Citat:
Ursprungligen postat av Drvic
Visst har majoriteten av spelare noll koll. Ändå känns det som att de matcher där det också omsätts mest pengar, ex. CL är de allra svåraste att göra pengar på i längden? Dock är amerikanska sporter av någon anledning ett undantag, vad jag vet gör min bekant fortsatt hyffsade pengar på NFL även om han som sagt uttrycker sin frustration över mer tighta linor nowadays.
Mindre ligor kan helt klart vara lukrativa, vilket känns helt naturligt. Ett spelbolag med trettiotalet sporter kan omöjligt ha samma koll på små ligor som en enskilt spelare som är dedikerad därför och så lär det ju förbli. Men som du skriver är insatstaken där ett problem om man vill göra lite större pengar i längden.
|
Efter lite mer betänketid så tror jag att din bekant har en poäng. De stora yrkesspelarna och syndikaten kommer alltid klara sig men de på lite lägre nivå som delvis eller helt försörjer sig på spel har det nog lite tuffare nu och det kan vara därför fler och fler vill leka touts för att få en säker inkomst vid sidan av det egna spelandet.
CL och EL är en mardröm att spela på så där håller jag med helt. Är jävligt glad att jag bara spelar på hobbynivå annars skulle jag få ett sammanbrott så känslosam jag blir när det gäller spel.