Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-23, 12:28   #1
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

MrTilt - Projekt Ö/U - Fotboll


Kör igång en speldagbok endast en vecka in i medlemskapet. Har läst mycket inne på forumen och lärt en hel del av detta.

Har sedan jag var ca 10 år varit intresserad av spelandet, då pappa tog med mig till spelkiosken för att ta ut stryktipset. Detta gjorde vi varje lördag förmiddag i flera år. Vi spelar fortfarande tillsammans i så stor mån det går och har i ryggen en 13-rättare och flertalet 12-rättare, kan tillägga att min pappa gärna har 8-10 X i utgångspunkt på lapparna (Matcherna börjar ju alltid med 0-0).

Mina största svagheter som jag har brottats med de sista åren är min brist på tålamod. Jag spelade gärna för ofta och för stora insatser sett till min bankrulle, detta har lett till att jag egentligen inte har spelat något sedan Öppna Franska i somras då lusten och "att ha kul på vägen känslan" försvann när man jämt och ständigt gulade. Jag har de sista månaderna försökt läsa mig till mer kunskaper för att göra de rätta analyserna och betten innan jag startar upp med en medelstor bankrulle (sett till min ekonomi =)).

I starten kommer jag ha en bankrulle på 2000:- som ska användas till detta projekt. Jag är svag för Ö/U spel i fotboll och gärna då halvtids-spel. Skall köra strikt 2-6 system (11, 22, 44, 66, 88, 132 = 363 serier). Kommer inte bli några spel utöver dessa serier, de pengarna som ligger kvar skall vara en typ av "säkerhet" när man kommer in i en coldstreak. Dels för att jag ska kunna lära mig att hantera pengarna på rätt sätt och dels för att slippa krånglet med att ständigt föra över pengar till kontot.

Målet med detta projekt och med denna metoden är att jag ska lära mig att hantera rullen på ett hälsosamt sätt. Lära mig att sänka insatserna när en serie är vunnen/förlorad. Veta när jag ska sänka/höja den total serien. Och framför allt kunna hantera detta system på ett korrekt vis.
Varför jag väljer att spela (nästan) enbart Ö/U spel är på grund av den beslutsångest jag får när jag ska välja en vinnare, känns på något vis lättare att bara vilja se mål.

Ni är varmt välkomna att flika in med synpunkter om spelen som läggs ut eller sättet att spela på. Ingen blir gladare än mig för att få lite tips. Har inga förväntningar på att vinna massor av stålar.

Följer vi alla Sharps forumsregler så är alla nöjda och glada.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+10), Manne-- (+1)
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 12:35   #2
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Kul! Ska följas. Har aldrig lyckats med mina O/U-spel så denna dagbok blir intressant att följa. Best of Luck!
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 12:41   #3
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
Kul! Ska följas. Har aldrig lyckats med mina O/U-spel så denna dagbok blir intressant att följa. Best of Luck!
Tack. Hoppas jag kan bidra med någonting, kör igång med matcherna till helgen men kommer försöka ha ute 5-6 spelalternativ senast fredag förmiddag.
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 12:55   #4
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrTilt Visa inlägg
Skall köra strikt 2-6 system (11, 22, 44, 66, 88, 132 = 363 serier). Kommer inte bli några spel utöver dessa serier
Say what, vadå 363 serier? Kommer du spela 1 serie eller flera parallelt? Och, what!?
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 13:03   #5
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
Say what, vadå 363 serier? Kommer du spela 1 serie eller flera parallelt? Och, what!?
Nej jag menar att den totala serien blir 363. alla Bets to win blir totalt 363. Alltså 11 = Bet to win 11 osv. Men så långt upp som till Bet 6 ska jag försöka undvika =)
Kommer till en början bara köra en serie i taget.
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 13:05   #6
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrTilt Visa inlägg
Nej jag menar att den totala serien blir 363. alla Bets to win blir totalt 363. Alltså 11 = Bet to win 11 osv. Men så långt upp som till Bet 6 ska jag försöka undvika =)
Kommer till en början bara köra en serie i taget.
Jo ja vet hur 2-6 funkar, bara vart konfunderad om du själv visste de, men det var som ja tänkte bara ett typo . GL
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 13:13   #7
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
Jo ja vet hur 2-6 funkar, bara vart konfunderad om du själv visste de, men det var som ja tänkte bara ett typo . GL

Hehe ja jag såg att jag hade skrivit det lite luddigt, men tack för the heads up. Det kommer med största sannolikhet komma fler
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 16:28   #8
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Går in med en liten chansning ikväll redan.
Liverpool - Manchester C; Manchester Över 1,5 mål till oddset 2,62 på Bet365.

Det kommer inte vara någon promenadseger ikväll då detta är den sista chansen för Liverpool att vinna något över huvudtaget i år. Samtidigt har City ligan i tankarna. Det ser inte heller ut som City tänker överklaga avstängningen på Balotelli och han är som många redan vet ute ur dagens lek.

David Platt har tidigare sagt att vinna Carling cup inte är av högsta prioritet men det finns resurser i laget för att vända på denna matchen och han kommer ta med sig ett lag som är fullt kapabla till att göra så också. Mentaliteten i truppen verkar vara sån att de vill vinna efter Milners uttalanden “We will be going there to get the result we need to take us to Wembley,” /.../ “It is all about keeping the momentum going. We are coming to the end January and we are still going well. It shows the strength in depth we have and the quality in the squad also. We’ve had injuries and suspensions to contend with and have players at the Africa Cup of Nations as well.

“Yet we are still managing to win games. The competition for places is fierce, which is what you need to be successful.”

Vi hoppas på ett snabbt mål av City idag och att Liverpool är för rädda för en förlängning.

Som sagt, en vild chansning...
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 15:42   #9
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Pillar in en liten slant på matchen mellan Sudan- Angola. Tror egentligen inte på något målkalas här men Angola ska nog kunna klara av 2 mål själva i alla fall så hoppas vi på ett bonusmål om inte så har vi pengarna tillbaka på detta liret. Jag fegar och lägger pengarna på Över 2.0 mål till oddset 2.1 på bet365... Det blev läst ett par snabba rader runt om nätet och spelstoppet är riktigt kort. Så går det när man inte får lämna arbetet i tid.

Senast redigerad av MrTilt den 2012-01-26 klockan 15:44.
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 19:15   #10
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Tänkte först låta resten av kvällen gå utan några fler spel. Men för skoj skull gick jag in och läste lite om dagens match i Italienska ligan, Milan - Lazio. Medan Milans lag ser ut som Shalgrenska och vars tränare gått ut med en föga stor inlevelse till cupen, harLazio däremot all vilja att göra så bra de kan i cupen och det ska väl kunna gå med Ö 1.5 mål för Lazio till 4ggr pengarna? Vi prövar
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 19:23   #11
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Ser ut som du fått en bra start! Jag kör en rygg på Lazio Ö 1.5. Illa att Klose inte verkar lira men som du säger Milans elva verkar ju inte vara mycket att hurra för idag. Oddset kan man ju inte klaga på.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 21:43   #12
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
Ser ut som du fått en bra start! Jag kör en rygg på Lazio Ö 1.5. Illa att Klose inte verkar lira men som du säger Milans elva verkar ju inte vara mycket att hurra för idag. Oddset kan man ju inte klaga på.
Ja det har varit en helt ok start, får se om det håller i sig. Helgen kommer ju nu och betyder ofta mycket spel Tråkigt att Lazio gör mål efter 5 min men klarar inte ett till på 85. Men så är det. Som sagt oddset gick inte att klaga på så förlusten var ganska minimerad i alla fall.
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 21:47   #13
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Din analys var bra och riktigt svagt av dem att gå 85 min utan att lyckas få hål på Milanförsvaret. Milan backade ju hem rätt bra och spelade på resultatet när de fått 2-1. Håller utkik här i helgen och ryggar om du hittar något bra. GL!
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 08:47   #14
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Har suttit lite och tittat på de holländska matcherna idag. I Jupiler League finns det inte tillräckligt med odds ute än för att det ska vara intressant. Vi har däremot en match i Eredivisie mellan PSV - Vitesse. PSV som under första delen av säsongen har ett målrikt facit. Vitesse som har ett inte allt för målrikt facit, positivt sätt. Dom är ett av de lag som har släppt minst bollar bakom sig hittills.

Linan på överspelet är sjukligt lågt (1,44) på bet365. Med tanke på att lagen emellan har 4 av 5 matcher under.

Netherlands - Eredivisie ‎(NED1)‎ Oct 23, 2011 Vitesse 1- PSV 1
Netherlands - Eredivisie ‎(NED1)‎ May 1, 2011 PSV 2 - Vitesse 1
Netherlands - Eredivisie ‎(NED1)‎ Oct 27, 2010 Vitesse 0 - PSV 2
Netherlands - Eredivisie ‎(NED1)‎ Jan 31, 2010 Vitesse 0 - PSV 0
Netherlands - Eredivisie ‎(NED1)‎ Oct 31, 2009 PSV 1 - Vitesse 0
(saxat från goal.com)

PSV har inte varit speciellt målglada det sista matcherna över lag heller (undantaget 5-1 vinsten borta mot heerenveen).
Vitesse har varit stabila bakåt hela säsongen.

Det är i skrivande stund inte några jätteavbräck i något lag i min kännedom i alla fall.
Det är väl inga tvivel om att PSV tar hem den här matchen, men 3-0? Mja inte idag. Vi lägger pengen på U 2.5 till oddset 2.7.

Dagens andra spel (eller första sett till spelstopp) är mellan Niger - Tunisien i Afrikanska mästerskapen. Niger kommer med en förlust med 2-0 mot Gabon i öppningsmatchen och måste vinna idag för att ha en chans till att gå vidare. Det är uttryckt stor pessimism i lägret efter förlusten och skadeläget i laget.
Tunisien är på lite bättre humör efter en kontrings vinst mot Marocko. Tunisien vill gärna ha avklarat vidarespel efter dagens match så man kan vila viktiga spelare i sista gruppspelsmatchen. Det har spelats en match lagen emellan en gång tidigare, denna slutade 4-2 till Tunisien efter att de tog en 3-0 ledning i första.

Får vi ett någorlunda snabbt mål från Tunisien så tror jag att Niger slutar spela helt och hållet och vi kan kanske få in Tunisien Ö 2,5 mål till fina 3 gånger pengarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3), wLn (+3)

Senast redigerad av MrTilt den 2012-01-27 klockan 09:24.
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 14:24   #15
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Kompletterar ovan med att Vitesse har följande skador rapporterade:

Anthony (Midfielder - Regular player)
Pröpper Davy (Midfielder - Regular player)
Chanturia Giorgi (Attack - Key player)
Kashia Guram (Attack - Regular player)
Bony Wilfried (Attack - Key player)
Vink Wimilio (Midfielder - Back-up player)'

Har ryggat dig på underspelet men risken kan vara att skadorna på Vitesse mittfält gör att de släpper in fler mål än normalt. Men lycka till oss båda och tack för en bra analys!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrTilt (+3)

Senast redigerad av Jinx den 2012-01-27 klockan 14:31.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td