Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-01, 18:58   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

V 75 AXEVALLA 3/12 (uppsnack)


Gillar detta spel. precis lagom svårt.

Denna omg tyckte jag att man ryckte till ett i varje lopp men så lätt är det inte.

I första vill man nog ha ett gäng med på skrällfronten 1,2,10

Andra stolopp med fav på tillägg GLOBAL MIDNIGHT.Men obesegrad hittills. (spik?)
Utgång kanske
Tredje ser YEAR IN REVIUW intressant ut,Kan han hålla spets är mycket vunnet.
Utgång kanske.

4e har jag inte kollat på men 4-5 borde man komma långt.

5e Sto och lärlingslopp! Ingen fav till mig så kanske helgardera.......

6e tyckte jag att jag såg ett spik i YAMANI HORNLINE

7e Här blir nog spik osså i formationen Åke Gossip "bara" WINNER

Första blicken
Ville ha igång lite surr här på tråden
LYCKA TILL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1)

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-01 klockan 19:06.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 08:48   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Jag hoppas du är ganska fel ute, annars är det jag som är fel ute =) Sista VM-omgången och mitt lag ligger på 13 plats och jag på 100plats i individuella så viktigt att pricka rätt!

EDIT: Lägger upp min analys till vårt bolagsspel istället.

Analys V75

V75-1 Bronsdivisionen 2160m Volt

Här blir 7 Sacha Du Varlet favorit och 4 Head line klar andra handare. Med blotta ögat ser det ut som en bra uppgift för favoriten, springspår, Åke kör, gick väldigt bra senast etc. Dock är distansen ett frågetecken för hästen och hästen måste köras i ryggar för att inte bli för “het” så känns inte som en bra vinnare som favorit. 4 Head line var det mycket snack om sist men var inte bra, vi förstår inte varför den återigen blir streckad så mycket. Mest tror vi på 10 Ritano Freight som är van att möta hårdare motstånd. Vi vill även varna kraftigt för 2 Too cool to loose som gjort det mycket bra i det två senaste starterna. Senast tog han ner Sven Olof, som vi tidigare spikat på v75, från dödens. Näst senast spurta han förbi en såpass bra häst som Orlando Croft(som hade blivit jätte favorit om den startat i detta loppet) på open strech. Vi tror på bra chans vid minsta klaff. Även 11 Kalle Quivira rankas upp efter en väldigt bra upphämtning efter galopp senast och bra läge med springspår, 6% är för lite! Vi kommer strecka ca 10 hästar i loppet.

Ranking: A: 10,2,11 B: 1,7,5 C: 4,12,9,3 D: 6,9



V75-2 Stolopp 2140m Volt

13 Global Midnight blir stor favorit här efter sina åtta raka segrar. Hästen är riktigt bra men startar nu under andra förutsättningar än tidigare. Har i varje start varit i främre volten och tidigt kommit till spets, vilket inte är fallet här. Vi tror favoriten får svårt här och kommer få göra allt grovjobb. Intrycket senast tyckte vi även var aningen sämre än tidigare, dags för första förlusten nu! Vi tror istället mycket på 7 Arbys Amalia som även hon är en segerstaplare. Efter 9 raka förluster har det nu blivit 2 raka målfoto torskar, men det tar vi inte så hårt på, hästen har sett riktigt bra ut. Har nu perfekt läge och laddas för spets och väl där blir hon svår att slå, vi spelar utgång! Bakom nämns 12 O.U Glide och 11 S.H.T.´S Playmate som båda med rätt resa (rygg på global midnight?) mycket väl kan spurta ner allt på Axevallas långa upplopp! Vi streckar ca 8 hästar.

Ranking: A: 7 B: 13,12,11 C: 1,8,6,14 D: 15,4,5,10,2,3,9



V75-3 Gulddivisionen 1640m Auto

Ett ganska dåligt guldlopp än vad man är van vid. 2 hästar höjer sig och den av dessa som tar spets har väldigt bra chans att vinna loppet. Vi tar ställning och spikar 2 Amaru Boko som vi tror tar en längd på invändiga 1 Year in review och sedan är loppet “slut”. Amaru gör sin gulddebut men är trots det van vid betydligt mycket bättre, vi kommer bland annat i försöket i sprinter mästaren när han vann på 10,4 från spets med Wishing stone i dödens. Satt senast fast med allt sparat när kusken släppte och formen såg bra ut.

Ranking: A: 2 B: 1,3,7,9,11 C: 4,5,6 D: 12,8,10



V75-4 Klass II 1640 Volt

Ett ganska dåligt lopp som håller låg klass. Kort distans och vi är relativt övertygad om att vinnaren finns i främre träffen. 6 Rajtantajtan spetsar nog men vi är lite tveksamt till hur långt det räcker, dock given på kupongen. Mer tror vi på 5 Bazire Brodde som senast gjorde det mycket bra mot bra bättre motstånd. Favorit blir 3 Allaballakaitoz som gjort det bra på slutet. Det snackas även om att det blir barfota vilket klart är intressant. Hästen blir dock för stor favorit och garderingen är given. Vi streckar ca 7 hästar.

Ranking: A: 5,3 B: 6,8,1 C: 2,11 D: 10,4,9,7,12



V75-5 Stolopp – Lärlingslopp 2140 Volt

Vi tror detta loppet står mellan 4-5 hästar. Mest tror vi på 4 Beverly Boko som gjort det bra i senaste starter och är vår spetsfavorit och där tror vi på toppchans. Hon spetsade sist hon hade spår 4 från volt. Dock är spetsen inte given och vi garderar med de vi tror kan vinna.

Ranking: A: 4,3 B: 1,5 C: 14 D: 6,15,8,2,12,11,13,10,7,9



V75-6 Klass I 2640 Volt

Även detta lopp tror vi står mellan 4-5 hästar. Första tanken var 2 Yamani Hornline som gjort det riktigt bra på slutet i långlopp. Går alltid i ett jämnt hårt tempo och gillar lång distans. Hästen tappar dock mycket från start och distans känns lite för kort för att hans styrka ska komma till pass. Mest tror vi istället på 4 Natural Wonder som gjort det väldigt bra i två raka i ny regi hos Lenartsson. Även 5 Toral Jubb är intressant med rätt rygglopp. 1 Zeb de Castela spetsar antagligen, men det är ingen häst vi gillar, men kan mycket väl vara först. Skrällen är 12 Shiraz Exclusive som kan mycket i sina ljusa stunder.

Ranking: A: 4,5 B: 1,2 C: 12 D: 7,8,10,3,6,9,11



V75-7 Silverdivisionen 1640m Auto

Avslutningen är intressant. Här bli 5 Gossips Winner stor favorit och många spikar. Vi tror däremot det blir tufft. Vi tror 2 Delvine Gold spetsar, kan utmanas av 3 Isac C.D. Vi tror sedan inte de släpper till favoriten som kommer försöka trycka sig till ledningen och istället får dödens eller lyckas trycka sig till spets, men då tror vi det har gått för fort och det blir mjölksyra på upploppet. Från dödens tror vi inte favoriten kan stå emot alla som kommer bakom. Vi tror istället på två hästar från bakspår som har toppform och nog är de bästa hästarna i loppet. 10 I Saw You har gjort det mycket bra i senaste starter och hans långspurt är ruggig. Även 9 Caddie Comet har väldigt bra form och gynnas av hårt tempo. Vi tror de långa upploppet ger ut sin rätt och någon av dessa två är först över mållinjen! Minst 6 hästar på ramen.

Ranking: A: 10,9 B: 2,5 C: 1,3 D: 4,7,6,8,12



Sammanfattning:

Omgångens bästa spik: V75-3 2 Amaru Boko

Omgångens bästa skrällbud: V75-1 2 To Cool To Loose

Omgångens mest överstreckade: V75-3 1 Year In Review
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maczoot (+2), Dodo (+2), dyrgripen (+2), bokis29 (+1), AbbeAce (+2)

Senast redigerad av donkyklonk den 2011-12-02 klockan 16:48.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 16:34   #3
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

V75 är svårt nog om man inte har kapital att gödsla med. Precis lagom för att hålla hoppet uppe. Det händer ju att man sätter det ibland. Dock rätt sällan tyvärr för min del. Satte en skaplig på Umeå i April annars har det mest blivigt 5 o 6 rätt i år.
Den här helgen tar vi nya tag. Axevalla är en av mina favoritbanor. Bakspår och smygkörda. Sådant gillar jag. Gärna tung bana, men det blir det inte. Däremot kan omgången kryddas av rätt så kallt väder och hård vind. Ska nog kolla lite vädersidor innan jag streckar denna gång. Det långa upploppet har skördat många spetsoffer förut.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 18:40   #4
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Omgångens bästa SPIK:
Zeb de Castella är snabbast ur volten och svarar ut Why Sly men över den här långa distansen tror jag att Åke ändå väljer att släppa när nästa ekipage ställer frågan. Nästa ekipage är Per Lennartsson med Natural Wonder som set smått fantastisk ut i ny regi två senaste starterna. Väl i ledning tror jag att han blir oslagbar trots långt upplopp och att Yamani Hornline är en bra häst som gynnas av lång distans. Dock är Yamani så starttrög att han lär hamna i kön från start och sedan tror inte jag att han kan hämta in hela försprånget på ledande formtoppade Natural Wonder.

Omgångens bästa U-häst eller chansspik:
Många snabba över kort distans i sista avdelningen gör att smygkörde Caddie Comet bjuds på det ultimata loppet. När de där framme har kört färdigt ca. 100 meter kvar kommer Jorma Kontio ha mest kräm kvar i sin häst som räcker till seger. Caddie Comet är startsnabb och han följer ryggen på Takter bakom Delvin Gold. Troligtvis hamnar han i 3-4 utvändigt och bara myser när Åke med Gossip´s Winner har bestämt sig för att ta över ledningen från spetsälskaren Daniel Olsson med Isak C.D som vägrar släppa. Oavsett hur det går med spetskörningen lär det bli (för) hårt tempo och för de där framme för att hålla ända hem. Jag har feeling för Caddie Comet.

Omgångens favorit i fara:
Global Midnight har fått snabba pengar på sig och står nu med 20 meters tillägg, tillsammans med några andra bra hästar som inte har sämre chanser än vad hon har, anser jag. 20 meter framför startar några andra (bl.a Arby´s Amalia) riktigt bra hästar. Jag har svårt att se, att Global Midnight skall kunna runda dessa i tredje spår till seger. Jag tror första förlusten kommer nu.

Lycka till med streckandet !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 21:16   #5
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Omgångens bästa SPIK:
Zeb de Castella är snabbast ur volten och svarar ut Why Sly men över den här långa distansen tror jag att Åke ändå väljer att släppa när nästa ekipage ställer frågan. Nästa ekipage är Per Lennartsson med Natural Wonder som set smått fantastisk ut i ny regi två senaste starterna. Väl i ledning tror jag att han blir oslagbar trots långt upplopp och att Yamani Hornline är en bra häst som gynnas av lång distans. Dock är Yamani så starttrög att han lär hamna i kön från start och sedan tror inte jag att han kan hämta in hela försprånget på ledande formtoppade Natural Wonder.

Omgångens bästa U-häst eller chansspik:
Många snabba över kort distans i sista avdelningen gör att smygkörde Caddie Comet bjuds på det ultimata loppet. När de där framme har kört färdigt ca. 100 meter kvar kommer Jorma Kontio ha mest kräm kvar i sin häst som räcker till seger. Caddie Comet är startsnabb och han följer ryggen på Takter bakom Delvin Gold. Troligtvis hamnar han i 3-4 utvändigt och bara myser när Åke med Gossip´s Winner har bestämt sig för att ta över ledningen från spetsälskaren Daniel Olsson med Isak C.D som vägrar släppa. Oavsett hur det går med spetskörningen lär det bli (för) hårt tempo och för de där framme för att hålla ända hem. Jag har feeling för Caddie Comet.

Omgångens favorit i fara:
Global Midnight har fått snabba pengar på sig och står nu med 20 meters tillägg, tillsammans med några andra bra hästar som inte har sämre chanser än vad hon har, anser jag. 20 meter framför startar några andra (bl.a Arby´s Amalia) riktigt bra hästar. Jag har svårt att se, att Global Midnight skall kunna runda dessa i tredje spår till seger. Jag tror första förlusten kommer nu.

Lycka till med streckandet !
Detta ger en fan så mycket mer och tänka på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 13:16   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Ser inte så svårt ut idag tycker jag, ändå är det aldrig lätt att få full pott, men vi gör ett försök som vanligt.

V75-1) U: 4,7 G: 1,3,10,11
V75-2) U: 7,13 G: 5,6,11,15
V75-3) Spik 1
V75-4) U: 3,5 G: 1,2,6
V75-5) 3,4
V75-6) U: 4,5 G: 2,7,8
V75-7) Spik 5

Minst 2 U ska in och rest. inom ramen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 16:47   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Såja! Mitt lag löste 10e platsen i VM-lagtävlingen! Åby nästa!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 10:08   #8
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td