Citat:
Ursprungligen postat av Vlad
Möjligt att det är så i de större Europeiska ligorna men det finns fortfarande gott om folk som kan slå linorna där också och majoriteten av spelare har fortfarande noll koll.
I mindre ligor som tex de flesta Sydamerikanska och diverse Europeiska med lägre insatstak finns det hur mycket bjudodds som helst på nöjesbookies och det är bara limiteringar som sätter käppar i hjulet. Har han nått den punkten efter så många år där han inte orkar starta nya konton och liksom mig är förvisad till pinny+asiaterna där det är mycket svårare att ha en hög ROI kanske?
|
Visst har majoriteten av spelare noll koll. Ändå känns det som att de matcher där det också omsätts mest pengar, ex. CL är de allra svåraste att göra pengar på i längden? Dock är amerikanska sporter av någon anledning ett undantag, vad jag vet gör min bekant fortsatt hyffsade pengar på NFL även om han som sagt uttrycker sin frustration över mer tighta linor nowadays.
Mindre ligor kan helt klart vara lukrativa, vilket känns helt naturligt. Ett spelbolag med trettiotalet sporter kan omöjligt ha samma koll på små ligor som en enskilt spelare som är dedikerad därför och så lär det ju förbli. Men som du skriver är insatstaken där ett problem om man vill göra lite större pengar i längden.