Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-19, 21:30   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jackpot V75 Bergsåker 23/12


Rågade fält, men något ihåligt som vanligt när cirkusen drar norrut.

Efter en väldigt snabb titt känns femte och sjunde som riktiga getingbon.

Stig-Eriks vinnarskalle i andra borde få svårt att förlora, inte sett loppen än men tre raka från bakspår/tillägg bådar gott.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 08:36   #2
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Det är inte världens högsta klass direkt men säkert spelvänligt. Vid första anblicken fastnar jag inte för någon.
Får ingen feeling.
Inget bra tecken. Brukar betyda att man inte har några egna idee´r och lyssnar enbart på andra som har 5-6 rätt på 10000 rader.
Känns som att jag är chanslös från början denna gång.
Inte så ofta man sätter 7an iofs men det känns i alla fall bättre om man tror lite på det man lämnar in.
Veckan är ung och det kan ju ändras framåt torsdag när man ordentligt sätter tänderna i raden.Risken för wo är dock rätt stor i nuläget.
Däremot sviker jag nog mig själv och kliver in på v86 denna vecka. Ser ut att vara gratispengar på förhand.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 21:30   #3
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Snön har just lagt sig här i Sundsvall, men än är det inte någon vargavinter. Temperaturer runt nollan och mycket snöslask för tillfället. Förra V65:an fick man till och med avbryta på grund av usel bana på Bergsåker. På fredag kväll kommer temperaturen enligt yr.no vara 0 grader celsius. Detta ger mig följande slutsatser:

- Lokala hästar som går jobb i vinterföre och snöfall borde vara gynnade (högst personlig teori, återstår att kolla upp)
- Hästar som oftast går barfota och går dåligt med skor borde vara missgynnade
- Stänkrädda hästar är missgynnade om temperaturen blir som den förutspådda
- Bakspåren är missgynnade om det blir snöslask
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 13:28   #4
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Uppdaterad väderprognos: 4 plusgrader väntas under fredagskvällen, detta ser ut att bli en kladdig historia.

EDIT: Okej, jag kanske ska gå igenom väglaget här i området lite mer ingående. För en tid sedan kom det rejält med underkylt regn och blötsnö vilket har lett till att det understa lagret är riktigt halt. Därefter kom den "riktiga" snön som liksom ligger ovanpå, och senast igår höll jag på att halka när jag skulle gå och köpa en andel i rikstravet.

Hur det ser ut specifikt på Bergsåkers travbana har jag ingen aning om. Just nu ser dock väderprognosen ut som att det blir kallt och fruset ända fram till middagstid på fredag och därefter plusgrader på kvällen, vilket skulle kunna ge både is och snömodd samtidigt. En del lokala tränare säger "broddar på" redan nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+3), Stekel (+5), KP (+5), AbbeAce (+3)

Senast redigerad av the_punting den 2011-12-21 klockan 13:50. Anledning: Komplettering
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 16:39   #5
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Ska tydligen inte skriva ngt idag. tryckt fel 2 ggr och raderat det jag skivit.
menmen Till V75.
2an med Jorma blir min etta i detta lopp kanske utg
Spik i andra med Baronen
Tror vinnaren startar i första led Skrällen 3
Tror att Rigel Odin är jämnare kanske utg
Chansspiken blir nog Diamond sund
6e tror 5-7 streck skrällen 3
sista står först mellan 3,5,8
Mina tankar inuläget

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-22 klockan 13:11.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 22:21   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Börjar fila på ramen för sjuan, har man plockat bort någon som borde med kanske. Inte så bekväm med andra spiken men gillar inga andra riktigt. Funderar på att sätta utgångar på Diamond Sund och Staro Fantastic. Excallibur istället kanske, tar sig till spets och spårar runt om?

1,2,3,4,9,10,12
2
1,3,4,5,7,8,10
4,5,6,7,8,10,11,13,15
1,3,5,7,9,10,12,14
5
1,2,3,4,5,7,8,9
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 10:31   #7
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Vet av erfarenhet att Bergsåker inte är min bana. Alltid usel att tippa Bergsåker så jag väljer att inte nämna någon häst. Större risk att man stjälper än hjälper så att säga.
Jag Kommer gå för hög utdelning. Kanske fel redan där.
Brukar bygga på Tungbaneinfo . Norrlandshästar från vinter,något tung eller tung bana.men det har inte funkat hittills. Skam den som ger sig. Tror inte utdelningen blir lika låg som igår i alla fall.
Lycka Till.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 12:08   #8
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag kan bara hålla med dig draken,Bergsåker är svårt.
Jag skriver för att få hjälp med spik och roliga drag och se om man har samma tankar.
Därför gillar jag detta forum. Ja Sharps överhuvudtaget. Har fått för mig att SS är bra på norrlands banor,vet ej om detta stämmer men har för mig att de har många intervjuer med norrlands kuskar.

Vi är ett gäng som spelar för ca 800 kr i veckan på V75.
Jag undrar om det är lönt/fördel att tippa 2 bongar med utg eller man ska köra på en lapp
Vet inte riktigt hur redigeratsystem fungerar. Någon som kan hjålpa oss att förså skillnaden/fördel. Tack på förhand. Mvh AbbeAce

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-22 klockan 12:44.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 13:11   #9
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1363


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det börjar komma in en del stryckningar, vill luta mig på Baron Sundance till att börja med.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 14:02   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Jag kan bara hålla med dig draken,Bergsåker är svårt.
Jag skriver för att få hjälp med spik och roliga drag och se om man har samma tankar.
Därför gillar jag detta forum. Ja Sharps överhuvudtaget. Har fått för mig att SS är bra på norrlands banor,vet ej om detta stämmer men har för mig att de har många intervjuer med norrlands kuskar.

Vi är ett gäng som spelar för ca 800 kr i veckan på V75.
Jag undrar om det är lönt/fördel att tippa 2 bongar med utg eller man ska köra på en lapp
Vet inte riktigt hur redigeratsystem fungerar. Någon som kan hjålpa oss att förså skillnaden/fördel. Tack på förhand. Mvh AbbeAce
Jag spelar nästa alltid med 2 Utgångshästar, dels för att hålla ner kostnaden och även för att man ibland är väldigt inne på någon häst men för feg för att spika, då är det perfekt. Är själv inte insatt i Reduceringsprogrammen, därför näjer jag mig med Utgångar. Tror nog man ska ha mkt tid om man ska sitta och ranka hästarna mer noga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3), bokis29 (+3)
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 15:15   #11
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Vi är ett gäng som spelar för ca 800 kr i veckan på V75.
Jag undrar om det är lönt/fördel att tippa 2 bongar med utg eller man ska köra på en lapp
Vet inte riktigt hur redigeratsystem fungerar. Någon som kan hjålpa oss att förså skillnaden/fördel. Tack på förhand. Mvh AbbeAce
Reducerade system är fantastiskt bra om man använder dem på rätt sätt. När man reducerar ett system sänker man kostnaden (och vinstchansen) genom att kräva att en eller flera saker ska inträffa. Exempelvis kan ett krav vara att minst en av tre utvalda favoriter (utgångshästar) ska vinna, annars får man inte sju rätt även om man i övrigt har prickat in alla hästar.

Poängen är att vinstchansen inte sjunker lika mycket som kostnaden gör vid ett sånt här ingrepp (givet att man gör en bra reducering som passar den aktuella omgången). Man får alltså enkelt förklarat mer vinstchans per satsad krona.

Är man nybörjare är det lätt att man reducerar bort sig (alltså att man lyckas sänka vinstchansen för mycket), men man lär sig snabbt.

Vi borde ha en tråd om bra/roliga/spelvärda reduceringar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3)
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 17:08   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

@abbeace

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Börjar fila på ramen för sjuan, har man plockat bort någon som borde med kanske. Inte så bekväm med andra spiken men gillar inga andra riktigt. Funderar på att sätta utgångar på Diamond Sund och Staro Fantastic. Excallibur istället kanske, tar sig till spets och spårar runt om?

1,2,3,4,9,10,12
2
1,3,4,5,7,8,10
4,5,6,7,8,10,11,13,15
1,3,5,7,9,10,12,14
5
1,2,3,4,5,7,8,9
Den här systemramen är 28224r, med utgångarna DS och SF kommer det ner till 6615r



Lägger jag till att minst 1 och max 3 favoriter förutom spikarna måste vinna är vi nere i 2869r (då har jag inte räknat med att mina utgångar blir favoriter)

Lägger jag till att minst en häst streckad på 10% eller mindre ska vinna kommer det ner i ~2300r

Med dessa reduceringar försvinner de flesta rader som ger en utdelning på under 10k på V7.


Att spela med reducerade system gör att du får mer "nytta" av att spela V7 då du får färre sexor och femmor än med motsvarande matematiskt/"rakt" system.

Att spela reducerat med två utgångar är enkelt, det kan du göra utan programvara. Lägg bara två kuponger med en av utgångshästarna som spik på varje.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+10), oHYRA (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 17:38   #13
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
@abbeace




Att spela reducerat med två utgångar är enkelt, det kan du göra utan programvara. Lägg bara två kuponger med en av utgångshästarna som spik på varje.
Jag vill gärna spela två kuponger med 1 eller 2 (samma)spik på båda lapparna
har jag 2 spik är den ena inte fav utan en som man fått feeling för. sen försöker jag att fälla en stor fav med utg. Men de jag tippar med ser ingen fördel med att tippa på 2 bongar. Så hur ska jag övertyga dom.Som nu sist hade vi en vinst på 1500 plus 800 då tyckte jag att det var bättre med 2 bongar när vi hade 2300kr att spela för.Och de menar att det är större chans att vinna om vi spela 1 bong(fler hästar). Det behöer bara vara ett streck det skiljer på sa jag och blir ner röstad. är det jag som är fel på det?
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 17:44   #14
 
oHYRAs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 300
Sharp$: 144
Standard

Inte den bästa sporten men spelet kan nog bli spännande, känns som en öppen omgång.

Avd-1 lutar allt åt Elles W.Phedo.
Snabb ut och går nästan alltid med skor, vilket verkar kunna bli ett måste om väderleksrapporterna stämmer. Spets och slut.

Avd-2 är det väl bara 2 hästar på banan? Incredible Kemp & Baron Sundance.
Den senare verkar vara av "rätt sort" och från invändigt spår var valet självklart.

Avd-7 "Passopp" på 5 Brightman.
Bra kapacitet med bra skalle, galopp senast då den trycktes av från start (auto då). Måste dock passa på att påpeka att det är ett konstigt lopp, 3åringar över 2140 volt med dubbla tillägg.

För de med "mindre system" behöver det inte vara fel att chansa med tre spikar.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 18:28   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg


Jag vill gärna spela två kuponger med 1 eller 2 (samma)spik på båda lapparna
har jag 2 spik är den ena inte fav utan en som man fått feeling för. sen försöker jag att fälla en stor fav med utg. Men de jag tippar med ser ingen fördel med att tippa på 2 bongar. Så hur ska jag övertyga dom.Som nu sist hade vi en vinst på 1500 plus 800 då tyckte jag att det var bättre med 2 bongar när vi hade 2300kr att spela för.Och de menar att det är större chans att vinna om vi spela 1 bong(fler hästar). Det behöer bara vara ett streck det skiljer på sa jag och blir ner röstad. är det jag som är fel på det?
Du säger något i stil med det här:

Här har vi två lopp där favoriten är stark, men bakom är det helt öppet. Det är väldigt sannolikt att en av favoriterna vinner, men det ska en del till att båda vinner. Tar vi 10 hästar i båda loppen kostar det Xkr, spelar vi däremot utgångar på favoriterna så får vi med skrällen (den som ger pengar) som kan komma att vinna en av loppen för en femtedel av kostnaden.

Du kan även visa ett räkneexempel på detta, om du uppskattar favoriternas chanser till 60% var är det 36% chans att båda vinner (0,6*0,6=0,36=36%). Att en av dem vinner blir 0,6*0,4+0,4*0,6=0,48=48% och att ingen vinner resterande 16%. Det är alltså större chans att en av favoriterna vinner än att båda gör det.

Det här räkneexemplet blev inte riktigt så tätt kopplat till diskussionen som jag ville ser jag nu, men det kanske hjälper.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5), bokis29 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td