Citat:
Ursprungligen postat av fondell
Ponera att jag tar ett uttag från pinnacle till MB-konto på cirkus 10-20 000 kr. Vad är risken för att skattemyndigheten skulle få reda på detta? På en skala 1-10?
|
Det beror helt och hållet på olika faktorer. Har du fört över pengar från MB till bankkonto förut? Har skatteverket någon annan anledning att undersöka dina bankkonton och internetplånböcker?
De kommer inte få någon upplysning automatiskt, men de kan däremot begära ut dina uppgifter från MB givet att de vet du har ett konto där och misstänker någon form av skattefusk.
Chansen är försvinnande liten med andra ord så länge du inte hållt på med skumma business sen tidigare.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."