinger för honom. Nu blev det ju inte så, förlust på H2H.

Sen skjuter Peiffer bort sig i stående och även den missar.

Besviken över starten jag fått med mina förhandstips. Även irriterad att jag inte vet om det fanns bra livespel i dag. Antagligen första skidskyttetävlingen jag missar på bra länge. Åtminstone den här säsongen
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 22:02   #38
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Hvidovre Attack har lite väl höga odds i helgen anser jag.

Hvidovre till 9.50 mot Hafnia känns för högt. Hafnia är klart bättre och Hvidovre har inte samma styrka som de haft tidigare. Men runt 7 värderar jag själv oddset om jag skjuter från höften.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 19:20   #39
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Det har varit alldeles för mycket för mig senaste dagarna. Går inte skriva en bok, spela FM samtidigt som man ska på möte och ha full koll på spelen.

Capeirotäby vann till drygt två i odds vad gäller Superligan. Visserligen bara med 6-4 men det kändes verkligen bra det oddset även om täbylaget haft det knackigt på slutet.

Helsingborg visar åter att de har det svårt. Ännu ingen seger förutom mot de fem i botten. Ny förlust i dag borta mot JIK. Detta JIK som har gett bjudodds efter bjudodds. Vet inte varför jag inte fick med dessa i skriften där uppe.

Falun överraskar borta mot Warberg även om nu Warberg inte är lika starka som de varit tidigare säsonger. Spel mot Warberg kan det säkert bli även i fortsättningen, åtminstone lär det kunna finnas spelvärde i deras matcher.

Pixbo vinner enkelt hemma till dåligt odds mot Sirius. Väntat men inget som var spelvärt.

AIK tar en seger mot Umeå City till fint odds faktiskt. Men ens psyke är ju kört i botten vad gäller spel, speciellt då de inte rådde på FCH borta sist, trots en del (massor) skador.


Skidskyttet har jag sovit mig igenom senaste dagarna. Så har enbart sett resultaten. Som jag skrivit tidigare tror jag man ska se upp lite med Birnbacher. Gör det skapligt just nu och en dag när det är stolpe in för honom då kan det bli högst upp på pallen. I övrigt mycket väntade namn i toppen även om det speciellt på herrarnas sid finns lite nya namn runt tiondeplatsen.

Ska se om jag kan styra upp den här dagboken igen med snyggt inlagda spel med bokföring.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 03:04   #40
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skidskytte

Då jag totalt glömde bort skidskyttet i går pga fel dygnsrytm så grämer jag mig enormt. Dock tänkte jag ge er de bästa spelen inför lördagen. Uppdaterar först herrarna och senare under morgonen blir det även damerna.

Två stycken H2H med Andreas Birnbacher mot Björn Ferry samt Ole-Einar Björndalen. 1.80 resp 1.75 anser jag vara tillräckligt bra odds. Mot Ferry är Birnbacher en mer stabil skytt och lägg därtill överlägsen i spåret. Orosmomentet är väl att Birnbacher kan stressa upp sig när det gäller jakt- eller masstart. Men gårdagens åkning var han 50 sekunder snabbare än Ferry och nu ska de köra några kilometer längre, dock ytterligare tio skott. Björndalen gjorde det uselt i dag och att han ska köra in 15 sekunder samt skjuta bättre ser jag inte som så troligt.

Även vinnarspel på Birnbacher till över 25 känns aktuellt då hans fart under skidorna kan leda långt. Men fyra skytten måste klaffa med max en bom om det ska bli segerstrid.

Andrei Makoveev före Benjamin Weger till 1.80 i H2H känns också fint. Makoveev är en bättre skidåkare och har klart mer rutin.

Shipulin före Mesotitsch till 1.80 i H2H är också spelvärt.


I övrigt var det överraskande pallplaceringar på sprinten. På jaktstarten blir det ofta som så att de mer rutinerade kommer ta ifatt och gå förbi. Dels för att de orutinerade och mindre bra inte orkar hålla ihop skyttet fyra gånger - och de känner sig jagade från början.

Vidare ska man tänka på att det snabbt blir stora klungor som kör tillsammans. Så 15 sekunders försprång är ingenting. De kommer att vara tillsammans vid skyttet antagligen vid första stationen. Dels för att de som drar klungan håller ner tempot och inte vill trötta ut sig samt att de som jagar ofta blir ett par som hjälps åt och snabbt äter upp avstånden.

Problemen blir snarare att de som kommer långt ner i klungorna har svårt att ta sig förbi och får köproblem i trånga backar. Det är vid skjutstationerna du kommer ta som mest tid och säkra skyttar kommer skaffa sig en liten fördel. Dock kommer snabba åkare enkelt ta ifatt redan efter första skyttet då det sprickor upp igen. Större klunga är dock att räkna med även till andra skyttet.

Återkommer med fler spel senare.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 09:22   #41
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Domracheva i H2H mot finskan Mäkäräinen till 2.30 är det spelvärde på. Det dröjer inte många sekunder innan de två kör tillsammans och när de väl är tillsammans så är det Domracheva som är den lite bättre skidåkaren. Dock är hon sämre vad gäller stående skyttet men då det är jaktstart så ökar chansen att hon ev kör in en straffrunda relativt "enkelt". När jag summerar det hela och tänker tillbaka på hur det sett ut mellan dessa i spåren då de kört ihop så går det snabbt. Domracheva vinner med stor sannolikhet ifall de lämnar vallen tillsammans efter sista skyttet. Så jag värderar det hela till 50/50 faktiskt för de 10 sekunder finskan har tillgodo är detsamma som noll rent praktiskt.

Tycker även 7.00 i odds känns spelvärt då hon och Mäkäräinen antagligen kommer jaga tillsammans och nog är hon en vinnare till 20% om skyttet stämmer hyfsat i dag.

Henkel och Solemdal är också två som jag vill varna för i dag. Henkel då hon alltid växer när det är kvinna mot kvinna i spåret. Solemdal är årets överraskning hittills och det är nog ingen tillfällighet bara. Svårt att sia om oddsen här.

Rekommenderar er att leta bättre odds på Betfair då man oftast kan få bättre odds där än de jag skrivit ovan. 20 i odds på henkel är det spel på iaf, vill dock upp mot 35-40 på norskan.

Kommer även se loppen i dag och hänga i chatten och ge er bra spel om ni lyssnar!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 10:38   #42
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Just nu undrar jag ifall det är min form som är dålig eller om det är något annat som styr skidskyttet för just nu skulle det nästan gå bättre om jag bara blundar och pekar.

Det är så förbannat tråkigt att Birnbacher skjuter bort sig två gånger. Vinner detta ifall han inte bommar två på sista ju. Men hans nerver visar sig igen och likadant i första liggande när han bommar två. Kändes dock som han redan då såg sig själv gå ut i täten om han sätter skotten. FOKUS tysk!

Shipulin sekunden efter Mesotitsch men när Mesotitsch skjuter fullt är det jobbigt. Shipulin gör det bra med endast en bom men det räckte inte helt.

Och Makoveev skjuter fyra bom på första förstörde hans dag. En mindre och han placerar sig före Weger tror jag.

När Birnbacjer bommar sina två på sista så skjuter han bort H2H spelen som annars hade suttit. Vad ska jag säga?

Vågar jag ens tro på revansch vad gäller damerna?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 13:33   #43
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Damerna gjorde det mycket bättre enligt mina funderingar.

Domracheva vinner till minst 7.00 i odds beroende på var man spelar. H2H mot finskan till 2.30 satt också som ett smäck. Henkel femma men där fanns spelvärde på henne i dag när det gäller live även om hon nu inte vann.

Norskan dunkade in hela nio bommar. Ja, det var kanske bara en liten fluga. Tycker vi stryker henne helt inför kommande 20 tävlingar.

Men jag är nöjd med damernas jaktstart iaf. Men ingen vågar väl lita på mina tankar längre efter den bedrövliga starten. Men jag hoppas ändå det var någon som gjorde det, speciellt H2H som jag ansåg vara riktigt fint i dag.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 13:28   #44
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

I sista sekund


Redan i går "bestämde" jag mig för att spela på Ryssland som vinnare ifall Tyskland blev favoriter. Tre gånger får vi på Ryssland nu. Men nu börjar jag få darren, just pga Sleptsova som underpresterat enormt den här säsongen. Och Tyskland ger faktiskt så högt som 2.60 vilket känns riktigt bra. Blir isf H2H mot övriga fältet på Betsafe.

Dock tycker jag att även om svenskorna inte visat upp så mycket så är en H2H mot Polen till 2.25 spelvärt.

Även spel MOT Norge på topp tre via Betfair. Boka till runt 1.90 känns också som ett bra värdespel.

Normalt ska Tyskland och Ryssland vara långt före övriga i dag. Tyskland till 2.60 anser jag vara snäppet bättre än 3.00 på Ryssland.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 14:39   #45
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

BIG FAILURE
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td