Omgångens bästa SPIK:
Zeb de Castella är snabbast ur volten och svarar ut Why Sly men över den här långa distansen tror jag att Åke ändå väljer att släppa när nästa ekipage ställer frågan. Nästa ekipage är Per Lennartsson med Natural Wonder som set smått fantastisk ut i ny regi två senaste starterna. Väl i ledning tror jag att han blir oslagbar trots långt upplopp och att Yamani Hornline är en bra häst som gynnas av lång distans. Dock är Yamani så starttrög att han lär hamna i kön från start och sedan tror inte jag att han kan hämta in hela försprånget på ledande formtoppade Natural Wonder.
Omgångens bästa U-häst eller chansspik:
Många snabba över kort distans i sista avdelningen gör att smygkörde Caddie Comet bjuds på det ultimata loppet. När de där framme har kört färdigt ca. 100 meter kvar kommer Jorma Kontio ha mest kräm kvar i sin häst som räcker till seger. Caddie Comet är startsnabb och han följer ryggen på Takter bakom Delvin Gold. Troligtvis hamnar han i 3-4 utvändigt och bara myser när Åke med Gossip´s Winner har bestämt sig för att ta över ledningen från spetsälskaren Daniel Olsson med Isak C.D som vägrar släppa. Oavsett hur det går med spetskörningen lär det bli (för) hårt tempo och för de där framme för att hålla ända hem. Jag har feeling för Caddie Comet.
Omgångens favorit i fara:
Global Midnight har fått snabba pengar på sig och står nu med 20 meters tillägg, tillsammans med några andra bra hästar som inte har sämre chanser än vad hon har, anser jag. 20 meter framför startar några andra (bl.a Arby´s Amalia) riktigt bra hästar. Jag har svårt att se, att Global Midnight skall kunna runda dessa i tredje spår till seger. Jag tror första förlusten kommer nu.
Lycka till med streckandet !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: bokis29 (+1)
|