Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-18, 13:00   #1
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skillnaden mellan RoK och sharps?


Finns det någon större skillnad egentligen? Tänkte vi kunde bena ut allt här och få upp sanningen till ytan. Jo, förresten, det finns en stor skillnad - eller två när jag tänker efter.


På RoK raderas alla "icke passande" inlägg.

På sharps låtsas man som att man driver sidan för medlemmarnas bästa och inte i syfte att tjäna pengar.


För varför har man annars den största och bästa ytan till reklam på sharps om det inte är för att tjäna pengar på den? Det kunde vara dagens bästa spel eller något annat, men nej. Nordicbet (och sen skiftar det till ngt annat) ska det lysa upp på hela skärmen. Självklart en affelänk om än i mer dold form än på RoK där det syns tydligt.

Man låtsas sen - där man rekommenderar vissa spelbolag då dessa anses bättre - att det är för att spelarna inte ska bli "lurade". Men sanningen är att det är för att sharps har avtal med dessa sajter. Det är inte så att Nordicbet helt plötsligt efter massa år blev ett "bra spelbolag".

Varför mörkar man detta?

Likheterna med RoK är slående. Det vimlar av rekar och inlägg utan kvalité. Det är väl på sitt sätt positivt att vem som helst kan skriva dessa. Man funderar att starta en shop för att sälja paraplyer. Ja, RoK verkar ju synas mer så sharps måste hänga med. Ständiga dissar mot RoK:s medlemmar i en viss annan tråd. Allt för att försöka låtsas vara ett bra alternativ.

Betalspelen är en annan sak att tjäna pengar på. Enligt mig finns det nästan inga spel det är värt att betala för. Man förlorar sin edge redan där. Klart det finns saker det är värt att betala för ifall någon nu lägger ner mycket tid på något. Men att det är rött i majoriteten av betalspelen blir komiskt. Dessutom finns det folk som betalat för det(?).

Hade sharps varit intresserade av det de säger på riktigt så hade inte betalspel funnits. Ingen reklam hade funnits som affelänkar. De som driver sidan hade lagt ner tid på att visa sin kunskap och erbjuda de bättre spelen på förstasidan. Även andra bra spelare hade fått synas mer på förstasidan. Allt för att gruppen skulle kunna tjäna pengar, istället för spelbolagen.

I dag förlitar man sig på att folk ska trycka på reklamen och spela bort sina pengar. Man hoppas att spelare likt Baggio ska husera i trådarna och vräka ur sig tips till höger och vänster.

Om jag förstått det rätt så var sharps något annat från början. Precis som RoK var något annat från början. Sen ser man hur enkelt man kan tjäna pengar och vips är det huvudsyftet.

Har jag fel? Har jag rätt? Vart är sharps på väg och vad är tanken med sidan i dag och om ett år? Vågar vi kritisera sidan eller är vi rädda för avstängningar likt den man får på Rok på 47 år?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:04   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Vad jag vet går inte Sharps med vinst, affelänkarna är för att sidan skall gå runt och den nya servern bland annat kunde köpas in osv.

Sedan så tror jag nog att har man stor kassa nog är bra medlemmar med bra spreadsheets mer värda än dina 5000 som dom får några ynka% ifrån :>
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:11   #3
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Självklart att sidan drivs för att tjäna pengar. Och absolut inget fel med det. En väl fungerande sida ska ju generera kapital.

Problemet här är ju att det är mest sovande medlemmar. Och det beror väl på att moderatorer/medlemmar har en hemsk attityd i sitt sätt att skriva och det har smittat av sej på hela sidan. De flesta är rädda för att yttra sej. Med all rätt.
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:14   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Helt allvarligt?

Detta inlägg gör mig fly förbannad. Hur kan man vara så ignorant som du är?

Alla dina frågor och påståenden är utförligt beskrivna i flertalet trådar tidigare och om du nu haft ett uns av eget sunt förnuft hade du inte ställt flertalet av frågorna.

Tror du att det är gratis att driva en sida av denna storlek? Server, bandbredd, domänkostnader, utveckling, underhåll, moderering etc sker allt genom ideell verksamhet samt pengar ut Boones, mars och KPs fickor.

Numera även genom affiliate-avtal med olika sidor. Vart och när och hur påstår du att dessa skulle vara fördolda?

Ska man förtydliga skillnaden också?

Holms skickar ut skitspel, anlitar skitrekare och annat löst pack som pressar på dålig teori och annat för att folk ska tilta bort sina pengar. Ser du någon i crew göra detta? Ser du de styrande förespråka annat än korrekt MM?

Varje vinnande spelare torskar runt 50% av sina bets ungefär, nu är alla långt ifrån vinnande, men på vinnande spelare vinner sharps på variansen genom affe-avtalen. För de förlorande ja, då bidrar de iaf till en bra sida, och de hade torskat iaf.

Betalspelen är sedan flera år trackade av medlemmar här, tredjeparts övervakare samt crew. Detta är inget du behöver bry dig om du inte pröjsar, det är en tjänst för de som vill och sharps.se lägger inte spel åt tjänsterna så de kan inte garantera mer än att de historiskt sett är vinnande.

Ser du betalande kunder som klagar?

Sharps skapade som en liten independent sida, när efterfrågan ökar så ökar kostnaderna. Men om du är villig att betala så lovar jag att crew skulle överväga att ta bort reklamen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+10), Kalle (+5), eddieh (+5), Vlad (+10), fxstc98 (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:19   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Spoiler:
Helt allvarligt?

Detta inlägg gör mig fly förbannad. Hur kan man vara så ignorant som du är?

Alla dina frågor och påståenden är utförligt beskrivna i flertalet trådar tidigare och om du nu haft ett uns av eget sunt förnuft hade du inte ställt flertalet av frågorna.

Tror du att det är gratis att driva en sida av denna storlek? Server, bandbredd, domänkostnader, utveckling, underhåll, moderering etc sker allt genom ideell verksamhet samt pengar ut Boones, mars och KPs fickor.

Numera även genom affiliate-avtal med olika sidor. Vart och när och hur påstår du att dessa skulle vara fördolda?

Ska man förtydliga skillnaden också?

Holms skickar ut skitspel, anlitar skitrekare och annat löst pack som pressar på dålig teori och annat för att folk ska tilta bort sina pengar. Ser du någon i crew göra detta? Ser du de styrande förespråka annat än korrekt MM?

Varje vinnande spelare torskar runt 50% av sina bets ungefär, nu är alla långt ifrån vinnande, men på vinnande spelare vinner sharps på variansen genom affe-avtalen. För de förlorande ja, då bidrar de iaf till en bra sida, och de hade torskat iaf.

Betalspelen är sedan flera år trackade av medlemmar här, tredjeparts övervakare samt crew. Detta är inget du behöver bry dig om du inte pröjsar, det är en tjänst för de som vill och sharps.se lägger inte spel åt tjänsterna så de kan inte garantera mer än att de historiskt sett är vinnande.

Ser du betalande kunder som klagar?

Sharps skapade som en liten independent sida, när efterfrågan ökar så ökar kostnaderna. Men om du är villig att betala så lovar jag att crew skulle överväga att ta bort reklamen.
Intressant att du blir förbannad. Men det är väl så med kritik rent allmänt.

Sen ser jag inga betalande kunder överhuvudtaget. betyder det att det inte finns några? Med din logik är det ju så.


EDIT: Förtydligande. Jag stör mig inte på att man vill vara en vinstdrivande sida. Jag stör mig inte på reklam alltid. Jag stör mig på att man utger sig för att vara något man inte är. Och jag förstår om det kokar hos vissa nu när sanningen kommer fram.

Senast redigerad av Maverick den 2011-12-18 klockan 13:21.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:22   #6
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Säga vad man vill om Holms men han är ju smart nog att banna folk som bara förstör för sidan. Här är det fritt fram. Ju dummare du är desto bättre verkar det vara. Här är det fritt fram för div medlemmar att uttrycka se precis hur som helst om andra.

Nej, tvätta byken, så ska ni se att det blir bättre här.
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:25   #7
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Finns det någon större skillnad egentligen? Tänkte vi kunde bena ut allt här och få upp sanningen till ytan. Jo, förresten, det finns en stor skillnad - eller två när jag tänker efter.


På RoK raderas alla "icke passande" inlägg.

På sharps låtsas man som att man driver sidan för medlemmarnas bästa och inte i syfte att tjäna pengar.


För varför har man annars den största och bästa ytan till reklam på sharps om det inte är för att tjäna pengar på den? Det kunde vara dagens bästa spel eller något annat, men nej. Nordicbet (och sen skiftar det till ngt annat) ska det lysa upp på hela skärmen. Självklart en affelänk om än i mer dold form än på RoK där det syns tydligt.

Man låtsas sen - där man rekommenderar vissa spelbolag då dessa anses bättre - att det är för att spelarna inte ska bli "lurade". Men sanningen är att det är för att sharps har avtal med dessa sajter. Det är inte så att Nordicbet helt plötsligt efter massa år blev ett "bra spelbolag".

Varför mörkar man detta?
Vad är det vi har mörkat med? Vi driver Sharps i en ideell anda där vårt enda mål är att sidan ska gå runt på sina egna inkomster så vi slipper bekosta den själva (vilket vi har gjort fram tills nu och lär få fortsätta göra). Varför du hackar på NordicBet vet jag inte, det är ett bra bolag med en schysst startbonus som ofta sticker ut med sina odds. Ja, de limiterar, men majoriteten av Sharps spelare är inte uppe i de nivåerna så de åker på några limiteringar och det är till majoriteten av Sharps medlemmar vi tar hänsyn till först och främst.

Citat:
Likheterna med RoK är slående. Det vimlar av rekar och inlägg utan kvalité. Det är väl på sitt sätt positivt att vem som helst kan skriva dessa. Man funderar att starta en shop för att sälja paraplyer. Ja, RoK verkar ju synas mer så sharps måste hänga med. Ständiga dissar mot RoK:s medlemmar i en viss annan tråd. Allt för att försöka låtsas vara ett bra alternativ.
Vi ska inte "sälja" paraplyer. När Sharps går runt per egen maskin kommer vi öppna upp en shop för överskottet av pengarna där medlemmarna betalar med aktivitetspoängen - Sharp$. Det gör vi för att vi vill ge tillbaka något till våra medlemmar och för att Sharps drivs utan vinstintresse.

Citat:
Betalspelen är en annan sak att tjäna pengar på. Enligt mig finns det nästan inga spel det är värt att betala för. Man förlorar sin edge redan där. Klart det finns saker det är värt att betala för ifall någon nu lägger ner mycket tid på något. Men att det är rött i majoriteten av betalspelen blir komiskt. Dessutom finns det folk som betalat för det(?).

Hade sharps varit intresserade av det de säger på riktigt så hade inte betalspel funnits. Ingen reklam hade funnits som affelänkar. De som driver sidan hade lagt ner tid på att visa sin kunskap och erbjuda de bättre spelen på förstasidan. Även andra bra spelare hade fått synas mer på förstasidan. Allt för att gruppen skulle kunna tjäna pengar, istället för spelbolagen.
Jag tror varenda kotte märkte hur seg sidan var innan flytten, en flytt var alltså nödvändig, men ingen i staff hade 20k liggandes att doneras så vi gjorde vad vi tyckte var en väldigt schysst deal. Istället för att öppna upp för donationer så valde vi att starta igång betalspel som varit efterfrågat. Att sen en del betalspel gått med förlust under hösten är inte optimalt, men de har alla verifierad historik av vinnande spel vilket jag har påvisat i tidigare poster.

Nu lägger vi i staff ner kopiöst med tid på Sharps (framförallt mars som kunde dra in storsummor på sin kodning om han hade varit med i ett projekt med vinstintresse) och det känns rätt omotiverande när personer som du skriver som du gör när du i själva verket har noll koll på läget. Du slår fast dina egna teorier som sanningar och försöker övertyga andra personer om det också. Sorgligt är ordet.

Citat:
I dag förlitar man sig på att folk ska trycka på reklamen och spela bort sina pengar. Man hoppas att spelare likt Baggio ska husera i trådarna och vräka ur sig tips till höger och vänster.
Vart ser du att vi uppmuntrar oseriöst spelande? Du har noll belägg för det du påstår och vi har genom att publicera spelskolor och artiklar försökt göra alla till bättre spelare. Vi har hårda riktlinjer i dagenstrådarna och låter inte vad som helst klassas som en rek. Vad mer vill du att vi ska göra egentligen?

Citat:
Om jag förstått det rätt så var sharps något annat från början. Precis som RoK var något annat från början. Sen ser man hur enkelt man kan tjäna pengar och vips är det huvudsyftet.

Har jag fel? Har jag rätt? Vart är sharps på väg och vad är tanken med sidan i dag och om ett år? Vågar vi kritisera sidan eller är vi rädda för avstängningar likt den man får på Rok på 47 år?
Sharps är på väg i precis samma riktning vi varit sen dag 1.
Sen har vi under vår existens inte bannat en enda medlem för negativ kritik, vi tror på det fria ordet och låter allting som håller sig inom våra mycket generösa regler stå kvar.

Du låter bara så extra grinig för att jag snäst av dig ett par gånger och känner för att ta ut det på hela Sharps. Skärp dig istället och inse att dina teorier utan belägg är det bäst att hålla för dig själv.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1), mars (+1), tallani (+2), RobinD (+1), Maijadona (+5), eddieh (+5), doob (+10), Soap (+2)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:25   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Intressant att du blir förbannad. Men det är väl så med kritik rent allmänt.

Sen ser jag inga betalande kunder överhuvudtaget. betyder det att det inte finns några? Med din logik är det ju så.
Varför är det intressant? Skulle jag ta kritiken personligt menar du?

Jag är en vanlig medlem som du med ett extra ansvar att städa bland trådarna.

Ja det är precis så min logik är. Du tycker alltså att icke betalandes medlemmars klagomål väger tyngre än det faktum att de som betalar inte klagar. Där har du bra logik.

Ditt svar i övrigt lämnade en del att önska, men jag antar att du insåg skillnaden och valde att inte beröra den del som kanske kändes lite pinsam.

Edit: Vilken sanning, att det finns reklam? Tjena blixten. Sök på forumet så har du svar på allt flera gånger om. Men för övrigt så bra detektivarbete med att gräva fram den fula sanningen.

Senast redigerad av RobinD den 2011-12-18 klockan 13:26.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:26   #9
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Så får vi ju inte glömma den kanske största olikheten mellan sidorna.

Sharps lär ut korrekt spelteori till sina medlemmar.

R&K gör inte detta utan lockar istället sina medlemmar till att spela mycket pengar på "säkra" matcher eller parlays.

Tycker vi har en bra sammanfattning där. Kan vi lägga ner diskussionen nu?
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:30   #10
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:32   #11
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.

Här har du en
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:35   #12
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.
Precis som med allt annat så lär man sig teorin först men bara för att man kan teorin betyder det inte att man lyckas med det direkt i praktiken.

Bara för att du kan alla taktiker och teorier i fotboll betyder det inte att du automatiskt kommer platsa i en önskad klubb.

Money Management är ju precis det de lär ut på sharps. Eller hur?
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:37   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.
https://www.sharps.se/spreadsheet/lista/200

Där har du runt 100 spelare som öppet visar att de är vinnande. Varsågod.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:39   #14
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Ja, och nästan lika många loosers
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:39   #15
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

För några månader sen fanns det många röster om att vi borde höja kvalitén på inläggen på sharps eftersom många nya medlemmar inte tagit sig tid att läsa spelskolan med mera.

Före regeländringen som följde dök det frekvent upp inlägg som t.ex. detta:

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Dagens trippel:

Zenith
Rosenborg
Ajax
Dessa inlägg ger absolut noll värde till de andra på forumet. De nya reglerna innebar att man ska motivera sina spel. Självklart resulterade detta i att sett till antalet så blev det färre inlägg men i stället blev kvalitén avsevärt mycket högre och vissa som tidigare tröttnat på att dela med sig på grund av att det drunknade i nonsens inlägg som det ovan nu började posta sina motiveringar igen. Det var ett svårt beslut att driva igenom regeln vid tillfället men så här i efterhand måste jag instämma med att det var helt rätt.

EN stor skillnad mellan RoK och Sharps är just att RoK i princip bara har inlägg som ovan. På Sharps strävar vi efter att inläggen ska ha relevans och ge något för den som läser det. För de som redan skapat sig ett namn och har historik att vila på och inte alltid orkar posta motiveringarna finns spreadsheeten som et utmärkt verktyg att ändå dela med sig av sina spel.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td