2012-01-17, 18:19
|
|
Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2814
|
Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av wLn
Tennis-rek, via ********* och C4E som jag pratar mycket med, han har mycket bra koll på tennisen och det är mycket tack vare honom jag har typ 9-2-1 i tennisen (allt är inte inlagt i spread)
Dubbel: Tomic+Anderson
[email protected]
Tycker detta är en ganska självklar dubbel. Ni som följde stakhovskys första match vet att han borde varit utslagen redan, och att han hade någon form av Ukrainsk gud på sin sida som hjälpte han att vända en match från 3 matchbollar down. Förvisso en stark prestation i sig, men att dömma av highlightsen från matchen så spelade han allt annat än bra. Detta samtidigt som Anderson gjorde potatismos av Nielsen, och vann buslätt med 3-0. En otroligt formsvag Stakhovsky ska inte ha en chans här.
[email protected]
Tomic gjorde som bekant en makalös vändning mot verdasco i första rundan. Han sa att efteråt att värmen var helt fruktansvärd och att en match på 4 timmar i såna förhållanden är bland det tuffaste man kan göra. Efter matchen bad han om en kvällsmatch i nästa runda, vilket han också fått. Han kommer få vila längre än de flesta andra och kommer spela i perfekta förhållanden inför hemmapubliken, som var den avgörande faktorn i förra matchen om man ska vara ärlig. Tomic sa själv att han aldrig vunnit den matchen om han varit i ett annat land utan publiken som bar fram han trots att det sannerligen såg mörkt ut. Idag möter han amerikanaren Querrey som är stabil i egen serve för det mesta, och gjorde en bra förstamatch. Det ska dock välidgt mycket till om han ska slå ut Tomic i bäst av 5 set. Det vore en stor besvikelse för Australien och det är i mina ögon en drömlottning för den unge Tomic.
|
Citat:
Ursprungligen postat av wLn
|
Rygg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|