Några tankar inför dagens matcher?
Jag tycker typiskt Mullsjö +2,0 @2,15 (Svenska Spel) är lite för högt. Jag vet inte hur en lång bortamatch påverkar dem, och huruvida Dalen har fördel av hemmaplan. Tycker Dalen inte varit helt övertygande sista omgångarna medan Mullsjö börjat få ordning på spelet. Mullsjö kommer med en 3-2-seger mot Warberg i bagaget, medan Dalen förlorade 3-2 borta Linköping.
Umeå +3,0 @1,90 (SVS) finns också i mötet med Täby. Umeå även en lag i uppgång (?) efter överraskande derbyvinst mot Dalen för 2 omgångar sedan. Täby är starka, inte minst hemma, men har ändå en tendens att spela relativt jämna matcher. De har vanligtvis målrika matcher, men linan för över/under-spel ligger på 13 på de flesta ställen, alla med för dåliga odds tycker jag.
I Allsvenska (som jag egentligen har bäst koll på) tycker jag matcherna är väldigt ovissa. AS Södra är så oförutsägbar att det knappt finns, inga märkvärdiga odds heller. I Norra har Thorengruppen 3,30 borta mot serieledande Granlo... Har inte sett Thorengruppen, men ska de ha chans på seriesegern måste de gå för vinst nu!
Andra tankar? Jag är mest inne på dogsen i SSL just nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|