Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-16, 19:04   #11
Snapphanen

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

I första garderar jag Global Midnight. Första gången bakspår på auto och bara andra gången ute över kort distans. Känns som lite tuffare i mot och jag garderar med i alla fall Ini Lou och min personliga favorit Love You More som jag hoppas blir släppt till ledningen av Ini Lou. Då får favoriten vara mycket bra för att slå av två bra hästar som sitter i ledningen/open stretch. Är eventuellt lite inne på att spela med Ini Lou som utgång och fylla på med ännu fler hästar. Staro Divine kan man aldrig glömma bort helt.

Ottey Coger ska räknas från ledningen, likaså Hobnob från vinnarhålet. Celeber Sund åker med på visad toppform men min riktiga drag i loppet är Democrat. Kommer nog igenom fint från sitt bakspår med rygg på Ottey och bara han kan hitta en fin position i andraspår så kommer det rassla duktigt i sista sväng.

Guldloppet känns som det lopp där jag är mest kluven hur jag ska göra. Visserligen är det bara ett fåtal hästar som kan vinna men känns så fruktansvärt tråkigt att plocka med de fyra betrodda. Slutar säkert i att jag spikar Sebbe K, dels för att det är en riktigt skjutare som med minsta lilla form bara ska vinna detta och i att jag absolut inte kan med varken Flemming, Local Conch eller Loket. Bort bort bort!

Antagligen är väl Lovelock bara bäst här och blir släppt till ledningen och vinner. Men jag orkar verkligen inte spela på det sätter utan hoppas att orutinen fäller honom och att han lägger av en galopp i starten. More then enough tror jag är minst lika bra som favoriten och förmodligen blir det en utgång på den duon med heltäckt bakom. Det finns som jag ser det galopprisk för båda två så hoppas på en riktig susare bakom.

Spikar Svetlana Bob, var min första intention när jag såg startlistorna i söndags och sen strykningarna av Com Z och Little Face så känns det inte sämre. Det känns mycket öppet bakom och blir för dyrt att gardera.

Octopus är förstahäst, kommer från ett stall med form och blir förmodligen släppt till ledningen. Freeman T Porter är antagligen bästa hästen men många att runda och mycket hispig häst så inget jag går på. Bakom är det många som ska med, nämner 1,11,6 men där är fler!

I sista spikar jag Kejser DK utan att blinka. Är en topphäst som hade gjort sig i guld.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat