Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-23, 13:28   #1
MrTilt

MrTilts avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 250
Standard

MrTilt - Projekt Ö/U - Fotboll

Kör igång en speldagbok endast en vecka in i medlemskapet. Har läst mycket inne på forumen och lärt en hel del av detta.

Har sedan jag var ca 10 år varit intresserad av spelandet, då pappa tog med mig till spelkiosken för att ta ut stryktipset. Detta gjorde vi varje lördag förmiddag i flera år. Vi spelar fortfarande tillsammans i så stor mån det går och har i ryggen en 13-rättare och flertalet 12-rättare, kan tillägga att min pappa gärna har 8-10 X i utgångspunkt på lapparna (Matcherna börjar ju alltid med 0-0).

Mina största svagheter som jag har brottats med de sista åren är min brist på tålamod. Jag spelade gärna för ofta och för stora insatser sett till min bankrulle, detta har lett till att jag egentligen inte har spelat något sedan Öppna Franska i somras då lusten och "att ha kul på vägen känslan" försvann när man jämt och ständigt gulade. Jag har de sista månaderna försökt läsa mig till mer kunskaper för att göra de rätta analyserna och betten innan jag startar upp med en medelstor bankrulle (sett till min ekonomi =)).

I starten kommer jag ha en bankrulle på 2000:- som ska användas till detta projekt. Jag är svag för Ö/U spel i fotboll och gärna då halvtids-spel. Skall köra strikt 2-6 system (11, 22, 44, 66, 88, 132 = 363 serier). Kommer inte bli några spel utöver dessa serier, de pengarna som ligger kvar skall vara en typ av "säkerhet" när man kommer in i en coldstreak. Dels för att jag ska kunna lära mig att hantera pengarna på rätt sätt och dels för att slippa krånglet med att ständigt föra över pengar till kontot.

Målet med detta projekt och med denna metoden är att jag ska lära mig att hantera rullen på ett hälsosamt sätt. Lära mig att sänka insatserna när en serie är vunnen/förlorad. Veta när jag ska sänka/höja den total serien. Och framför allt kunna hantera detta system på ett korrekt vis.
Varför jag väljer att spela (nästan) enbart Ö/U spel är på grund av den beslutsångest jag får när jag ska välja en vinnare, känns på något vis lättare att bara vilja se mål.

Ni är varmt välkomna att flika in med synpunkter om spelen som läggs ut eller sättet att spela på. Ingen blir gladare än mig för att få lite tips. Har inga förväntningar på att vinna massor av stålar.

Följer vi alla Sharps forumsregler så är alla nöjda och glada.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+10), Manne-- (+1)
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat