Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-05, 10:07   #16
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

1-1 igår och det största spelet gick in så miniplus på plastbandyn. Idag vankas det publikfest i Scandinavium då Pixbo som vanligt spelar dubbelmatch med både dam och herrlaget under invigningen av innebandys Gothia Cup. Upp emot 9000 väntas se herrmatchen.

Ogiltigt spel-ID: 696844



Det brukar bli täta matcher mellan de här lagen men då Linköpings bäste poängplockare och fanbärare Martin Karlsson är avstängd, tror jag att man får problem här. Laget är av tradition ett starkt hemmalag och det är där man tar de flesta av sina poäng och även om det är inspirerande att spela inför mycket folk i Scandinavium så saknas Marre för mycket här.

Pixbo har tagit ett stort kliv framåt i år sett till de senaste säsongerna då man huserar några skikt högre upp i tabellen. Framför allt Runnestig har inneburit ett lyft och med spelare som Isac Rosén och Emil Julkunen bakom honom är man alltid farliga. Lagets bäste spelare förra året, hemvändande Calebsson, är dessutom på väg tillbaka och spelade stundtals i hemmamatchen mot Falun. Dock var han inte med mot Umeå.

Pixbo borde vinna här, framför allt med Linköpings avsaknad av Martin Karlsson. 2.00 för -1.5 som Bet365 har ligger för högt i min mening. Det oddset borde ligga på runt 1.80.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+1), KONTUR (+1)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 11:50.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-05, 10:36   #17
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 696905



Även Allsvenskan drar igång nu i veckoslutet och här förstår jag inte riktigt varför Hammarby/Handen är favoriter. Laget som det snackats om under en lång tid lyckades aldrig ta sig upp till Allsvenskan för egen maskin utan det krävdes en fusion med Handen för att ta Bajen upp i seriesystemet, även om det var nära mot Örebro SK för två år sedan.

Laget har under hösten haft stora problem med bortaspelet och har bara tagit poäng i tre bortamatcher och det mot de tre lag som ligger under nedflyttningsstrecket och då bara en seger och två kryss.

Alba, som är nykomling, är ett bra hemmalag och är 4-1-1 hemma. Torsk endast mot seriesuveränen Granlo. Inga avbräck rapporterade i Alba heller och jag tycker att man borde varit favoriter här.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 11:50.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-05, 10:54   #18
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 696936



Tidig match i Södra Allsvenskan då Distriktlags-SM inleds i Karlstad ikväll.
Absolut vinna eller försvinna-match för Skoghall, som räddade sig kvar förra året med ett nödrop. Då räddade man sig kvar via ett starkt hemmaspel i Hammarlunden, nu spelar man i Sundsta inne i Karlstad och man har endast två poäng på hemmaplan såhär långt.

Östra lever mycket på sina poängmakare Ihrman och Samuelsson. Jag tror att Skoghalls något slappa försvarsspel ger dessa herrar de ytor som de behöver för att producera.

Finns stor risk att den här matchen kan bli en shootout med mycket mål då inget av lagen har övertygat defensivt. En sådan matchbild gynnar Östra mer.

Skapar en DnB och får då 1.83, vilket känns bra.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 11:50.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-05, 10:54   #19
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Jag tror att både Mullsjö bort mot Dalen samt även Umeå borta mot Caperio Täby kan vara spelvärda motivationsspel. Oddsen är också mycket höga 6,00 samt 6,50.

Då båda dessa lag ligger mycket risigt till i tabellen så kan deras desperata kamp för överlevnad i serien väl motivera chansspel på dem. Båda lagen vinner sannolikt inte men kanske iaf ett av dem. Första matcherna efter juluppehållet kan också göra det hela lite mer öppet beroende på hur pass mycket lagen tränat under ledigheten.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-05, 11:10   #20
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Håller med. Jag tror dock att jag inväntar linorna då de kan locka lite.

Har lite känsla för totalspel i de två matcherna också och inväntar med spänning linorna.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-05, 12:06   #21
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Ja normalt sett vinner inte dessa lag på bortaplan mot de motståndare de idag möter. Dock har tex Caperio Täby ofta en hel del folk borta samt att de emellanåt åker på oförklarligt stora förluster hemma.

Dalen har heller inte rosat marknaden i år. Dock är ju där hemmaplan en avsevärd fördel i denna match.

Dessa två matcher går ju imorgon, jag trodde de var idag. Klokt också invänta laguppställningarna tills imorgon.

Sen tror jag också att Pixbo bara brakvinner hemma mot Linköping idag. Tror de vinner med 3-4 bollar och därmed kan man nog spela handicap 0-1 till 1,80. Alltså att Pixbo vinner med minst 2 bollar.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-05, 17:44   #22
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 697662



16/10 i höstas och omgång fem. Det var den senaste gången som något av dessa lag var över den här linan. Dalen har gått över linan tre gånger i år, varav en gång på hemmaplan och detta skedde i hemmapremiären mot Linköping. Laget kommer dessutom stukade av att ha förlorat mot derbyt mot City för första gången på väldigt länge.

Mullsjö över denna lina en gång och det i premiären i höstas. Dock lite varningstecken här då den inlånade förstakeepern Christian Qvisth, som varit riktigt bra, och centern Victor Gustafsson saknas i bortalaget. Gustav Jansson har dock stått i ett antal matcher redan i år och har gjort det tillräckligt bra för att jag ska tro väldigt mycket på spelet.

Blev väldigt förvånad när alla bolag lade den här linan på 11.5. 10.5 hade min lina legat på.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 20:57.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-05, 17:54   #23
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 697661



Lagens senaste möten:
2011-10-02 Umeå City IBK - Caperiotäby FC 8 - 9
2011-03-12 Caperiotäby FC - Umeå City IBK 7 - 9
2011-01-02 Umeå City IBK - Caperiotäby FC 7 - 10
2010-02-28 Caperiotäby FC - Umeå City IBK 10 - 2
2009-09-27 Umeå City IBK - Caperiotäby FC 7 - 9

Hemmamatch för Caperiotäby brukar innebära många mål och det åt båda håll. Man har varit under den här linan endast en gång i år på hemmaplan. Täbys trupp: Ramsin, Flöjt - Mikulski, Ackevi, Eriksson, Hagert, Sundstedt, Norrman, Gaicki, Thomsson, Svensson, Hedengran, Rappel, Hyvärinen, Edlund, Sundbom, Karlsson, Hagberg och Norling. Således inga stora avbräck vad jag kan se.

Umeå City kommer stärkta av derbysegern mot Dalen och har börjat få ordning på grejerna under en period nu. Inga avbräck är aviserade i den officiella laguppställningen.

Jag har för mig att linan legat på 12.5 i varenda hemmamatch som Täby haft hittills och det med all rätt med tanke på hur matcherna i Tibble brukar se ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 20:57.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 11:40   #24
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 198
Sharp$: 336
Standard

Några tankar inför dagens matcher?

Jag tycker typiskt Mullsjö +2,0 @2,15 (Svenska Spel) är lite för högt. Jag vet inte hur en lång bortamatch påverkar dem, och huruvida Dalen har fördel av hemmaplan. Tycker Dalen inte varit helt övertygande sista omgångarna medan Mullsjö börjat få ordning på spelet. Mullsjö kommer med en 3-2-seger mot Warberg i bagaget, medan Dalen förlorade 3-2 borta Linköping.

Umeå +3,0 @1,90 (SVS) finns också i mötet med Täby. Umeå även en lag i uppgång (?) efter överraskande derbyvinst mot Dalen för 2 omgångar sedan. Täby är starka, inte minst hemma, men har ändå en tendens att spela relativt jämna matcher. De har vanligtvis målrika matcher, men linan för över/under-spel ligger på 13 på de flesta ställen, alla med för dåliga odds tycker jag.

I Allsvenska (som jag egentligen har bäst koll på) tycker jag matcherna är väldigt ovissa. AS Södra är så oförutsägbar att det knappt finns, inga märkvärdiga odds heller. I Norra har Thorengruppen 3,30 borta mot serieledande Granlo... Har inte sett Thorengruppen, men ska de ha chans på seriesegern måste de gå för vinst nu!

Andra tankar? Jag är mest inne på dogsen i SSL just nu.
KONTUR är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 11:50   #25
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Mullsjö gillar jag inte, spontant. Förstakeepern och förstecentern borta, vilket är ett klart minus. Finns möjligen ett litet värde i +2,5 för Mullsjö men +2 på SvS som innebär +1.5 i praktiken kommer jag inte spela.

Hur bortamatchen påverkar vet jag inte riktigt, men de bussade till Hudiksvall igår och sover där innan resa till Umeå idag.

Umeå City har +3.5 på nätet och där finns det ett litet värde, men det kommer upp här om jag spelar. Täby känns lite labila och skulle lika gärna kunna vinna den matchen med 10-3 som torska med 7-19, typ.

En sak som talar emot spel är att jag ogillar att ha två spel på samma match och de spelen jag redan lagt upp gillar jag riktigt mycket.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 12:34   #26
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 699246



Efter derbytorsken mot Sirius rensade Vreta luften och slog tillbaka AIK i omgången efter. Laget har under säsongen spelat snålt i sina bortamatcher. Tagit en tidig ledning och sen kontrollerat händelserna. Kohonen har varit febersjuk, men tränade för första gången i går så svårt att se hur bra form han är i.

JIK har saknat Ojaniemi ett tag och verkar göra så även idag. Klart minus för det offensiva spelet.

Det brukar bli täta matcher i JIKs hemmaborg och bara två matcher har gått över den här linan där och Vreta måste hitta tillbaka på riktigt till vinnarspåret. 3-6?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KONTUR (+1)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 20:57.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 18:24   #27
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

BINGO!!!!!!!!!!!!

Min teori ovan höll...om än knappt med små marginaler.

Vilken rysare. Mullsjö vann med 6-5 borta mot Dalen SAMTIDIGT som Umeå betvingade Caperiotäby med samma siffror i Tibblehallen.

Nu var det säkert en hel del tur med här, men oavsett så satte jag både två singlar på vardera lagen samt en DUBBEL på dessa båda matcher. En sån sak händer max en gång på 50.

Oddset på dubbeln blev 39,00 jämnt och singlarna gav 6,00 samt 6,50 gånger pengarna.

Samtidigt kan jag också konstatera att min teori om Pixbo mot Linköping inte riktigt höll. Visserligen vann Pixbo (i förlängning) men inte så klart som jag förutspått.

I morgon och på söndag gräver vi fram nya saker i SSL samt Allvenskan Norra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+1), Valleyo (+2)
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 20:02   #28
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 198
Sharp$: 336
Standard

SVS släppte precis oddsen till söndagens SSL-matcher. Övriga bolag har inget ännu.

Funderar på att nypa Mullsjö rak till 3,50 hemma mot Pixbo. Mullsjö är i medgång, som jag tidigare nämnde, och jag tycker utgångsoddset är lite väl högt efter dagens bortaseger. De möter Pixbo som förvisso är starka, men tappade poäng mot Linköping igår. Någon som sett/hört från matchen?

TT tror jag har goda möjligheter att slå Dalen. Matchen spelas inte i Torvalla, men det bör inte avgöra utgången. TT står i 2,15. Kommer avvakta denna för jag tror oddset kommer stå sig.
KONTUR är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 20:48   #29
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Jag ser också nu att Svenska Spel släppt oddsen till söndagens SSL-matcher-

Jag anser då att Jönköping borta (3,50) mot AIK samt Linköping hemma (3,00) mot Caperiotäby är mest spelvärda oddsmässigt. Matcerna är öppna men spelvärdet ligger i dessa odds enligt mig.

I Allsvenska norra finns visst spelvärde i streckstridande Gävle som borta (2,40) möter Järfälla (nu utan tre nyckelspelare som gått till AIK). Något lågt odds där bara.

I samma serie ger stabila Alba 2,80 borta mot Balrog. Att lägga en viss chanspeng där är inte helt fel. Balrog vet man aldrig vart man har.

Summerat SPELVÄRDE alltså under söndagen 8/1:

AIK-Jönköping 2:a till 3,50
Linköping - Caperio 1.a till 3,00
Järfälla - Gävle 2.a till 2,40
Balrog - Alba 2:a till 2,80

Väljer man något av dessa som spel under söndagen kan det trilla in en och annan slant om man har tur. Varför inte komben Linköping/Alba till oddset 8,40...?
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 23:35   #30
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Riktigt kul att höra, Tomas! Önskar att jag inte hade haft min grej med att spela fler spel på samma match, då hade jag kanske varit lika nöjd ikväll. Även Kontur var ju inne på samma sak och ni båda fick rätt. Kul att fler är med och bidrar i tråden.

Hade väl lite tur och lite otur idag på mina två stora spel. Flyt i att Dalen - Mullsjö slank under trots första perioden som bjöd på sex kassar och otur i att varken Caperio eller City orkade bjuda på en till kasse de sista 8 minutrarna, varav två troligen var med spel med tom bur för Täby. 50 skott på mål bjöd Täby också på med bara fem i mål.

Brukar alltid invänta alla nätbolag innan jag lirar något och återkommer troligen imorgon kväll med det jag gillar. Snabb blick på matcherna säger dock att det troligen kommer minst tre totalspel beroende på vart bolagen lägger sina linor där och att Gävle och TT känns bra i dagsläget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+1)
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td