Citat:
Ursprungligen postat av HPT
Eh...nej?
Har man en väldigt stor ram som man reducerar väldigt mycket kommer man nog hyfsat ofta ha alla rätt på ramen, men nästan aldrig sätta villkoren. Man lurar då gärna sig själv att man var nära att vinna, fast man egentligen inte alls var det.
Sedan ska man så klart inte underskatta det spänningshöjande momentet. Med ett sådant system kommer man oftare att vara med efter 3-4 lopp än i vanliga fall, men blir då i praktiken oftast sittande med spikar i kvarvarande avdelningar.
Jag lutar mig inte mot 15 års erfarenhet här, utan bara vanligt sunt förnuft... ;-)
|
Jag vill inte ge mig in i någon paj kastning. Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att man som oftast blir sittande med spikar på slutet?
Det hela beror på om man lyckas sätta sina utgångar eller A-hästar. Sätter du utgång i första och en a-häst i tredje. Sitter du fint inför resten. Det hela avgörs ju hur bra man rankar. Om ranken sitter bra eller dåligt i början det vet man aldrig
Jag ljög om 15-års erfarenhet. Kom på att jag köpte jokersystemet på diskett redan innan jag flyttade från min hemstad och det var -95. Så minst 17år ska det vara

och sunt förnuft har jag
//Dreamis