Datum: 2011-12-12
Tid: 17:30
Sport: Handboll
Land: WorldCh 3 W
Liga: WorldCh 3 W
Match: Sweden - France
Period: ft
Spel: Sweden +4.0
Insats: 4
Odds: 1.826
Bolag: Pinnacle
Motivering:
VM i Brasilien ångar på och oddsmässigt stiger Sverige något fruktansvärt, vi kan inte vänta längre!
Det är dags för Sverige att spela sin första slutspels match i detta mästerskap och på andra sidan står Frankrike. Sverige kom 3:a i sin grupp efter att ha förlorat med uddamålet mot Kroatien och Danmark. Frankrike slutade 2:a i sin grupp efter att ha förlorat mot Brasilien. Frankrike är snäppet bättre än Sverige, men att vinna med 5 bollar? Nja, det tror jag inte alls, nu är det slutspel och Sverige brukar höja sig desto längre turneringen går. Får inte Frankrike skyttet att stämma så tror jag Sverige mycket väl kan skrällvinna detta och med Frankrikes bästa spelare V9 Signate borta blir det tufft. Som jag sa innan så har Sverige enbart 2 förluster med uddamålet och Frankrike är inte ett bättre lag än varken Kroatien eller Danmark, så linan är helt felsatt enligt min mening. Mycket hänger också på hur Linnea Torstensson presterar, hon gjorde 10 baljor mot Kroatien förra matchen och även om hon nu bara skulle göra till exempel 3 så har vi sett prov på att vårt blågula landslag kan hänga med, se bara matchen mot Danmark då hon var totalt under isen. Detta tar vi!
Jag lirar också: Sverige -0.5 @ 5.00 på Betsson, 1unit.
// AndreasB1897