Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-04, 14:37   #2
FrankieJr

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drvic Visa inlägg
Hade en diskussion med en bekant som gjort hyffsade pengar på betting och varit into it sedan åtminstone 7-8 år (till skillnad från vidtecknad som inte bettat seriöst mer än sedan c:a 1 år)

Denne bekant, som huvudsakligen bettar på europeisk fotboll samt NFL, menade att i och med den kraftigt ökade tillströmningen av mer pålästa spelare de senaste åren har de flesta spelbolag tajtat till oddsen ordentligt(dvs ökat sin edge), med följd att det idag är avsevärt svårare att hitta värdeodds idag än för ex. 5 år sen. Nu vet jag ju inte om det är en rent subjektiv uppfattning från min bekanta, men jag vill minnas att jag hört det från fler håll och tänkte höra med er mer erfarna här på forumet vad ni anser om de senaste årens utveckling? Kommer det bli generellt ännu svårare att göra bra pengar på bettingen i framtiden, eller kommer den stora bulken hobbyspelare trots allt alltid vara så stor att värdeodds kommer att vara fortsatt relativt lättfunna?
Med tanke på att varje spelad match ger ökat statistiskt underlag för bolagen att sätta odds efter, och även underlag för hur spelare spelar så ja - utvecklingen går väl åt rätt håll för bolagen.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat