Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-02, 17:07   #91
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 161
Standard

En liten fråga angående Pinnacles odds.

Fre 12/2 2954 Bofors IK pk 1.763
10:00 AM 2955 IF Malmö Redhawks pk 2.230

Är detta "moneyline"? Vad står pk för?
Greven10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 17:17   #92
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4133

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Pk= pengarna tillbaka vid oavgjort, samma sak som Dnb
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 07:08   #93
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Pinnacle Sports har för lite in-play marknader. Borde ha samma live-utbud som 365.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 17:29   #94
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ponera att jag tar ett uttag från pinnacle till MB-konto på cirkus 10-20 000 kr. Vad är risken för att skattemyndigheten skulle få reda på detta? På en skala 1-10?
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 17:37   #95
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Ponera att jag tar ett uttag från pinnacle till MB-konto på cirkus 10-20 000 kr. Vad är risken för att skattemyndigheten skulle få reda på detta? På en skala 1-10?
Följdfråga, vad händer om de får reda på det?
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 17:39   #96
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Ponera att jag tar ett uttag från pinnacle till MB-konto på cirkus 10-20 000 kr. Vad är risken för att skattemyndigheten skulle få reda på detta? På en skala 1-10?
Det beror helt och hållet på olika faktorer. Har du fört över pengar från MB till bankkonto förut? Har skatteverket någon annan anledning att undersöka dina bankkonton och internetplånböcker?

De kommer inte få någon upplysning automatiskt, men de kan däremot begära ut dina uppgifter från MB givet att de vet du har ett konto där och misstänker någon form av skattefusk.

Chansen är försvinnande liten med andra ord så länge du inte hållt på med skumma business sen tidigare.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 17:53   #97
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Det beror helt och hållet på olika faktorer. Har du fört över pengar från MB till bankkonto förut? Har skatteverket någon annan anledning att undersöka dina bankkonton och internetplånböcker?

De kommer inte få någon upplysning automatiskt, men de kan däremot begära ut dina uppgifter från MB givet att de vet du har ett konto där och misstänker någon form av skattefusk.

Chansen är försvinnande liten med andra ord så länge du inte hållt på med skumma business sen tidigare.
Har för över innan, dock summor på 1-5 000 kr. Har inte blivit straffad för något olagligt (förutom fortkörning) och inte sysslat med något skumt

Hur stora belopp kan man föra över och ändra ligga under radarn?


Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Följdfråga, vad händer om de får reda på det?
Då skulle jag antagligen fått ett brev/samtal hem, och att skattemyndigheten ville ta del av mina vinstpengar. Skulle tänka mig att de isåfall drar 30 % rakt av på beloppet, kladda med varje spel/skatt har de nog inte tid med.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Norrman90 (+1)

Senast redigerad av fondell den 2012-01-29 klockan 17:59.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 18:22   #98
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Det underlättar betydligt om du får lön utbetalt en gång i månaden eller så. Har du inga vita inkomster är chansen större att åka dit. Hur stor kan varken jag eller någon annan svara på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 18:26   #99
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det underlättar betydligt om du får lön utbetalt en gång i månaden eller så. Har du inga vita inkomster är chansen större att åka dit. Hur stor kan varken jag eller någon annan svara på.
Menar du att man ska behöva jobba också?
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Norrman90 (+2)
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 18:30   #100
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Menar du att man ska behöva jobba också?
LOL
Gör rätt för dig nu Fondell
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 18:54   #101
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Menar du att man ska behöva jobba också?
Slacker.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 19:29   #102
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Slacker.
Ska jag vara helt ärlig, så har jag ett svenssonjobb
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 19:33   #103
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Inte ska du behöva jobba heller.

När jag var aktiv så lät jag tjejen stå för merparten av kontona. Började alltid med henne och det var först när det knep som jag öppnade själv. Tidiga Expekt och Centrebet-tider kunde man inte låta bli helt enkelt. Men det här var före poker-boomen så andra sidan hade inte börjat intressera sig för suspekta utbetalningar.

Fast alla kvitton från Svenska Spel tog jag i mitt namn. Det var mitt alibi om det någon dag skulle knacka på dörren, vilket aldrig hände. Om jag gjorde mig av med bunten skulle dom kommit dan efter, det visste jag och gav dom aldrig chansen.

Nu tappa jag tråden igen. Ja du låter helt enkelt frugan/tanten/pojkvännen eller liknande stå för spelkontot. Eftersom det handlar om pinnen så brukar ett konto räcka livet ut.

Att partnern har ett jobb att gå till är praktiskt ur flera synpunkter. Först det jag tog upp och sen får du lugn och ro hemma också. Själv skulle jag bli tokig av att ha kärringen trampandes på hälarna hela dagarna. Så även om jag skulle ha råd, kanske!, att hon slutade jobba så skulle jag aldrig stå ut. Hon på ett ställe och jag på ett annat mestadels av den vakna tiden är ultimat. Så har vi bott under samma tak i 30 år också.

Fast hon jobbar bara 75 %. Inga avdrag för raster och 3 minuters gångväg till jobbet. Så egentligen är det bara halvtid. 6 tim och 5 min från dörr till dörr. Många som jobbar heltid kommer upp i det dubbla med pendling och elände. Fick frossa bara av att skriva detta stycke. Måste varva ned med lite hett te.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+5), the_mirage (+3), eddieh (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 20:22   #104
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Ponera att jag tar ett uttag från pinnacle till MB-konto på cirkus 10-20 000 kr. Vad är risken för att skattemyndigheten skulle få reda på detta? På en skala 1-10?
Snabb fråga..
Men är det inte uttaget ifrån Moneybookers > ditt bankkonto som är det intressanta för Skattemyndigheten?

eller är det som ni är inne på uttaget från spelsidan > moneybookers?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 20:30   #105
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Snabb fråga..
Men är det inte uttaget ifrån Moneybookers > ditt bankkonto som är det intressanta för Skattemyndigheten?

eller är det som ni är inne på uttaget från spelsidan > moneybookers?
Menade naturligtvis att det så småningom går över till mitt bankkonto, man kan dock köpa mb-kort och betala med det direkt i affären. Ingen aning hur det fungerar då.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td