Ämne: Aktie/Fonder
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-03, 13:45   #115
moregolf

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 659
Standard

Fatta egna beslut

Hej, jag skriver bara om aktier jag själv tror på och därför äger. Det är ingen rek till andra att köpa. Så om du litar på mig eller ej spelar ingen roll. Sätt dig själv in i de bolag du är intresserad av, fatta därefter dina egna beslut och stå för konsekvenserna utan att skylla på någon annan.
Jag har även köpt aktier som gått åt skogen och t.o.m där bolagen gått i konkurs. Inte så ofta och inga stora innehav så nettot är bra ändå.
Du har aldrig några säkra garantier om du köper aktier. Däremot så tror jag att ju mer du vet, desto bättre affärer gör du på sikt.
Var och en gör som man vill, men jag aktar mig för att köpa för lånade pengar och vore jag i en knepig ekonomisk situation, så skulle jag aldrig köpa aktier.
Om man däremot har pengar man kan avvara en längre tid och i värsta fall helt förlora, så tycker jag, obs! tycker, att Amhult 2 är intressanta.
Vad gäller hur mycket man bör handla för så är det ju en fråga om vilket courtage man har.
Jag har ingen nivå på ev. vinst där jag säljer. Om caset känns intakt så behåller jag om jag inte hittar något annat bolag som känns bättre.

Senast redigerad av moregolf den 2012-01-03 klockan 13:48.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat