Skillnaden mellan RoK och sharps?
Finns det någon större skillnad egentligen? Tänkte vi kunde bena ut allt här och få upp sanningen till ytan. Jo, förresten, det finns en stor skillnad - eller två när jag tänker efter.
På RoK raderas alla "icke passande" inlägg.
På sharps låtsas man som att man driver sidan för medlemmarnas bästa och inte i syfte att tjäna pengar.
För varför har man annars den största och bästa ytan till reklam på sharps om det inte är för att tjäna pengar på den? Det kunde vara dagens bästa spel eller något annat, men nej. Nordicbet (och sen skiftar det till ngt annat) ska det lysa upp på hela skärmen. Självklart en affelänk om än i mer dold form än på RoK där det syns tydligt.
Man låtsas sen - där man rekommenderar vissa spelbolag då dessa anses bättre - att det är för att spelarna inte ska bli "lurade". Men sanningen är att det är för att sharps har avtal med dessa sajter. Det är inte så att Nordicbet helt plötsligt efter massa år blev ett "bra spelbolag".
Varför mörkar man detta?
Likheterna med RoK är slående. Det vimlar av rekar och inlägg utan kvalité. Det är väl på sitt sätt positivt att vem som helst kan skriva dessa. Man funderar att starta en shop för att sälja paraplyer. Ja, RoK verkar ju synas mer så sharps måste hänga med. Ständiga dissar mot RoK:s medlemmar i en viss annan tråd. Allt för att försöka låtsas vara ett bra alternativ.
Betalspelen är en annan sak att tjäna pengar på. Enligt mig finns det nästan inga spel det är värt att betala för. Man förlorar sin edge redan där. Klart det finns saker det är värt att betala för ifall någon nu lägger ner mycket tid på något. Men att det är rött i majoriteten av betalspelen blir komiskt. Dessutom finns det folk som betalat för det(?).
Hade sharps varit intresserade av det de säger på riktigt så hade inte betalspel funnits. Ingen reklam hade funnits som affelänkar. De som driver sidan hade lagt ner tid på att visa sin kunskap och erbjuda de bättre spelen på förstasidan. Även andra bra spelare hade fått synas mer på förstasidan. Allt för att gruppen skulle kunna tjäna pengar, istället för spelbolagen.
I dag förlitar man sig på att folk ska trycka på reklamen och spela bort sina pengar. Man hoppas att spelare likt Baggio ska husera i trådarna och vräka ur sig tips till höger och vänster.
Om jag förstått det rätt så var sharps något annat från början. Precis som RoK var något annat från början. Sen ser man hur enkelt man kan tjäna pengar och vips är det huvudsyftet.
Har jag fel? Har jag rätt? Vart är sharps på väg och vad är tanken med sidan i dag och om ett år? Vågar vi kritisera sidan eller är vi rädda för avstängningar likt den man får på Rok på 47 år?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|