Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-22, 19:28   #15
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg

Jag vill gärna spela två kuponger med 1 eller 2 (samma)spik på båda lapparna
har jag 2 spik är den ena inte fav utan en som man fått feeling för. sen försöker jag att fälla en stor fav med utg. Men de jag tippar med ser ingen fördel med att tippa på 2 bongar. Så hur ska jag övertyga dom.Som nu sist hade vi en vinst på 1500 plus 800 då tyckte jag att det var bättre med 2 bongar när vi hade 2300kr att spela för.Och de menar att det är större chans att vinna om vi spela 1 bong(fler hästar). Det behöer bara vara ett streck det skiljer på sa jag och blir ner röstad. är det jag som är fel på det?
Du säger något i stil med det här:

Här har vi två lopp där favoriten är stark, men bakom är det helt öppet. Det är väldigt sannolikt att en av favoriterna vinner, men det ska en del till att båda vinner. Tar vi 10 hästar i båda loppen kostar det Xkr, spelar vi däremot utgångar på favoriterna så får vi med skrällen (den som ger pengar) som kan komma att vinna en av loppen för en femtedel av kostnaden.

Du kan även visa ett räkneexempel på detta, om du uppskattar favoriternas chanser till 60% var är det 36% chans att båda vinner (0,6*0,6=0,36=36%). Att en av dem vinner blir 0,6*0,4+0,4*0,6=0,48=48% och att ingen vinner resterande 16%. Det är alltså större chans att en av favoriterna vinner än att båda gör det.

Det här räkneexemplet blev inte riktigt så tätt kopplat till diskussionen som jag ville ser jag nu, men det kanske hjälper.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5), bokis29 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat