Efter en dålig dag senast när herrarna körde så är väl självförtroendet inte på topp. Det rasar snabbt märker jag. Suttit och letat odds som är spelvärda men varje gång jag tycker mig hittat något börjar jag tveka. Sen intalar jag mig att det inte är spelvärde. Inte alls bra, hur funkar jag mentalt egentligen?
Hur går mina tankar angående de enskilda skidskyttarna då?
Terje Boe - Var enligt hans mått mätt bedrövlig i spåret i onsdags. Nu får vi 10 ggr på honom som segrare. Känns väl högt. Samtidigt är han chanslös ifall han inte kör snabbare än i onsdags. Apsvårt att värdera.
Martin Fourcade - Kanske fanns det spelvärde på honom i onsdags, minns inte vilket odds han stod i. Nu finns det definitivt inget spelvärde till runt 3.50. Kan han vinna. Självklart men max 20 procent enligt mig. Det som talar för är hans enorma form på skidorna. Det som talar mot, han vann ingen sprint senaste året. Vinner för sällan.
Andreas Birnbacher - Jag fortsätter tjata om honom. Risken är väl att jag tjatar på honom i 20 tävlingar, och sen vinner han när jag inte orkar med honom längre. Gick skapligt i spåret i onsdags men sköt för dåligt. Kan helt klart slå till med en topposition.
Arnd Peiffer - Riktigt långsam i spåret senast. Känns inte alls het, och speciellt inte till de låga oddsen. Måste visa bättre form innan jag börjar tro på honom den här säsongen. Klart efter Boe i min ranking.
Christophe Sumann - Borde vara topp 6 även i dag. Men inga spelvärden.
Kunde nämna en del till med tråkiga kommentarer men hoppar det. Dessvärre tror jag mer och mer på M Fourcade ju mer jag studerar startlistan och går igenom åkarna för att hitta H2H, likväl anser jag inte att drygt tre i odds är värde. Men det är ju ingen annan i form känns det som. Skyttet kan säkert många lyckas med men ska Fourcade bomma tre skott så lär han ändå vara före de flesta då han tappar knappt 1½ minut.
Lars Berger är också en åkare jag bör nämna. Skulle han ha en turdag och sätta skotten så kan han vinna. Gör han det denna helgen? Tveksamt.
Eftersom jag helt blundat för Emil Hegle Svendsen vinner väl han bara för det.
Enda vettiga spelet är faktiskt Terje Boe men han verkar inte vara i åkform. Men det finns inget annat om man inte går all in på M Fourcade, men då kan vi lika gärna köpa trisslotter för pengarna. Kanske även Birnbacher men det är så jobbigt med spel som sitter så sällan. Känns som man är usel när man träffar en på åtta kanske.
Om jag är vaken under tävlingarna i morgon så kommer jag uppdatera i chatten vad som är spelvärt. Risken är att jag sover dock. Måste dygna nu nämligen :(
Får bli spel på lördag och söndag istället.
Däremot kan jag redan nu ge ett innebandylir, om nu något fortfarande tror jag fixar det.
Capeirotäby borta mot Dalen till två gånger precis. Jag kommer tjata ner Dalen ända till de åkt ur Superligan. Och ja, jag stör mig fortfarande på att de lyckades hämta upp mot Pixbo senast.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|