Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-21, 11:15   #106
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

ingen rök utan eld


Citat:
Ursprungligen postat av Overcome Visa inlägg
Skulle vilja höja ett varningens finger för löparen, skulle undersökt och läst på mycket i bolagen innan jag ens skulle börja fundera på att följa hans tips/analyser.

Ryktas att han håller på med så kallad "pump n dump", vilket även är den allmänna uppfattningen om honom på flera stora forum.
se www.di.se idag.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 18:35   #107
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Amhult2, nära godkännande av detaljplan.


Jag tycker fortfarande att Amhult 2 är en mycket köpvärd aktie. I morgon, den 29:e, sammanträder byggnadsnämnden i Göteborg för att bl.a behandla detaljplanen för Amhult-området. Efter åtta sorger och sju bedrövelser ligger ett förslag om att godkänna planen. Mycket talar för att så sker. Efter att protokollet därefter justerats och allt vunnit laga kraft, så kan Amhult 2 (äntligen!) komma in i skarpt läge. Har varit aktieägare sedan noteringen och ökat hela tiden. Egentligen märkligt att aktien handlas till samma kurs i dag som vid noteringen. Men, blir det som jag tror, är detta snart över. Jag tycker att bolaget är värt minst det dubbla mot dagskursen.
Notera: köp inte bara på min rekommendation utan sätt er in rejält i bolaget själva innan investeringsbeslut.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 20:56   #108
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 1887
Standard

vilken lista kan man handla almhult2 på?
pucko66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 21:09   #109
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Aktietorget. Men med aktier finns aldrig några garantier, så gör din egen bedömning innan köp. Jag tycker bolaget är värt betydligt mer än börsens värdering, men idag lever vi i onormala tider med märkliga värderingar öht.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 12:22   #110
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

Funderar på ett större köp i Northland Resources. Är nu nästan helt säkert att de kommer få igenom sitt lån nu i December och bara då kommer aktie att stiga. Produktionen kommer att starta 4Q 2012, riktkursen i flera analyser ligger kring 30NOK, handlas i dagsläget kring 7NOK.

pratade med nåra pajalabor förra veckan och flera av byborna satt i princip inne med "hus och hem" i detta bolaget.

Har otroligt svårt att se att man inte kommer göra en fin vinst här om man håller i aktien ett par år.

Vad tror ni andra om Northland Resources?

Senast redigerad av Overcome den 2011-12-06 klockan 12:52.
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 15:32   #111
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

NAUR


Northland Resources är ett av våra största innehav tillsammans med Amhult 2 och Kopparbergs Bryggerier. Jag har följt NAUR noga i ett antal år och tycker det ser bra ut.
Bolaget är en riskaktie, men jag tycker att risken är hanterbar medan potentialen är mycket stor. Inget för den med dålig nattsömn, men att köpa och behålla långsiktigt kan bli riktigt bra.
Hoten är ju, som du skriver, finansieringen. Där tror jag att det löser sig, man har många alternativ så frågan är nog snarare hur det löser sig samt vilken kostnaden blir.
Logistiken är även den lite oklar, men där är frågan vilken dispens man får från Trafikverket, inte om det blir av öht. På sikt hoppas vi naturligtvis på järnväg.
Långsiktigt är naturligtvis nivån på järnmalmspriset helt avgörande för lönsamheten. Där bör man göra sin egen prognos, detta är en viktig del i beslutet för om man köper NAUR eller inte.
Positiva triggers finns i närtid, personligen tror jag att förutom besked om logistikdispenser och finansiering inom några månader så tror jag på bra uppdatering Q1 2012 av Hannukainen-delen, tänker då inte bara på Fe utan även koppar och guld. Skulle inte bli förvånad om vi ser större fyndigheter än vad man hittills räknat med.
Var och en fattar sina beslut om köp och aktier innebär alltid både risk och chans, så läs på själva om NAUR innan ev. köp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1), Soap (+1)
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 15:48   #112
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Amhult 2


Som väntat så är nu detaljplanen godkänd och bolaget går in i en mer aktiv fas.
Idag värderas Amhult 2 på börsen till 93.8 msek. Ungefär en tredjedel av börsvärdet är finansiella tillgångar och räntebärande placeringar.
Bolaget är i princip obelånat och marken de äger värderas av externt institut till 175 msek enligt senaste rapporten. Och nu är det alltså klart att man får förädla marken i enlighet med planen och ytterligare succesivt öka värdet.
Vad jag förstår är detta ett mycket ovanligt investeringstillfälle för den långsiktige. Men, man bör ha tålamod.
Verkar som en straffspark, men även straffsparkar kan missas. Har ändå svårt att se vad som ska göra att Amhult 2 inte uppvärderas. Uppköp är väl enda hotet, liksom en möjlig rejäl härdsmälta i världsekonomin.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 12:00   #113
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Fortfarande billigt


Ser att det just nu finns 1600 aktier i Amhult 2 till salu för 20:50.
Det är ganska exakt halva det egna kapitalet. Kan jämföras med om en mäklare värderar t.ex en villa till 4 200 000 kronor och en kund får erbjudande om att köpa den för drygt 2 msek. och avstår. Inte exakt samma sak, men nästan.
Detta är ingen köprekommendation, var och en fattar sina beslut, sätt er in i bolaget och läs på själva innan ev. köp. Jag tycker dock det är riktig rea fortfarande, trots att man nu börjar gå in i ett nytt läge efter detaljplansgodkännnandet.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 12:23   #114
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 125
Sharp$: 341
Standard

Fan, hade man bara inte varit arbetslös så hade jag nog följt ditt tips.
Inte för att jag litar på dig ännu men för att jag inte är snål med pengarna, tar gärna en chansning. Mer pengar kan man alltid jobba ihop

Får hoppas att tipset fortfarande är hot tills man får in lite pengar

Nu har jag ALDRIG handlat med aktier och liknande men jag undrar bara, hur mycket brukar du köpa in dig för och hur lite/mycket måste en aktie ha stigit innan du säljer?
apmongo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 12:45   #115
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Fatta egna beslut


Hej, jag skriver bara om aktier jag själv tror på och därför äger. Det är ingen rek till andra att köpa. Så om du litar på mig eller ej spelar ingen roll. Sätt dig själv in i de bolag du är intresserad av, fatta därefter dina egna beslut och stå för konsekvenserna utan att skylla på någon annan.
Jag har även köpt aktier som gått åt skogen och t.o.m där bolagen gått i konkurs. Inte så ofta och inga stora innehav så nettot är bra ändå.
Du har aldrig några säkra garantier om du köper aktier. Däremot så tror jag att ju mer du vet, desto bättre affärer gör du på sikt.
Var och en gör som man vill, men jag aktar mig för att köpa för lånade pengar och vore jag i en knepig ekonomisk situation, så skulle jag aldrig köpa aktier.
Om man däremot har pengar man kan avvara en längre tid och i värsta fall helt förlora, så tycker jag, obs! tycker, att Amhult 2 är intressanta.
Vad gäller hur mycket man bör handla för så är det ju en fråga om vilket courtage man har.
Jag har ingen nivå på ev. vinst där jag säljer. Om caset känns intakt så behåller jag om jag inte hittar något annat bolag som känns bättre.

Senast redigerad av moregolf den 2012-01-03 klockan 12:48.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 12:52   #116
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 125
Sharp$: 341
Standard

Hur mycket brukar du köpa för då? Bara lite funderingar och sådant på normer om hur mycket man brukar/bör köpa. Förstår att man kan lägga in mycket men som du själv sa, ju mer man vet ju bättre är det.

Du behöver inte säga exakta summor mer bara ungefär t ex 1000kr 10000kr etc.

..om du nu känner dig bekväm att nämna det.
apmongo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 12:59   #117
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Det är olika. Ibland när utdelningar kommer in på kontot, blir det lite mindre belopp, säg från 5k till 25 k. Om jag går ur en aktie kan det ju bli några hundratusen att köpa för. Och allt emellan.
Om du vill lära dig om aktier så brukar jag rekommendera att gå med i Aktiespararna och läsa deras tidning m.m. MKt bra för en nybörjare.
Sedan finns t.ex www.di.se
Om du söker på mina inlägg i denna sträng så finns nog en del tips om andra länkar o.s.v.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:18   #118
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 125
Sharp$: 341
Standard

Okej tack. Ja jag tänker såhär att det är bra att vara arbetslös och börja läsa på för då är det omöjligt att stressköpa

Någon storhaj kommer man ju inte bli men det är väl alltid kul att testa något nytt.
apmongo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:23   #119
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 125
Sharp$: 341
Standard

Vad bör jag titta närmare på på hemsidan för att en nybörjare ska lära sig lite?
apmongo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 17:12   #120
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Om du menar www.di.se så tittar jag bl.a på börssnack, men även nyheterna.
www.vcw.se är också intressant, men där finns många internettroll, tyvärr.
www.avanza.se kan du söka på olika aktier och hitta forum om varje aktie.
Sedan, som sagt, så har Aktiespararna en bra verksamhet, det finns t.ex många aktieträffar som du kan besöka.
Lycka till men var försiktig.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td