Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-04, 12:58   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Allt svårare att hitta värdeodds?


Hade en diskussion med en bekant som gjort hyffsade pengar på betting och varit into it sedan åtminstone 7-8 år (till skillnad från vidtecknad som inte bettat seriöst mer än sedan c:a 1 år)

Denne bekant, som huvudsakligen bettar på europeisk fotboll samt NFL, menade att i och med den kraftigt ökade tillströmningen av mer pålästa spelare de senaste åren har de flesta spelbolag tajtat till oddsen ordentligt(dvs ökat sin edge), med följd att det idag är avsevärt svårare att hitta värdeodds idag än för ex. 5 år sen. Nu vet jag ju inte om det är en rent subjektiv uppfattning från min bekanta, men jag vill minnas att jag hört det från fler håll och tänkte höra med er mer erfarna här på forumet vad ni anser om de senaste årens utveckling? Kommer det bli generellt ännu svårare att göra bra pengar på bettingen i framtiden, eller kommer den stora bulken hobbyspelare trots allt alltid vara så stor att värdeodds kommer att vara fortsatt relativt lättfunna?
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 13:37   #2
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drvic Visa inlägg
Hade en diskussion med en bekant som gjort hyffsade pengar på betting och varit into it sedan åtminstone 7-8 år (till skillnad från vidtecknad som inte bettat seriöst mer än sedan c:a 1 år)

Denne bekant, som huvudsakligen bettar på europeisk fotboll samt NFL, menade att i och med den kraftigt ökade tillströmningen av mer pålästa spelare de senaste åren har de flesta spelbolag tajtat till oddsen ordentligt(dvs ökat sin edge), med följd att det idag är avsevärt svårare att hitta värdeodds idag än för ex. 5 år sen. Nu vet jag ju inte om det är en rent subjektiv uppfattning från min bekanta, men jag vill minnas att jag hört det från fler håll och tänkte höra med er mer erfarna här på forumet vad ni anser om de senaste årens utveckling? Kommer det bli generellt ännu svårare att göra bra pengar på bettingen i framtiden, eller kommer den stora bulken hobbyspelare trots allt alltid vara så stor att värdeodds kommer att vara fortsatt relativt lättfunna?
Med tanke på att varje spelad match ger ökat statistiskt underlag för bolagen att sätta odds efter, och även underlag för hur spelare spelar så ja - utvecklingen går väl åt rätt håll för bolagen.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 15:57   #3
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Möjligt att det är så i de större Europeiska ligorna men det finns fortfarande gott om folk som kan slå linorna där också och majoriteten av spelare har fortfarande noll koll.

I mindre ligor som tex de flesta Sydamerikanska och diverse Europeiska med lägre insatstak finns det hur mycket bjudodds som helst på nöjesbookies och det är bara limiteringar som sätter käppar i hjulet. Har han nått den punkten efter så många år där han inte orkar starta nya konton och liksom mig är förvisad till pinny+asiaterna där det är mycket svårare att ha en hög ROI kanske?
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 22:15   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Med tanke på att varje spelad match ger ökat statistiskt underlag för bolagen att sätta odds efter, och även underlag för hur spelare spelar så ja - utvecklingen går väl åt rätt håll för bolagen.
Sant på sätt och vis. Samtidigt bygger väl bolagen linorna på vad marknaden anser är det mest troliga (dvs hur pengarna fördelas på asiatiska bookies), snarare än vilket lag som enligt olika statistiska modeller har störst sannolikhet att ta hem det hela. Men ett startodds måste ju så klart sättas och med fler matcher i ryggen borde startoddsen hamna närmare verkligheten.
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 22:19   #5
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Möjligt att det är så i de större Europeiska ligorna men det finns fortfarande gott om folk som kan slå linorna där också och majoriteten av spelare har fortfarande noll koll.

I mindre ligor som tex de flesta Sydamerikanska och diverse Europeiska med lägre insatstak finns det hur mycket bjudodds som helst på nöjesbookies och det är bara limiteringar som sätter käppar i hjulet. Har han nått den punkten efter så många år där han inte orkar starta nya konton och liksom mig är förvisad till pinny+asiaterna där det är mycket svårare att ha en hög ROI kanske?
Visst har majoriteten av spelare noll koll. Ändå känns det som att de matcher där det också omsätts mest pengar, ex. CL är de allra svåraste att göra pengar på i längden? Dock är amerikanska sporter av någon anledning ett undantag, vad jag vet gör min bekant fortsatt hyffsade pengar på NFL även om han som sagt uttrycker sin frustration över mer tighta linor nowadays.

Mindre ligor kan helt klart vara lukrativa, vilket känns helt naturligt. Ett spelbolag med trettiotalet sporter kan omöjligt ha samma koll på små ligor som en enskilt spelare som är dedikerad därför och så lär det ju förbli. Men som du skriver är insatstaken där ett problem om man vill göra lite större pengar i längden.
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 23:51   #6
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drvic Visa inlägg
Visst har majoriteten av spelare noll koll. Ändå känns det som att de matcher där det också omsätts mest pengar, ex. CL är de allra svåraste att göra pengar på i längden? Dock är amerikanska sporter av någon anledning ett undantag, vad jag vet gör min bekant fortsatt hyffsade pengar på NFL även om han som sagt uttrycker sin frustration över mer tighta linor nowadays.

Mindre ligor kan helt klart vara lukrativa, vilket känns helt naturligt. Ett spelbolag med trettiotalet sporter kan omöjligt ha samma koll på små ligor som en enskilt spelare som är dedikerad därför och så lär det ju förbli. Men som du skriver är insatstaken där ett problem om man vill göra lite större pengar i längden.
Efter lite mer betänketid så tror jag att din bekant har en poäng. De stora yrkesspelarna och syndikaten kommer alltid klara sig men de på lite lägre nivå som delvis eller helt försörjer sig på spel har det nog lite tuffare nu och det kan vara därför fler och fler vill leka touts för att få en säker inkomst vid sidan av det egna spelandet.

CL och EL är en mardröm att spela på så där håller jag med helt. Är jävligt glad att jag bara spelar på hobbynivå annars skulle jag få ett sammanbrott så känslosam jag blir när det gäller spel.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 22:13   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Utbudet är mycket bättre nu jämfört med för 5 år sedan så om det nu blivit svårare att vinna på matchodds och under-över så kan man fortfarande hitta värdeodds i andra spelformer. För att inte tala om hur mycket värdeodds man kan hitta i livespel.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td